دیجیتال مارکتینگ

در سطح بالا، منظور از دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی است که با روش‌های مختلفی مانند موتورهای جست‌وجوگر، وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و اپلیکیشن های موبایل انجام می‌شود. در حالی که این اصطلاح طیف وسیعی از فعالیت‌ها را دربر می‌گیرد اما همه آن‌ها به طور جهانی مورد توافق قرار نگرفته‌اند. در ادامه رایج ترین فعالیت ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ را برای شما شرح داده ایم:

Paid search (سرچ پولی) در دیجیتال مارکتینگ

Paid search

سرچ پولی یا تبلیغات به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به طور معمول موجب حمایت تبلیغ می‌شود(sponsored result) که معمولاً در بالا و یا کنار نتیجه سرچ نشان داده می‌شود. توجه داشته باشید شما فقط زمانی پول را پرداخت می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک شود. همچنین می‌توانید تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که به سمت یک مخاطب خاص هدایت شود.
تبلیغات ppc کاملاً انعطاف پذیر است، قابل رویت و مهمتر از همه برای انواع کسب و کارهای مختلف مفید و اثر گذار است. آن‌ها همچنین شامل آگهی‌ها متنی می‌شوند، یعنی شما می‌توانید آگهی خود را طوری تنظیم کنید که مخاطب زمانی که یک جمله خاص را سرچ کند آگهی شما نمایش داده شود.

بهینه سازی برای موتور جستجوگر (سئو)

سئو و بهینه سازی برای موتور جستجوگر (SEO) یعنی روند بهینه سازی محتوا و تنظیمات فنی که باعث می‌شود صفحات وب سایت برای مجموعه‌ای از کلمات خاص کلیدی مثلا دیجیتال مارکتینگ در صفحه اول نتیجه سرچ قرار بگیرد.
در نهایت هدف این است، هنگامی که مخاطب  برای محصول، خدمات و یا اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را سرچ می‌کند بتواند شما را به راحتی پیدا کند.
SEO در واقع می‌توان به عنوان یک روش خوب برای DIGITAL MARKETING مورد استفاده قرار گیرد. این روش به داشتن یک وب سایت خوب با :
محتوای با ارزش و جذاب
 مورد اعتبار بودن برای سایت‌های دیگر (منظوراین است که سایت‌های دیگر یک صفحه سایت شمارا به عنوان رفرنس یا همان لینک  در سایت خود قرار دهند-بک لینک)
یا داشتن لینک‌های داخلی و قرار دادن لینک‌های سایت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد.

بازاریابی محتوا Content Marketing

بازاریابی محتوا

آیا این عبارت را شنیده‌اید: محتوا پادشاه است؟ در واقع محتوا همان سوختی است که انرژی فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ شما را تأمین می‌کند:
•    یک امر کلیدی در سئو است
•    به شناخته شدن شما در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند
•    به شما منبعی ارزشمند می‌دهد که می‌توانید به ایمیل های مشتریان و یا تبلیغات بر اساس جستجو ارائه دهید
ایجاد محتوای هوشمندانه که تبلیغاتی نباشد اما بجای آن آموزنده و الهام بخش باشد کمی سخت است اما ارزشش را دارد و این نکته را بدانید ارائه اطلاعات مفیدی که مربوط به مخاطب شما است به شما کمک می‌کند تا از دید آن مخاطب به عنوان یک منبع ارزشمند و علمی شناخته شوید. همچنین محتوای خوب شما باعث خواهد شد که مشتری شرکت دیگر را به شما ترجیح ندهد.

Social Media Marketing بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی (سوشیال مارکتینگ )

مردم در شبکه‌های اجتماعی فقط به دنبال دیدن فیلم گربه‌ها و ارسال پست‌های خود نیستند. اشخاص زیادی از شبکه‌های اجتماعی به عنوان جست وجو، تحقیقات و پژوهش درباره شرکت‌ها، قبل از کار کردن با آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین شما باید از تمام جنبه‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. برای مثال اشتراک گزاری مطالب مفید با همتایان خود که باعث می‌شوند مخاطبان بیشتری پیدا کنید و احتمال اشتراک گذاری مطلب شما بیشتر می‌شود و درنهایت ممکن است آن‌ها به مشتریان شما تبدیل شوند.

سوشیال مارکتینگ

Email marketing بازاریابی از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ )

ایمیل بیش از 2 دهه است که فعال است و به این زودی‌ها نیز از بین نخواهد رفت و هنوز هم به عنوان معتبرترین و سریع‌ترین راه ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود. دلیل ساده: مشتری‌ها به ایمیل‌های خود بسیار وابسته هستند فقط از خود بپرسید امروز چند بار ایمیل خود را چک کرده‌اید متوجه منظور ما می‌شوید
کمپین‌های تبلیغاتی ایمیلی می‌توانند جذاب،آموزنده و مفید باشد اما برای موفقیت ایمیل‌های شما باید 5 ویژگی را داشته باشند:
•    قابل اعتماد
•    مربوط به موضوع
•    محاوره‌ای
•    در سراسر کانال‌ها هماهنگ شود
•    استراتژیک

Mobile Marketing بازاریابی از طریق موبایل (موبایل مارکتینگ)

موبایل مارکتینگ

موبایل امروزه به یکی از جدایی ناپذیر ترین بخش‌های زندگی ما تبدیل شده است. موبایل در جیبمان قرار دارد، کنار تختمان نشسته و به طور مداوم در طول روز آن را چک می‌کنیم. به همین دلیل است که بازاریابان می‌دانند که چقدر برای برقراری ارتباط مؤثر، تأثیر گذار است. پس به خاطر داشته باشید بازاریابی در تلفن همراه بسیار حیاتی و غیر قابل چشم پوشی است.
از sms تا mms و تا اپلیکیشن ها، راه‌های بسیار زیادی برای بازاریابی در موبایل وجود دارد بنابراین پیداکردن روش مناسب برای کسب و کار شما بسیار کلیدی است. فراتر از مکانیسمی که پیغام شمارا به مخاطب ارائه می‌دهد شما باید این روش را با استراتژی کلی دیجیتال مارکتینگ خود هماهنگ کنید و حتماً اطمینان کسب کنید که موبایل نیز بخشی از استراتژی شماست.

اتوماسیون بازاریابی 

اتوماسیون بازاریابی یک استراتژی یکپارچه است که تمام روش‌های بازاریابی دیجیتال شما را به هم مرتبط می‌کند و بدون آن کمپین‌های تبلیغاتی شما مانند یک پازل یا یک قطعه مهم از دست رفته خواهد بود. نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی به صورت ساده و خودکار کارهای مربوط به بازاریابی و گردش کار شما را انجام می‌دهد، همچنین نتیجه عملکرد کمپین‌های شما را اندازه‌گیری می‌کند و شما را برای رشد بیشتر راهنمایی می‌کند و به شما معیارهای نیازی را می‌دهد تا بتوانید به راحتی درباره تأثیر دیجیتال مارکتینگ صحبت کنید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)