هرچند تاکتیک های سئو ممکن است در نوسان باشند، اما اصول اساسی آنها اغلب ثابت باقی می ماند.

ظهور و سقوط اصول جدید به بازاریاب های معامله تجاری متقابل B2B یادآوری می کند که در حالی که تاکتیک ها در نوسان هستند، اغلب هدف کاملی بر اساس بازاریابی تجارت مقابل وجود دارد که همچنان باید به صورت ویژه مورد توجه واقع  شود.

در این مقاله به بررسی تاکتیک های مرتبط با سئو که در گذشته موفقیت آمیز بوده اند و شناخت اهداف مبتنی که حتی در صورت کاهش اثربخشی در دراز مدت به موفقیت سئو کمک میکنند، پرداخته می شود.

تکنیک اول : نویسندگی گوگل (گردآوری و لینک کردن محتوای ایجاد شده در گوگل پلاس)

با نویسندگی گوگل، قادر به ایجاد حضور یک برند سازمانی در نتایج جستجو خواهید بود.
در یکی از جلسات در زمینه بازاریابی محتوا (Content Marketing)، آقای کوکا سکستون مدیر بازاریابی لینکداین به این موضوع اشاره کرد که چنانچه در زمینه تولیدات و کسب و کار خود به عنوان یک شخص صاحب نظر شناخته شده باشید، احتمال جذب خریداران پنج برابر بیشتر می شود.

نویسندگی گوگل
این کار دلایل ایجاد یک برند که اغلب یک هدف مهم برای بازاریاب های تجارت متقابل است را معتبر می کند و صرفأ منجر به تولید و توسعه، برای بسیاری از افراد می شود.
اگرچه تاکتیک نویسندگی رو  به زوال است و کم کم از رده خارج می شود، هنوز نیازمند به رسمیت شناختن رابطه بین رهبری فکر، آگاهی از برند و ارتباط جستجو هستیم.

ارزش مبادله B2B
همانطور که دنی سالیوان، سردبیر سایت  سرزمین موتور جستجو در یک مقاله در رابطه با نویسندگی  توضیح داده است، اعتبار بلند مدت، اعتبار و ارزش نویسنده است.

که دنی سالیوان درباره نویسندگی گوگل
اعتماد، عنصر حیاتی حصول اطمینان از بازاریاب های معاملات تجاری متقابل و برند و رهبری سازمان در بلند مدت است.
بدین ترتیب، چیزی که از نویسندگی گوگل آموخته ایم، این است که موتور جستجو می خواهد کاربر را به محتوای بهتر ارجاع دهد. در نهایت، هم بازاریابی محتوای با کیفیت و هم نویسندگان مورداعتماد ممکن است فرصتی برای نفوذ و بهبود موجودیت برند در موتور جستجو داشته باشند.

تاکتیک 2: اطلاعات تصویری-اینفوگرافیک(داده نمایی)

زمانی داده نمایی هزاران بازدید کننده را روانه سایت می کرد و ده ها هزار لینک داخلی ایجاد می کرد.
متخصصان رسانه های اجتماعی SEO، اطلاعات تصویری خویش را  بر روی سایت های اجتماعی نظیر Digg ،Reddit، و StumbleUpon قرار می دهند که در صورت کسب محبوبیت، موج عظیمی از بازدید آنلاین صورت می گیرد.

راجع به “Digg Effect” اطلاعاتی دارید؟ دیگ افکت اصطلاحی ست به این معنا که یک پیوند از وب سایت مثلا یک مقاله خبری (برای افزایش بازدید و ترافیک) به صفحه اصلی digg.com افزوده می شود. این موضوع بر روی سایتهای بزرگ تاثیر آن چنانی نخواهد داشت، اما در رابطه با سایت های کوچک ممکن است پهنای باند به سرعت تمام شود و سایت برای مدتی از دسترسی خارج شود.

از جمله سایت های ایرانی که در این زمینه فعالیت میکنند می توان به وب سایت www.ghatar.com اشاره کرد.

متاسفانه بازارِ داده های تصویری اشباع شده است و در اغلب اوقات کیفیت آن ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است.
سایتهای اجتماعی از زرق و برق  می افتند و مشتری از حجم بالای تولیدات بی کیفت به ستوه می آید  و اطلاعات تصویری به عنوان مکانیزم لینک سازی و راهکار سئو، کارایی خود را از دست می دهد.

ارزش مبادله Business-to-business در این تاکتیک

آنچه که از داده های تصویری برداشت می شود این است که حجم زیاد اطلاعات و ارتباطات، تمامی مرورگرهای وب کاربران و صفحه نمایش را فرا می گیرد و تجسم فکری نقش اساسی در جلب توجه مخاطب دارد.
با این وجود، در عین حال ممکن است اطلاعات تصویری دیگری مثل کتابهای الکترونیکی وجود داشته باشند و سازمان های خلاق بسیار موثری وجود دارند که می توانند آنها را تولید کند. اطلاعات تصویری هنوز جایگاه خود را دارند و در صورتی که به درستی ساخته شوند می توانند به طور گسترده ای موفقیت آمیز باشند.
طراحی، چیدمان و نظم محسوسِ راهنمایِ اطلاعات، مخاطب را جذب و تشویق به اشتراک آن میکند. Infographics خوب اهمیت طراحی خوب و تجسم اطلاعات در جهان پر از سر و صدا، اختلال و اطلاعات در حال رشد را نشان می دهد.

