محتوای مفید فراهم کرده اید اما لینک  های زیادی ندارید ؟ در این مقاله چگونگی دریافت لینک را با هم می آموزیم. ایجاد محتوای محبوب و عمومی سخت است. وب سرشار از مطالبی است که تولید و ایجاد آنها مشکل ، زمان بر و پرهزینه است که هیچ ترافیک ، لینک ، اشتراک گذاری و یا فروشی ندارند .

شیوه های متعددی برا رفع عدم موفقیت محتوا وجود دارند که به ایجاد محتوای بهتر و کاهش ریسک نزولی مطالب و محتوای جدید کمک می کنند، اما اکثر شرکت ها با بودجه محدود عمل می کنند و به دنبال روش هایی  هستند که با صرف کمترین هزینه و وقت، بیشترین بازدهی را داشته باشند. یکی از راهکارهای انجام این کار تلاش برای لینک سازی و در واقع شناسایی لینک های کم بازده موجود در وب سایت است.

وقتی صحبت در مورد ناکارآمدی یک لینک به میان می آید، منظور ما محتوای ارزشمند موجود در سایت که هنوز لینک نشده اند ، است.
با نگاهی به مطالب سایت، صفحاتی که لینک ناکارآمدی را نشان می دهند شناسایی و مورد بحث قرار داده و با سرمایه گذاری بر روی این فرصت رتبه و ارزش سایت خود را بالا ببرید.

گام اول : خودآزمایی

مانند بسیاری از حوزه های زندگی، باید با آنالیز خودتان سخت شروع کنید. در این مورد از خود بپرسد : آیا واقعأ  محتوایی دارید  که ارزش لینک کردن داشته باشد ؟
چنان چه آخرین پست های وبلاگ شبیه به موارد ذکر شده در زیر باشد،  این فرصت خوبی برای کار کردن بر روی آنها است که ممکن است دیگر بوجود نیاید. در این صورت ممکن است بخواهید در مورد ایجاد برخی از مطالب قانع کننده فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که موضوعات محتوای وبلاگ قابلیت لینک شدن را دارند.

•    اخبار هیجان انگیز (انتشار ویژگی های جزئی از وب سایت که ممکن است برای بازدید کنندگان اهمیت چندانی نداشته باشد).
•    حضور در کنفرانس ها (کنفرانس هایی که افراد دیگر بدون اطلاعات اضافی در مورد این کنفرانس و آنچه که انجام می دهید ، در آن حضور خواهند داشت ).
•    متهعد بودن (در مورد موضوعات مورد بحث که جهت بحث کردن در مورد موضوع در جمله دوم در جریان است و اهمیت محصولات و اینکه چه انفاقی می افتد اگر همه از محصولات شما استفاده کنند، مورد بحث و گفتگو واقع می گردد).

گام دوم : بازرسی و رسیدگی به محتوای سایت

با این فرض که بررسی های عمیقی انجام داده اید و در واقع محتوایی که ارزش لینک دهی و اشتراک گذاری داشته باشند را ایجاد کرده اید،  بنابراین می توانید شناسایی فاصله بین قابلیت لینک شدن، کیفیت محتوا و لینک های واقعی در محتوای ارزشمند وب سایتتان را شروع کنید. این کار دقیقأ روند رایج رسیدگی به محتوا نیست، بنابراین  ابزار و فرآیندهایی که برای یافتن فرصت ها استفاده می شوند را مد نظر قرار دهید.

ابزار مناسب برای این نوع از تحقیقات Ahrefs است که نمایش سریعی از اشتراک گذاری لینک ها را فراهم می کند و اطلاعات را نشان میدهد.(که متاسفانه به علت تحریم دسترسی به این وب سایت امکان پذیر نیست) همچنین می توانید اطلاعات مشابهی را از ابزارهایی مانند BuzzSumo ، Moz و Majestic SEO  دریافت کنید. وب سایت پیشنهادی ما به شما وب سایت www.ranksignals.com است.

