داشتن نام دامنه ی منحصر به خود برای فیدهایتان، با استفاده از فیدبرنر (feedburner) به طوری باورنکردنی آسان و ارازن است. علاوه بر این عدم موفقیت در حفظ و کنترل فید های خود با توجه به استفاده  نکردن از دامنه ای که منسوب به خود تان است، بزرگترین اشتباهی است که بسیاری از بازاریاب ها مرتکب می شوند.

فیدبرنر امکان پی بردن به این موضوع که تعداد اعضای یک فید چند نفر است را فوق العاده آسان نموده است، لازم به یادآوری نیست که بهینه سازی و حفظ آن فیدها ساده تر از قرار دادن آنها به صورت دستی است.
فیدبرنر برای تمام ویژگی های کلیدی که به دنبال آن هستید، رایگان است. هنگامی که در فیدبرنر عضو می شود ، آدرس فیدی مشابه زیر دریافت خواهید کرد :
http://feeds.feedburner.com/YOUR-FEED-NAME-HERE
بخش YOUR-FEED-NAME-HERE بخشی خواهد بود که شما تصمیم می گیرید و عنوان فید را انتخاب می نمائید. اما بخشی از آدرس که به صورت پررنگ نمایش داده شده است ، دامنه ای است که قصد استفاده از آن را دارید و مربوط به فیدبرنر می باشد.

گفته می شود در دو سال آینده تمام افراد بزرگ و صاحب منصب در فیدبرنر، شرکت شان را به فروش می رسانند و خدمات نامطلوب می شوند. شما به دنبال استفاده از سرویس دیگری خواهید بود. اما نمی توانید فید های خود را انتقال دهید. چرا که در تمام این مدت از خدمات و دامنه ی فیدبرنر استفاده می کردید.
خوشبختانه شما این امکان را دارید که دامنه ای منصوب به خودتان را فراهم می نمایند. فهم این موضوع کاملأ آسان است. آنچه که شما می خواهید و به دنبال آن هستید ، سرویس MyBrand فیدبرنر است (که در آینده اطلاعات کاملی درباره آن برای شما قرار خواهیم داد) مای برند هم اکنون یک سرویس رایگان است.

وارد حساب کاربری فیدبرنر خود شوید. از لینک حساب کاربری من در بالای صفحه استفاده کنید.گزینه ای به نام  MyBrand مشاهده می کنید. آن را انتخاب کنید و صفحه ای همانند زیر خواهید دید:

برای انجام این کار، به یک سرویس ارائه دهنده ی میزبان (هاست)، به منظور ایجاد یک ورودی CNAME برای زیر دامنه ی جدیدی که ایجاد خواهید کرد ، نیاز دارید. اگر فیدبرنر این کار را برایتان انجام ندهد، یک سرویس دهنده ی میزبان دیگری بیابید. می توانید از سرویس ارزان و متناسبی مانند Tiger Technologies  برای اینکه خودتان این کار را انجام دهید، استفاده نمائید.

برای مثال tmolavi.ir، آدرس سایت اصلی ما است وfeed.tmolavi.ir  آدرس فید ماست. مای برند این اجازه را به ما می دهد که مشخص کنیم آدرس فید ما به کدام بخش اشاره کند. ما مشخص میکنیم که به قسمت بلاگ یعنی آدرس http://tmolavi.ir/blog.html اشاره کند و در نهایت آدرس فید ما می شود feed.tmolavi.ir/blog.html

بنابراین برای هر دامنه ای یک زیردامنه  مشخص ایجاد کنید. سرویس MyBrand امکان کنترل نقاط دامنه ای که ایجاد کرده اید را به فید برنر می دهد. شما به صورت اختیاری به فید برنر این اجازه را داده اید که دامنه ی ایجاد شده را تحت کنترل داشته باشد. چنان چه فیدبرنر درصدد سوءاستفاده باشد ، می توانید با تغییر CNAME و اختصاص زیر دامنه به هر اسمی  که می خواهید، صاحب و مالک دامنه ی خود باشید.
با توجه به شیوه ای که فید برنر استفاده می کند ، باید یک فید پنهان که نباید در معرض دید عموم باشد قرار دهید. سپس فید مذکور آدرسی را که باید ارتقا دهید ، در اختیار شما قرار می دهد. مراحل به ترتیب زیر می باشد:

•    نصب سرویس MyBrand
•    فید موردنظر را با فیدبرنر اجرا کنید ، یک فید پنهان برای بهره برداری از آن ، قرار دهید
•    آدرس های فید عمومی که فید برنر در اختیارتان قرار می دهد را دریافت کنید
•    جای feeds.feedburner.com را با دامنه ی فید خود عوض نمائید
•    صرفأ این نسخه ی ویرایش شده را به صورت عمومی استفاده کنید

این خیلی مهم است که اطمینان حاصل کنید که قسمت feeds.feedburner.com را تغییر داده اید. حتی در صورت فعال سازی سرویس MyBrand، فیدبرنر همچنین فیدهایی با نسخه ی feedburner.com  از آدرس های شما را در اختیارتان خواهد گذاشت. شما نمی خواهید بخش feeds.feedburner.com در هر جایی به صورت عمومی نمایان شود. و ویژگی های درخواستی از فیدبرنر  ، در صورتی که سرویس MyBrand را فعال نمائید ، دامنه ی تان را در تمامی نقاط نمایش می دهد.

در نهایت ، بسیاری از وبلاگ ها فید هایی دارند که در موقعیتی پیش فرض ایجاد شده اند. یا به طور مشابه شاید در حال اجرای یک فید تحت دامنه ی خود باشید و به استفاده از فیدبرنر فکر می کنید. در هر دو حالت ، فید جدیدی که از مای برند دریافت کرده اید را اجرا نمائید. سپس مسیر ترافیک دریافتی از فید های قبلی را به فید جدید تغییر دهید. بدین ترتیب کنرل شما بر روی فید های تان حفظ شده و دامنه ی مربوط به خود را در اختیار دارید ، اما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمامی اعضای فیدتان حساب می شوند.

 

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)