آموزش انتخاب کلمات کلیدی : شاید به جرات می توان گفت مهمترین قسمت در پروسه سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت و کسب و کار آنلاین باشد . برخی اوقات عدم انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث از بین رفتن کلیه انرژی و هزینه ما خواهد شد در این آموزش قصد دارم راهنمای انتخاب کلمات کلیدی را بطور کامل توضیح دهم . در ابتدای کار لیستی از کلمات کلیدی که فکر می کنید برای کسب و کار شما وجود دارد و با قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل بازدید کننده و مشتری خوبی برای میاورد را لیست کتید و هیچ محدودیتی اعمال نکنید فقط توجه داشته باشید از کلمات کلیدی عام مثل “طراحی” , “آموزش” , “تهران” استفاده نکنید انتخاب این نوع کلمات و صرف انرژی برایشان کل پروسه سئو شما را بهم میریزد و در نهایت نتیجه مطلوبی هم نمی گیرید .

مرحله بعدی بررسی کلمات کلیدی رقبا هست که ابزار مختلفی هم در وب وجود دارد در اینجا وب سایت getstat را براتون معرفی می کنم در این وب سایت می توانید لیست کوتاهی از کلمات کلیدی رقباتون بدست بیاورید.

آموزش انتخاب کلمات کلیدی

تمرکز محتوا ، باید با ارائه متن هایی خونا بر روی خوانندگان باشد. تا زمانی که این موضوع اولویت شما باشد تا حد امکان کلید واژه های خود را منطقی انتخاب کنید. اگر بین خوانایی و استفاده دقیق از کلید واژه تناقض وجود دارد ، اولویت را با خوانایی قرار دهید. و تلفظ خود را چک کنید. نکته : برنامه Grammarly.com را در گوگل کروم استفاده کنید. (رایگان است همچنین در ادیتور جوملای شما به صورت فوق العاده کار می کند . اما متاسفانه فعلا زبان فارسی را ساپورت نمی کند )
چیزی که باید قبل از انتخاب کلمه کلیدی عمل کنیم: گوگل سعی دارد تا حد امکان نسبت به تم ها و عناوین ، کلید واژه محور نباشد . گوگل نه فقط ازطریق کلید واژه یکسان تکرار شده ، بلکه خود نیز قادر است تا عنوان را در متن نوشته شده شما تشخیص دهد. این به معنی این نیست که کلید واژه ها مهم نیستند بلکه باید از طریق بازی با هم معنی ها و دیگر موارد در کلید واژه ها تنوع ایجاد کنید.
همانطور که گفتیم انتخاب کلید واژه های نادرست کل سئوی شما را بی ارزش خواهد کرد. اولین قدم در کار با سایت ، مشخص کردن کلمات کلیدی ای است که قرار است استفاده بشود. شما معمولا ایده هایی برای شروع خواهید داشت ولی باید تحقیقات بیشتری به عمل آورید زیرا همه ارتباط سایتتان بر پایه استفاده درست از کلید واژه یتان است. اطمینان حاصل کنید که فقط یک کلید واژه در معرض توجه تان نباشد بلکه مجموعه ای از کلید واژه های مرتبط را مورد استفاده قرار دهید. بخصوص که تمرکز فعلی گوگل به جای کلید واژه بر موضوع ( subject ) است.
شروع تنها با یک مفهوم عمومی به منظور ساخت یک لیست اولیه از کلید واژه و گسترش آن با هم معنی ها و تغییرات یک یا چند گانه ! همچنین از پیشنهاداتی که گوگل در پایین صفحه جستجو به منظور یافتن عبارات جستجو شده معمول به شما پیشنهاد می دهد استفاده کنید. همانطور که میبینید : پیشنهادات به منظور جایگزینی برای جستجوی عبارت “آموزش بازاریابی “:

آموزش انتخاب کلمات کلیدی

ابزارهای بررسی کلمات کلیدی:

بعد از جستجوی کلمه کلیدی اولیه ، میتوانید ایده هایتان را با استفاده از ابزارهای کلید واژه گسترش دهید. همچنین کلید واژه ها به شما خواهند گفت که رقابتتان چقدر سخت است بعلاوه جستجو های برآورد شده را نیز خواهد گفت. یک ابزاری که من خیلی میپسندم یک ابزار رایگان از WebCEO.com است. ( رجستر نیاز است ) که یک ابزار توسعه یافته سئو است و حجم جستجو را پیشنهاد می دهد ( عمومی و محلی ) ، جهت می دهد و در یک جستجوی دستی رقابت ایجاد می کند ( که با سختی کلمه کلیدی ارتباط دارد )

من این ابزار را خیلی دوست دارم . با استفاده از فیلتر ها این امکان را می دهد که بیشترین حجم و کمترین پیشنهاد رقابت را جستجو کنید که به کلید واژه هایی مربوط می شود که نسبتا راحت هستند و به منجر به رتبه بندی بالایی میشوند.
ابزار جدید ( که در نوامبر 2016 منتشر شده است ) SEO Keyword magic Toolبا SemRush است ( رایگان است ولی رجستر نیاز است ) این ابزار یک عالمه عبارات دیگر و ثانیه های مرتبط !!!! براییک کلید واژه دریافت شده به شما ارائه می دهد