بدین منظور، گام اول (بعد از ثبت نام کردن در وب سایت) خارج کردن (export) اطلاعات به دامنه مورد نظر است. به سادگی دامنه خود را وارد کنید  سپس به صفحات با کیفیت – top pages (در واقع صفحاتی که بیشتر بازدید شده اند مد نظر است) بروید و اطلاعات و داده های خود را خارج (export) کنید.

 

Top content export from Ahrefs

همچنان که خارج کردن داده ها از دامنه را مدنظر قرار می دهید، آنچه که به دنبال آن هستید صفحاتی هستند که غالبأ به اشتراک گذاشته شده اند اما لینک نشده اند . در بسیاری از موارد  این بدین معنی است که محتوای با کیفیتی منتشر کرده اید و مطلب شما در شبکه های اجتماعی به خوبی منتشر شده است  اما روش صحیح پشتیبانی از این محتوا و توسعه و دریافت بک لینک ها را به خوبی انجام نداده اید.

اکنون فقط این آدرس های اینترنتی را به یک صفحه اکسل اضافه کنید. حالا که اطلاعات لینک را برای url های اصلی فراهم کردید، می توانید یک روش مشابه برای گردآوری و جمع کردن بینش های مفید، اعمال کنید. دو معیار دیگر در رابطه با لینک را در نظر بگیرید:

•    ترافیک ارجاعی و دامنه های ارجاع داده شده. با نگاه به ترافیک ارجاعی می توانید محتوایی که ترافیک بالایی گرفته را پیدا کنید و وب سایت های مشابه آن ها را پیدا کرده و سعی کنید از آن ها (به روش های متفاوت مثلا رپوتاژ) لینک بگیرید.

•    ترافیک اصلی و دامنه های ارجاع داده شده. صفحاتی که بازدید خوبی گرفته اند محل خوبی برای تبلیغات شما هستند. اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که حتما تبلیغات مشابه در حوزه کاری و مطالب وب سایتتان قرار دهید. برای مثال اگر حوزه کاری شما سئو سایت است، قرار دادن لینکی در زمینه فروش پمپ آب چیز معقولی نیست. نکته دیگر اینکه محتوای فعلی خود را حتی الامکان تغییر ندهید واگر نیاز بود برای لینک تبلیغاتی خود، محتوا تولید کنید.

مورد دیگری که می توانید هنگام بررسی محتوای سایتتان در نظر بگیرید، موضوعاتی با قابلیت لینک شدن هستند که در حال حاضر لینک ندارند. چگونه پی ببرید که محتوای یک موضوع قابل لینک گذاری است؟
موضوعاتی که در حد محتوای با کیفیت بالا یا در حد متوسط هستند را انتخاب کنید و در جستجوگر محتوای  Ahref دنبال این موضوعات بگردید و نتایج را برحسب ارجاع دامنه مرتب کنید.

Content explorer shows referring domains by topic

با دقت بیشتری به محتوایی که تعداد زیادی لینک دارند نگاه کنید :
•    آیا لینک ها با کیفیت هستند ؟
•    آیا لینک ها بر روی سایت هایی مشابه و مرتبط سایت شما هستند ؟
•    آیا لینکهایی که می توانند ارزش و اعتبار شما را بگیرند توسط این لینک ها اخذ می شوند ؟
اگر یک تاپیک دارید که مشخصأ لینک هایش در دسترس و موجود هستند، آن را به لیستان اضافه کند.

گام سوم : صفحات قابل لینک شدن را ارزیابی کنید و لینک ها را دریافت کنید.

حالا که لیست بزرگی از صفحات دارید که گمان می کنید  قابل لینک دادن هستند (اگر به مرحله اول برنگردید و بر روی ایجاد محتوای بهتر کار نکنید)، می توانید شروع به تعیین جایی کنید که لینک های موجود در آنجا قرار دارند و سپس لینک آنها را دریافت کنید.

