سئو چیست؟

امروز نقش اینترنت و تکنولوژی در زندگی اکثر افراد بسیار پر رنگ شده و حجم قابل توجهی از برای پیداکردن شخص یا مجموعه ای برای خدمات و یا خرید از اینترنت و موتورهای جستجو از قبیل گوگل ، یاهو و بینگ استفاده میکنند. سئو در واقع راهکاری است که از طریق آن میتوان در صدر نتیج جستجو در موتورهای جستجو قرار گرفت.
Seo مخفف کلمات search engine optimization است. و از سال 1990 که موتورهای جستجو پا به عرصه گذاشته اند این علم نیز ایجاد شده است.از بین موتورهای جستجو گوگل از میزان رضایتمندی و استفاده بیشتری را در بین کاربران دارد.

 مزایای سئو برای کسب و کار شما چیست؟

شما میتوانید با استفاده از سئو به بحث برندینگ خود کمک کنید و از امتیاز و رتبه در بین رقبای خود بهره مند شوید
با سئو میتوانید بدون صرف هزینه تبلیغات گزاف در صدر نتیج گوگل باشید.
میتوانید با سئو کسب و کار خود را دگرگون کنید و از نقاط دور دست حتی برای مجموعه خود مشتری یا کاربر به دست آورید
با توجه به موارد بالا شما میتوانید درک درستی از سئو و انتظارات خود از بهینه سازی وب سایت داشته باشید.

اصول سئو چیست؟

البته که سئو یک علم است و تکنیک های زیادی دارد اما اصول سئو یکسان هستند و یادگیری این اصول میتواند در واقع مقدمه ای بر آموزش سئو باشد. در واقع ساختار موتورهای جستجو از جمله گوگل میتواند از جمله موارد اصول سئو به شما رود در زیر به بررسی ساختار موتور جستجوی گوگل میپردازیم:
Crawler یا خزنده وب ابزاری است که به مرور وب می پردازد و از آن به عنوان عنکبوت وب یا spider نیز یاد می شود و کار آن پیدا کردن متن و صفحات جدید است.
ایندکسر کار پیداکردن فاکتورهای مهم و موثر در الگوریتم گوگل را به عهده دارد.
الگوریتم گوگل که نهایتا نتیجه را برای وب سایت شما مشخص میکند
Search keyword یا کلمه ای که تحت آن وب سایت شما جستجو می شود
بر اساس موارد بالا و نتایجه و رتبه وب سایت تعیین میگردند و کلمات کلیدی رتبه کسب خواهند کرد.

اما چگونه میتوان به کلمات کلیدی مناسب بر طبق اصول سئو دست یافت:

ابزارهایی در این خصوص وجود دارند که از بین آنها میتوان به key planner اشاره کرد. انتخاب کلمه کلیدی مناسب جز اولین و مهمترین قدم ها در فرایند سئو است.

اما چگونه میتوان اصول سئو را آموخت ؟

در نظر داشته باشید سئو یک علم است و نیاز به زمان زیاد و تلاش مستمر دارد و برای رسیدن به این هدف شما می بایست مداوم در حال آموزش ، کسب اطلاعات جدید و فاکتورهای مهم در اصول رتبه بندی وب سایت ها باشید. اما در کنار تمام این موارد اصول سئو و مواردی که میتواند به عنوان پیش فرض هایی در این حوزه باشند یکسان هستند و این تنها فاکتورهای رتبه بندی و ارجعیت گوگل است که آپیدیت می شود پس اگر به دنبال آموزش سئو هستید هم میتوانید در دوره های حضوری ما شرکت کنید و هم میتوانید با مقالات ما همراه باشید.
همچنین در اینترنت و یوتیوب آموزش های زیادی موجود است که میتوانید از آنها بهره ببرید یکی از آنها سرویس گوگل گاراژ است که آموزش های زیادی را به همراه تست و آزمون برای شما در نظر گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)