بسیاری از ما سئوکار و بازاریاب های معتبری هستیم که می دانیم چکار می کنیم و برای کمک به مشتریان خود هر کاری می کنیم. اما این موضوع راجع به همه سئوکارها صدق نمی کند. این مقاله در ارتباط با صاحبان مشاغل و بزرگان صنعت می باشد.
در ادامه 10 هشدار ارائه شده است که در نظر گرفتن آنها امری ضروری برای ادامه و تمدید قرارداد سئو سایتتان است.

1.    محتوای تکراری/ بی کیفیت

یک نمایندگی مجاز فروش هوندا را در نظر بگیرید که فقط به سئوکار خود اکتفا و اعتماد می کند و وبلاگش را با مطالبی درمورد تعمیر این ماشین در شهر و استان پر می کند و نسخه ای از آن را برای هر خودروی خود استفاده می کند. در مجموع 15 – 16 پست که همه یکسان هستند و تنها چیزی که متفاوت است مدل ماشین است.
جالب تر اینکه همان 15 پست را که همه یکسان هستند و فقط تعدادی از کلمات را تغییر داده اند دوباره برای حدود 20 شهر (حدود 300 پست وبلاگ) مختلف، استفاده می نمایند.
قطعأ این کاری بسیار زشت است. اگر احتمال می دهید چنین محتوایی در وب سایت شما درج شده است، جمله ای از پست ارسالی را کپی کرده و در داخل علامت نقل قول یعنی (” “) در گوگل را جستجو کنید، با اینکار شما نمونه های مشابه آن مطلب را مشاهده می نمائید و مشخص می شود که محتوا کپی شده و فاقد ارزش است. چنانچه از این حقه خوشتان می آید و 4200 نمونه ی مشابه را دیدید، بدانید که در وضعیت نامساعدی هستید.

2.    تاکتیتک های منسوخ شده و قدیمی

تاکتیک های منسوخ

فرض کنید مدیر سایت یک نمایندگی، لیستی از درخواست ها را بر روی سایت بگذارد. برچسب عنوان این مطلب تقریبأ در حدود 30 کلمه باشد (تگ عنوان باید ببین 65 تا 70 کاراکتر باشد) و حداقل دارای 35 نمایندگی در شهرستان باشد که در متا تگ کلیدواژه ارسالی لیست شده اند.
چنین چیزی یکی از نشانه های نامطلوب بودن سایت است. چنان چه مطالب یا چیزی نامعتبر یا منسوخ به نظر می رسد، بررسی های ساده و مطالعه در منابع قابل اعتماد در زمینه سئو می تواند به شما در تائید یا رد تردیدهایتان کمک نمایند.

3.    تمرکز تمام بر روی قسمت وبلاگ سایت

چنانچه تمام استراتژی سئوکار شما تهیه و تدارک پست های وبلاگ است، قطعأ این خبر ناخوشایندی برای تجارت تان است. مسلمأ راهکار های بیشتر و بهتری از انتشار و اشتراک گذاری پست های وبلاگ، برای تبدیل وب سایت به یک منبع بارز وجود دارد. وبلاگ ها یک بخش اساسی از سایت هستند، اما فقط یک بخش از بخش های بزرگتر سایت هستند.

4.    کاهش مصنوعی نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate یا نرخ پرش یا ضریب بازگشت اصطلاحی است که شما می توانید در نتایج الکسای سایت خود مشاهده کنید. نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند. هر چه ضریب بازگشت سایت شما پایین تر باشد بهتر است.

نرخ پرش
اکثر صاحبان مشاغل با وجود انبوهی از معیارهای معتبرتر برای موفقیت در بهینه سازی سایت، بر روی درصد بازدید تمرکز می نمایند.
اگر سئوکار شما bounce rate  سایت شما را پایین می آورد، باید دلیل این کار را جویا شوید. اکثر اوقات سئوکار با ترفندها و دور زدن گوگل می توانند bounce rate  را به طرز عجیبی کاهش دهند.

