گوگل بر روی اکثر صفحات ورودی اقدامی الگوریتمیک انجام خواهد داد. این الگوریتم روی این صفحات که در تلاش برای افزایش جستجو و آمار بازدیدشان هستند تاثیر خواهد گذشت.
گوگل در سال 2015  اعلام کرد در حال انتشار یک وسیله ی رتبه بندی جدید به منظور طبقه بندی صفحات ورودی است تا صفحات ورودی را در نتایج جستجو بهتر کنترل نماید. خلاصه گوگل نمی خواهد صفحات درگاه را در نتایج جستجو رتبه بندی نماید.

قبل از هر چیزی درباره صفحات دروازه یا همان صفحات ورودی توضیح مختصری داشته باشیم. صفحات ورودی صفحاتی هستند که کاربر را به صفحات دیگری هدایت میکنند. هدف از این کار ارسال بازدید کننده به یک صفحه خاص است. برای مثال حتما برای شما پیش آمده است که صفحه ای را باز کنید اما بالافاصله به یک صفحه دیگر ارجاع داده شوید. این نوعی صفحه ورودی است. گاها از صفحات ورودی در سئو به صورت کلاکینگ استفاده می شود که روش مناسبی نسیت. برای مطالعه بیشتر درباره کلاکینگ یا مخفی سازی به مقاله “نکاتی درباره صفحه فرود” مراجعه کنید. 

هدف بسیاری از این صفحات ورودی، افزایش جستجوی خود در موتورهای جستجو با ایجاد صفحات خارجی سایت یا صفحات داخلی بر روی وب سایت موجود و با هدف رتبه بندی صفحات متعدد در نتایج جستجو است.

برایان وایت، محقق و پژوهشگر گوگل، که بیش از ده سال در گروه کیفیت جستجوی گوگل بوده است، می گوید :
با گذشت زمان، می بینیم که سایت های بسیاری بدون افزودن ارزش منحصر به فرد و مشخصی، سعی می کننند نتایج جستجوی خود را افزایش دهند. این کمپین ها خود را به عنوان صفحات یک سایت و یا به عنوان تعدادی از دامنه ها یا ترکیبی از آن نشان می دهند. به منظور بهبود کیفیت نتایج جستجو برای کاربران، به زودی یک برنامه ی رتبه بندی جدید برای آدرس دهی بهتر به این صفحات راه اندازی خواهیم نمود. سایت هایی که کمپین های صفحات ورودی بزرگ و مجهزی دارند ممکن است تأثیرات گسترده ای از این تغییر به خود ببینند.

گوگل در مدت کوتاهی این برنامه تنطیمی جدید رتبه بندی را راه اندازی کرد و افرادی که صفحات ورودی ایجاد کرده بودند تاثیرات آن را دیدند.

چگونه بدانیم که صفحات وب تان به عنوان یک صفحه ورودی طبقه بندی شده است؟ گوگل می گوید از خودتان این سوالات را بپرسید :

•    آیا هدف از این صفحات، بهینه سازی برای موتورهای جستجو و متمرکز کردن بازدیدکنندگان به بخش های واقعی قابل استفاده یا مرتبط با سایت تان است، یا آیا این صفحات بخش لاینفکی از تجربیات کاربران سایت است؟

•    آیا صفحاتی که  برای رتبه بندی درنظر گرفته شده اند، در حالت کلی محتوایشان بر روی یک صفحه ی اختصاصی ارائه شده است؟ (محتوا در چند صفحه با آدرس های متفاوت نباشد در واقع یک آدرس یونیک و مجزا داشته باشد)

•    آیا این صفحات، مجموعه مفیدی از اقلام (موقعیت ها، محصولات و غیره) که همواره برای کسب ترافیک بیشتر بر روی سایت موجود است، را تکثیر و کپی کرده است ؟(مثل یک سایت که در زمینه فروش مصالح ساختمانی فعالیت دارد و مقالاتی در حوزه های مختلف و نامرتبط با حوزه کاری خود مثل اخبار زلزله، دنیای هنرمندان و .. را فقط بخاطر جذب ترافیک در وب سایت خود منتشر میکند)

•    آیا این صفحات تنها برای دریافت ترافیک مربوطه و هدایت کاربران، بدون ایجاد هیچ تغییری در محتوا و عملکرد، ساخته شده اند؟

•    آیا این صفحات نقش یک بخش حیاتی را ایفا می نمایند؟ آیا حرکت و ناوبری از این صفحات به بخش های دیگر سایت مشکل یا غیرممکن است؟ آیا لینک دهی به این صفحات، از صفحات دیگر سایت یا شبکه دیگری از سایت ها، فقط برای موتورهای جستجو ایحاد شده است ؟ (یا فقط یک صفحه با محتوای بسیار دارید که به قسمت های دیگر هیچ لینکی ندارد)

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)