گوگل فهرست بندی و جستجوی صفحات وب سازگار با محل را پشتیبانی می نماید.

گوگل سرویسی ارائه کرده است که از صفحات وبی که به بصورت پویا محتوای مبتنی بر آی پی مبدأ یا تنظیمات زبان را تغییر می دهند، پشتیبانی میکند.
گوگل سرویس پشتیبان جدیدش را برای جستجوگرهایش در صفحات وب سازگار با محل ارائه نموده است، صفحات وبی که محتوا را بر مبنای خواستگاه کاربران یا تنظیمات زبانی تغییر می دهند.

به عنوان مثال، وب سایت ها یا صفحات وبی که بازدید می کنید به صورت خودکار محتوای صفحه را مبتنی بر اینکه در ایران یا ایالات متحده هستید تغییر میدهند یا صفحات وبی که  محتوا را به صورت خودکار و بر حسب اینکه زبان انتخابی شما فارسی یا انگلیسی باشد تغییر می دهند. تا چند سال پیش گوکل این موضوع را به خوبی کنترل نمی نمود و در واقع  فقط نسخه ی اصلی صفحه وب (فارسی یا انگلیسی) را نمایش می داد.
اکنون گوگل می تواند چنین محتوایی را بواسطه ی ارسال ربات گوگل از آی پی های مختلف درسراسر دنیا کنترل نماید  و همچنین امکان نصب تنطیمات زبانی را نیز فراهم می نماید.  در زیر به دو شیوه ی موجود اشاره می شود :
•    جستجوگر اختصاصی که ربات گوکل برای استفاده آدرس های آی پی که خارج از محدوده ایالات متحده هستند راه اندازی خواهد نمود و علاوه بر این برای آدرس آی پی فعلی که در ایالات متحده هستند و در حال حاضر ربات گوگل از آن استفاده می نماید.
•    جستجوگر مبتنی بر زبان که ربات گوگل برای جستجوی درخواست کاربران در عنوان های HTTP  راه اندازی خواهد نمود.
با این حال گوگل همچنان به شما توصیه می کند که از آدرس های اینترنتی مختلف یا دامین های برتر که بر مبنای برخورداری از محتوای مخصوص برای کشورها یا زبان های مختلف هستند استفاده کنید . گوگل می گوید :
پیکربندی جدید پیشنهاد ما را برای استفاده از آدرس های اینترنتی مجزا با استفاده از rel=alternate hreflang  برای هر منطقه ، تغییر نمی دهد.

پشتیبانی و پیشنهاد استفاده از آدرس های اینترنتی مجزا  بهترین راه به منظور تاثیرگذاری و اشتراک گذاری محتوا برای کاربران و همچنین بهترین روش برای افزایش فهرست بندی و رتبه بندی بهتر محتوای متنوع است.

توضیح تکلمیلی  :  
استفاده کردن از دستورانی مثل rel=alternate و hreflang برای سایت های دو یا چند زبانه به موتورهای جستجو کمک شایانی میکند.
فرض کنید که سایت شما به زبان انگلیسی در آدرس www. tmolavi.ir قراردارد و نسخه اسپانیایی آن در آدرس es. tmolavi.ir می باشد.  شما باید به گوگل اعلام کنید که محتوای هر دو سایت یکی است و  به زبان های متفاوتی ترجمه شده اند. برای این کار باید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:
استفاده از تگ لینک در بخش head سایت به صورت زیر:

<link href=http://es.tmolavi.ir/ hreflang=es rel=alternate />

قراردادن اطلاعات در بخش http header صفحات از طریق برنامه نویسی به صورت زیر:

Link: ; rel=”alternate”; hreflang=”es”

این سرویس پشتیبانی به منظور حل مشکلی است که گوگل در رابطه با آگاهی از سایت هایی که با تکنیک های سازگار محلی گسترش یافته اند ، دارد. بنابر اعلام گوگکل ، پیکربندی های  جدید جستجو برای صفحاتی که سازگار با محل تشخیص داده می شوند ، به صورت خودکار فعال می شوند، ممکن است متوجه تغییرات نحوه ی جستجو و نمایش سایت تان در نتایج جستجوی گوگل، بدون تغییر سیستم مدیریت محتوای خود یا تنطیمات سرور شده باشید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)