5.    خدمات سئو سایت سفارشی شده

چنان چه شما یک سئوکار استخدام می کنید، به این دلیل است که شما معتقد هستید که تخصص آنها به دیده شدن و نمایش بیشتر تجارت شما به صورت آنلاین کمک خواهد کرد. اگر سئوکار شما فهرستی از سرویس های ممکن را که در آن هر بخش به اجزای مخصوصی تقسیم شده است معرفی  می نماید، این نشانه ی خوبی نیست.
شما آنها را استخدام نموده اید چون آنها متخصص هستند، آنها نباید انتظار داشته باشند که شما هر آنچه را که برای نمایش بیشتر کسب و کارتان در نتایج جستجو لازم دارید بدانید.
چنان چه سئوکار شما دارای چندین پکیج متفاوت باشد بسیار خوب است، اما اگر امیدوار به انتخاب اجزای مخصوصی برای ایجاد پکیج اختصاصی خود هستید، این تصمیم تجاری مناسبی نیست.

6.    رتبه بندی و سئوی تضمینی

حقیقت این است که هیچ کسی نمی تواند رتبه بندی ها را تضمین نماید. بنابراین چنان چه سرویس دهنده شما چنین تعهدی دارد، قراردادتان را با آنها فسخ نمائید.

7.    سئو ارزان

سئو نمی تواند اتوماتیکی و خودکار باشد و برای انجام بهینه سازی نیاز به نیروی انسانی دارید تا فعالیت نمایند و این نمی تواند ارزان و کم هزینه باشد. سئو نیازمند زمان و هزینه و نیروی کار است.

8.    هزینه های راه اندازی سئو

چنانچه متخصص سئو سایت شما حق الزحمه ی راه اندازی مطالبه نمود، از او بپرسد چرا و به چه دلیلی. هزینه های راه اندازی به ندرت اخذ می گردند، اما گاهی اوقات به دلیل تحقیقات اولیه ی بیشتر برای ایجاد یک پروژه سئو، سئوکارها هزینه های راه اندازی را به مشتریان جدید تحمیل می نمایند.
این کار دقیقأ یعنی اینکه چون می توانند پول اضافی درخواست می نمایند. حال چنانچه سئوکار هزینه راه اندازی و هزینه خدمات ماه اول را در حالی که هیچ کار اضافی انجام نداد مطالبه نماید، خودتان مقایسه کنید که برای ماه بعدی چه کاری می توانند بکند.

9.    عدم دسترسی به آنالیزور گوگل

اگر متخصص سئو آنالیزور گوگل را برای سایت تان نصب نماید اما اجازه دسترسی به آن را ندهد، در اسرع وقت نسبت به قطع همکاری اقدام نمائید. هیچ دلیلی برای انکار دسترسی شما به ترافیک سایت تان وجود ندارد.
همچنین در صورتی که با سئوکاری همکاری می نمائید که خدمات دسترسی به ترافیک سایت را نصب نمی نماید، در این صورت نیز دلیلی برای ادامه همکاری وجود ندارد. بدون امکان دسترسی به آمار و ترافیک سایت و آنالیز نکردن مداوم سایت، این سئوکارها ایده ای برای وب سایت تان ندارند، بنابراین چگونه می توانند برای ترافیک بهتر سایت کارآمد باشند؟

10.    نداشتن گزارش ماهانه

گزارش سایت

قطعأ سئوکار باید گزارش های ماهانه ی سئو را فراهم نماید. گزارشی که شامل رتبه کلمه کلیدی در نتایج جستجو باشد کارآمد نیست و به درد شما نمیخورد. شما خودتان هم می توانید به راحتی رتبه کلمات کلیدی خود را به دست آورید. گزارش های سایت شما بایستی همواره ترافیک طبیعی سایت را نمایش داده و با گذشت زمان منجر به اشتیاق و گرایش افراد به سایت شود.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)