الف . صفحات با فرصت های تحقیق و توسعه

برای موضوعاتی که تعداد زیادی از لینک های با کیفیت در جستجو، همانند آنچه در گام دوم مشخص شده است، دیده می شود، می توانید شروع به استفاده از لیست های لینک دارایی های موجود برای ساخت لیستی از اهداف توسعه کنید.
درحالی که مشغول ارزیابی لینک های موجود هستید که دفعات بیشتری به اشتراک گذاشته شده اند، می توانید همان روش را اعمال کنید :  لینک هایی که بیشتر به موضوع مرتبط هستند کجا هستند؟ چه سایتهایی به آن ها لینک می دهند؟  با این توسعه می توانید این لینک ها را کسب کنید؟
هر بخش از محتوا که اشتراک گذاری بیشتری داشته است، یک سرمایه بزرگ برای قابلیت لینک شدن نخواهد شد، اما بسیاری از صفحات سایت که در رسانه های اجتماعی نشان داده می شوند به احتمال زیاد کشش بیشتری به سایت تان می دهند اگر آینده نگری و توسعه بیشتری برای این سرمایه ها طبقه بندی کرده و یا نوع دیگری از محتوا را برای ایجاد سرمایه  و لینک شدن اضافه کرده باشید. ( با جامع تر کردن ان / یا  اضافه کردن انواع دیگری از رسانه ها مانند ویدئو، گرافیک، گروهی از اسلایدها، یک ویجت و یا هر چیزی دیگری ).

ب. صفحاتی که اهداف لینک سالاری خوبی هستند

توسعه و جستجوی سنتی لینک سازی تنها شیوه ی حصول لینک های اضافی در یک سرمایه نیست . عناصر مختلفی وجود دارند که ممکن است کنترل و چک کردن آنها، پیشنهاد خوبی برای بهبود لینک سازی سایت شما باشند. این عناصر عبارتند از :
•    لینک دادن در سایت. آیا سایت تان بخش هایی دارد که مقدار زیادی ترافیک از مردمی که ممکن است در یک موقعیت برای لینک دادن به محتوا هستند، دریافت کند؟ ( مانند انتقال وبلاگتان در صورت محبوب بودن، پست خاصی منتشر کرده اید که اغلب ارجاع داده شده است یا صفحه گزارش صنعت محبوبی که ایجاد کرده اید.) با تاکید  و برجسته کردن تعدادی از بخش های دیگر که قابلیت لینک شدن دارند شما می توانید توجه بیشتری به آن مطلب جذب کنید و در نهایت لینک های جدیدی کسب خواهید کرد.

•    لینک دادن از طریق مطالب مشترک و منتشر شده در مطبوعات. با همکاری و مشارکت در وبلاگ های دیگر یا  قرار دادن مطالب در مطبوعات منتشر شده، محتوای تان برجسته می شود و بر روی یک موضوع که قابلیت لینک شدن دارد تمرکز می شود. با فرض اینکه این مطالب با کیفیت و سرشار از اطلاعات هستند، این مساله می تواند شیوه خوبی برای دریافت لینک باشد.

•    آگهی های پولی و رایگان . درج آگهی در سایتهای تبلیغاتی می تواند روش خوبی برای دریافت لینک باشد. حتی اگر کارتان به اشتراک گذاری زیاد و نمایش عمومی قبلی منجر شود، با هدف تعیین شده می توانید در معرض کمک کردن به شبکه ای که لینک می کنید قرار بگیرید.

در اغلب موارد برای ایجاد سرمایه های جدید برای لینک دهی مخصوص، هنگامی که دنبال لینک سازی و انتقال ترافیک بیشتر موتور جست جو به وب سایت هستید، کاربران بهترین بازگشت را به شما پیشنهاد می دهند، اما ممکن است بسیاری از فرصت های بکر موجود که در معرض دید نیستند، در محتوای خود داشته باشید، بنابراین بررسی دقیق تری در ناکارآمد بودن لینک ها را قبل از شروع به نوسازی مطالب ، در نظر داشته باشید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)