برای تنظیمات بیشتر ، می توانید از ابزار Google Adwords Keyword tool برای یافتن شبیه ترین کلید واژه و نام های مستعار استفاده کنید. در مثال زیر نوشته ام:
• سئو جوملا
• بهینه سازی جوملا
در مثال زیر با اینکه همه نمونه ها با استفاده من کامل بنظر نمی آیند ولی این ابزار معمولا کارآمدترین ها را نمایش می دهد.
همانطور که میبنید این ابزار متوسط جستجو در یک ماه ، یک تخمین دقیق از سطح رقابت بعلاوه یک لیست طولانی از کلیدواژه ها و ترکیبات کلید واژه ها را لیست می کند. انتخاب بهترین کلید واژه از این لیست ، می تواند اطمینان حاصل کند که شما همه ترافیک مربوط به موضوع و جستجوی های مرتبط را تصرف کرده اید. نهایتا برای تغییرات خارجی در کلید واژه هایتان می توانید از Global Market Finder استفاده کنید. ( که با AdWords ارائه شده است )

ابزاری دیگر که متفاوت با قبلی ها است ابزاری است که یک بیت مخفی بین ابزار آنالیز سئو از On-page.org است . ( برای یک سایت رایگان است ولی میتوانید گزارش های TF*IDF را به هر تعداد که خواستید اجرا کنید ) که به آن گزارش TF*IDF میگویند ( که زیر tools option جاسازی شده ) . این ابزار یک بیت را بصورت پیچیده بیان میکند ( به صدا در می آورد ) ولی دقیق است و استفاده از آن بسیار آسان است و از الگوریتمی بهره می برد که با انتخاب و استفاده از 15 کلمه کلیدی مهمی که شما در نظر گرفته اید تلاش میکند کلید واژه ها را طوری بررسی کند که گوگل بررسی میکند. در واقع این ابزار بصورت ناباورانه ای خوب کار میکند. این ابزار کلمات جایگزین و هم معنی ساده را تحویل شما نمی دهد بلکه واژه های مرتبط و مواردی که ابزار های دیگر قابلیت ارائه کردنشان را ندارند را در اختیارتان قرار می دهد .

همچنین می توانید بررسی کلید واژه ها را از طریق ابزارهای کلید واژه تجاری مانند SemRush انجام دهید. ( که در Raven Tools نیز به ثبت رسیده است )
اگر سایت شما آماده و در حال اجرا است احتمالا بتوانید اطلاعات مفیدی در Google webmaster tools خود پیدا کنید. بعضی ابزارهای رایگان دیگر هم در بررسی کلید واژه ها خیلی مفید هستند :
Google.com/trends : یک ابزار خوب گوگل که روند سایت را هر لحظه یا در هر بخش نشان میدهد که می توانید روال کلید واژه فعلی را در جستجو ها ببینید و از آن ایده بگیرید.
Ubersuggest.org: : این ابزار از ویژگی ” پیشنهاد خودکار برای کلید واژه معین ” گوگل تقلید می کند اما پیشنهاداتش را با بیشترین لغات جستجو شده ارائه می دهد
Keywordtool.io : بسیار شبیه به Ubersuggest است اما با یک رابط خوب عمل می کند. همچنین امکان سوئیچینگ راحت را برای کشورتان فراهم می کند و می توانید همه این کلید واژه ها را به کلیپ بورد خود کپی کنید.
Soovle.com : دقیقا مانند Ubersuggest کار می کند ولی علاوه بر گوگل ، Bing, Yahoo, Wikipedia, Youtube را نیز مورد هدف خود قرار می دهد.
Keywordshitter.com : چه یک کلید واژه چه چند کلید واژه ( کلید واژه ترکیبی ) وارد کنید ( فارغ از نوع زبان ) هزاران کلید واژه مرتبط جالب و طولانی به شما ارائه می دهد.

استفاده از کلمات کلیدی :

در ادامه در مورد اینکه کی و کجا از کلید واژه هایتان استفاده کنید توضیح خواهیم داد . اگر تا کنون دامنه خود را انتخاب نکرده اید سعی کنید آن دامنه ای را انتخاب کنید که شامل کلید واژه اصلی تان باشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو از دامنه بعنوان مهمترین فاکتور برای شناسایی ارتباط یک سایت با یک کلید واژه استفاده می کنند . این سایت تحت عنوان https://seo-siteoptimization.com/ راهندازی شده است که اطمینان می دهد که هر دو کلمه “بهینه سازی سایت” و “سئو” شامل ترم های جستجو هستند که از یک اسم فانتزی خیلی بهتر است . این به معنی این نیست که شما با داشتن دامنه ای که شامل کلید واژه هایتان نیست نمیتوانید یک رتبه بندی خوب سئو داشته باشید بلکه فقط این کار کمی سخت تر می شود.
اگر می خواهید دامنه ای با کلمات چندگانه به ثبت برسانید  همیشه از خط تیره برای اتصال کلمات استفاده کنید . گوگل با خط تیره مثل فاصله رفتار میکند و عبارات مختلف را به راحتی تشخیص میدهد.
همچنین از کلید واژه اصلی تان در هر جای ممکن استفاده کنید از URL و متن اصلی گرفته تا عناوین و دیتاهای چندگانه (meta-data ) و غیره . ولی این کار را به دقت انجام دهید و زیاده روی نکنید. ( بدون چپاندن کلید واژه ) 
و دوباره : هنگام نوشتن محتوای خود ، بر روی خوانایی تمرکز کنید . متن های نوشته شده بد با تمرکز بیش از حد روی کلمات کلیدی ، مخاطبانتان را فراری خواهد داد.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)