تاکتیک 3 :  وبلاگ نویسی مهمان

“دست نگه دارید : وبلاگ نویسی مهمان انجام شده است.” این جمله از رئیس وب اسپم گوگل، مت کاتز، وبلاگ نویسی مهمان را در کانون توجه سئو اسپم قرار داده است.
زمانی که گوگل نگاه متمرکزتری روی شیوه های وبلاگ نویسی مهمان داشت، شبکه های زیادی متحمل جریمه شدند و برخی دیگر در بهترین حالت بسیار مشکوک (به اسپم نویسی) بودند.
آنچه دستورالعمل های گوگل را در ارتباط با وبلاگ نویسی مهمان، برای موتور جستجوی بازرایاب های  معامله تجاری متقابل مشکل می کند، ذهنیت برنامه های کابردی بالقوه است. تشخیص این که چه چیزی وبلاگ نویسی های بی کیفیت را تشکیل می دهد، کار دشواری است .
طبق بررسی های مشابه و دقیقِ مطبوعات منتشر شده در اواسط سال 2013 ، بازریاب ها نباید استفاده از راهکارهای آزمایش شده و درست را برای نمایش اطلاعات محصول و برند تجاری خویش متوقف کنند تنها به این دلیل که گوگل می خواهد تاثیرات سئو را محدود کند.

اصول اعتباری بازاریابی معامله متقابل در این تاکتیک
جمع بندی های جستجوی بازاریابی ” اریک انج ” در رابطه با مزیت های غیرمستقیم وبلاگ نویسی مهمان ، یادآور می شود که  باید در بهینه سازی تجارت متقابل، در وهله اول از تاکتیک های مشروحه ذیل استفاده کرد :

هیچ چیز مانند کسب شهرت و خودنمایی برای جذب بیشتر افراد به محتوایتان وجود ندارد. بایستی مخاطب های خود را جذب کنید، سرانجام تعداد زیادی از این افراد راه ورود به سایت تان را خواهند یافت، کافی است محتوای عالی ایجاد کنید و به آن لینک دهید.

همانند نویسندگی گوگل، مشارکت بالا در سایتهای خبری مورد اعتماد، باعث ایجاد قدرت نفوذ و کسب لینک های داخلی امیدوارکننده و نتایج سرچ خوب می شود.

تاکتیک 4 : توییتر

خوب، توییتر واقعا یک تاکتیک سئو محو کننده نیست، چرا که یک ابزار است که در مقیاس کم در دیجیتال مارکتینگ که به ویژه برای توزیع لینک (به منظور سئو یا موارد دیگر) مورد استفاده یا سوء استفاده قرار گرفته است.
در حالی که مت کاتز به صورت علنی اعلام کرد که پیام های ارسالی از توییتر (و فیس بوک) ، بر روی رتبه بندی موتور جستجو تاثیری ندارد، کاملا واضح است که لینک های توئیتر ( یا لینک هر شبکه اجتماعی)، در رتبه بندی صفحات تأثیر گذار است.

بدین ترتیب وقتی برای فالوورهای توئیتر هزینه میکنیم، با افزایش فالوورها و ری توئیت ها و اشتراک گذاری ها، عبارات و کلمات کلیدی ما مجددا توئیت می شوند.

اصول اعتباری بازاریابی معامله متقابل در این تاکتیک

دو راهکار برای بازاریاب های تجارت متقابل که توئیتر را به منظور بهینه سازی به کار می برند وجود دارد :

1.    محتوای کارآمد: استفاده از توییتر به عنوان یک مکانیسم برای کسب حداقل حمایت لازم است و برقراری روابط خوب با ناشران دسته سوم (ریتوئیت شدن توئیت شما توسط کاربران دیگر) و صاحبان سایت، تلاشی برای کسب محتوای منتشر شده است.
مطابق با تفصیل کارشناسان بازاریابی، گزارش مدیر ارشد شورای بازاریابی نشان می دهد که 68 درصد مسئولان منبع مطالب مرتبط با فروشنده خویش را با موتورهای جستجو و پرتال ها، و 25 درصد بواسطه همتایان مورد اعتماد آغاز می کنند.
جالب تر این واقعیت بود که مقالات در سایت های نشریات تجاری، در میان انواع محتوا که توسط خریداران B2B اهمیت دارد، رتبه پنجم به خود اختصاص داه اند.

2.    نتایج فوری:  سرعت انتشار مطالب در توئیتر بسیار بالاست. تصمیمات، تغییر در نحوه دسترسی مصرف کنندگان به محتوای مصرفی را نشان می دهد. در موقعیتی نیستیم که  زمان خود را صرف ایجاد برنامه های بازاریابی برای آنچه مخاطب به آن علاقه دارد صرف کنیم .
همانطور که مالکوم گلدول در سخنرانی خود در 14 ورودی خود بحث کرد، یکی از ویژگی های کلیدی که کارآفرینان موفق، مانند مالکوم مک لین و استیو جابز داشتند این بود که در اقداماتشان فوری بودند. توییتر، به عنوان یک پلت فرم برای ارتباط، یک نمونه کامل از رفتار خریدار است که انتظار می رود نتیجه سریع تر و به موقع تر باشد.

نتایج نهایی

از تغییر رویکرد نویسندگی گوگل به توییتر، درس عمومی برای بازاریابی B2B این است که در صورتی که  به جز سئو، اجرای تاکتیک هایی با اهداف گسترده تر در ارتباط با تجارت B2B را در ذهن خود دارید، از شانس بهتری برای موفقیت در جستجو، در دراز مدت برخوردار خواهید شد، حتی اگر گاهی اوقات مجبور به تغییر جهت تاکتیکی باشید.
 
مهمتر از آن بایستی تساوی بیشتری در نام تجاری شرکت خود بواسطه توسعه ارتباط ارزشمند با شخص ثالث و نمونه هایی از بازاریابی محتوا با کیفیت (Content Marketing) که بخوبی به آن متکی باشید، را ایجاد کنید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)