URL که اختصار (Uniform Resource Locator) است، عنوانی ست که برای یک آدرس اینترنتی استفاده می شود. یکی از فاکتورهایی که در چک لیست سئو باید گنجانده شود، سئو URL هاست. خب برای همه واضح است که http://tmolavi.ir یک آدرس اینترنتی است. برای درست نشان داده شدن در تمام مرورگرها، URL ها باید کوتاهتر از 2083 کاراکتر باشند.

چرا URL ها در بحث سئو مهم هستند؟

سه مزیت اصلی در استفاده کردن از URL های بهینه وجود دارد:

بهبود بخشیدن تجربه کاربر

چنانچه یک آدرس اینترنتی بهینه سازی شده باشد، درک موضوع و محتوای صفحه هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران راحت تر خواهد بود.

رتبه بندی

URL ها یکی از فاکتورهای کوچکی هستند که موتورهای جستجو، هنگام نمایش نتایج جستجو آن را در نظر میگیرند. درحالیکه موتوهای جستجو به رتبه و اعتبار دامنه اصلی اهمیت می دهند، استفاده از کلمات کلیدی در آدرس اینترنتی می تواند به عنوان فاکتور رتبه بندی عمل کند.

لینک ها

لینکهایی که بهینه سازی شده باشند، هنگامی که در وبلاگها، رسانه های اجتماعی، انجمن ها به اشتراک گذاشته می شوند، می توانند به عنوان متن لنگرگاه (anchor text) خودشان عمل نمایند.
بعضی از وبسایتها (مثلا فیس بوک) ممکن است لینکهای به اشتراک گذاشته شده را به طور کامل و بدون فرمت خاصی قرار دهند. URL های بهینه سازی نشده ممکن است طولانی و بی مفهموم به نظر بیایند و به جای اینکه با اشتراک در فیس بوک باعث کلیک خوردن و بالا رفتن رتبه سایت شما شوند، نتیجه عکس بدهند.
کاربران با آدرس های سئو شده راحت تر ارتباط برقرار می کنند و می توانند تصمیم بگیرند که روی لینک کلیک کنند یا نه.

چند نکته مهم درباره URL ها:

  • آدرس های اینترنتی خود را ساده، کامل، قابل فهم و در حالت کلی مختصر و مفید انتحاب کنید. سعی کنید از کلمات و فرمتی استفاده کنید که هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو قابل فهم باشد. اگرچه شما مجاز به استفاده از آیدی و اعداد در آدرس های اینترنتی خود هستید ولی استفاده از کلمات، برای کاربران قابل فهم تر خواهد بود.
  • URL ها باید صریح و در عین حال مختصر و کوتاه باشند. کاربر و موتورهای جستجو با استفاده از آدرس صفحه شما باید بفهمند که آن صفحه درمورد چیست؟
  • اگر برای خواناتر شدن لینکتان نیاز به استفاده از کاراکتر داشتید، فقط از (‐) استفاده کنید. برای بهینه سازی URL ها نباید از کاراکترهای دیگر از جمله فاصله ( ) استفاده کرد.
  • اگر آدرس اینترنتی شما شامل حروف انگلیسی است، از حروف کوچک استفاده کنید. در برخی موارد استفاده از حروف بزرگ ممکن است صفحات تکراری ایجاد کند. برای مثال tmolavi.ir/Blog   و  tmolavi.ir/blog ممکن است به عنوان 2 آدرس مجزا شناخته شود که خب با مشکلات محتوای تکراری و جریمه های مربوط به آن مواجه خواهید شد.
0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)