چگونه می توان محتوایی ایجاد کرد که ترافیک مناسبی را برای سال های سال ذخیره کند؟ صفحات وب ممکن است برای همیشه باقی نمانند اما بیشترشان می توانند بهتر باشند.
بسیاری از مقالات و صفحات سایت های منتشر شده که فقط چند ماه یا چند سال می مانند،  فاقد کیفیت  دوام و ماندگاری هستند. این صفحات منسوخ و بلا استفاده شده و به میلیون ها صفحه ی بلا استفاده، ناخوانده و فراموش شده خواهد پیوست .

ماندگاری یعنی چه ؟

محتوای ماندگار محتوایی است که پس از انتشار، جذب ترافیک جستجو و جذب مخاطب را  برای مدت طولانی در پی داشته باشد.
در این مقاله به چند ویژگی محتوای ماندگار و ضروری برای دستیابی به یک استراتژی محتوای تجاری موفق، که اغلب نادیده گرفته می شوند اشاره می شود:

1.    ماندگار بودن محتوا برای ترافیک جستجو و جذب مخاطب به اندازه یکسان.

بزرگترین تصور غلط راجع به محتوای ماندگار این است که تمامأ مربوط به مخاطب می باشد و هیچ سنخیتی با موتور جستجو ندارد. عمومأ افراد محتوا را برای کاربران ایجاد می کنند نه موتورهای جستجو !
با در نظر گرفتن عکس این موضوع در مورد محتوای ماندگار باید به این نکته اشاره کرد که محتوای ماندگار تا زمانی که از طریق موتورهای جستجو رتبه بندی و فهرست بندی نشوند و به نتایج جستجو برگردانده نشوند، ماندگار نخواهند بود. وقتی یک مقاله ماندگار و همیشگی در نتایج جستجو ظاهر نشود، چه فایده ای دارد ؟

2.    محتوای ماندگار اساسأ محتوای مرتبط و مناسبی هستند که برای افراد مختلف  معانی مختلفی دارند.

ایده اصلی محتوای ماندگار داشتن رابطه و ارتباط است. رابطه یک عامل بی ثبات است. زیرا ممکن است یک مقاله قدیمی به تاریخچه جستجوگر مرتبط باشد اما برای افرادی که در جستجوی اطلاعات به روز هستند غیر مرتبط باشد. آیا می توان صفحاتی که به هر دوی این ها مرتبط باشند ایجاد کرد؟ آری می توان ؛ در ادامه توضیح داده خواهد شد.

3.    انواع بخصوصی از محتوا نمی تواند ماندگار باشد و هیچ مشکلی پیش نمی آید.

ماهیت برخی از مقالات و تاپیک ها ماندگار بودن را قبول نمی کند. زیرا اغلب پیشرفت در حجم جستجوی این تاپیک ها ارزشمند است و ترافیک های بالا را موجب می شود. این مقالات ممکن است دوام زیادی نداشته باشند، اما زمانی که وجود دارند خوب است.
به عنوان مثال ممکن است مقالاتی با این ماهیت مانند ” بهترین راهکارهای سئو 2014 ” وجود داشته باشند که در سال 2015 این مقاله منسوخ به نظر می رسد.

4.    فقط مقالات شامل مقوله ماندگاری نمی شوند

ایده ماندگاری را فقط در مورد مقالات به کار نبرید. در واقعی بسیاری از محتویات مربوطه به صورت ویدئو و داده نمایی ( اینفوگرافیک ) هستند . به جز مقالات ، انواع محتوا را نیز آزمایش کنید .

چه نوع محتوایی از نظر ماندگاری بهتر هستند؟

انواع مخصوصی از محتوا وجود دارند که سالانه به طور مخصوص مستعد توسعه ترافیک جستجو هستند. در عین حال انواع زیادی از محتواست که مخاطبان به صورت ارادی از آن استفاده می کنند.

مطالعات موردی . مطالعات موردی تا حدودی بی ثبات به نظر می آیند، اما در واقع  چشمگیر هستند.
اصطلاح “مطالعه موردی” یک روش تحقیق است و بر مبنای یک بررسی عمیق درباره یک فرد، گروه یا رویداد خاص است که انبوهی از ترافیک را به دنبال دارد. تعداد زیادی از تولید کنندگان ممتاز محتوا در زمینه تجارت، مطالعات موردی را منتشر می کنند. محتوا در این مطالعات اغلب به صورت پی دی اف یا به شیوه گزارش ارائه داده می شوند.
سایر پژوهشگران این مطالعات را اتخاذ کرده و به آن ها لینک داده ، و آن ها را به کانال قدرتمندی برای ترافیک و ایجاد لینک تبدیل می کنند.

تعاریف و اصطلاحات. تعاریف منابع با ارزش محتوای ماندگار، هم برای کابر و هم برای موتورهای جستجو هستند. تا کنون به پاسخ های مرتبط گوگل برای نتایج اطلاعات تصویری جستارهای مشابه دقت کرده اید؟

گوگل
تعاریف هیچ گاه منسوخ نمی شوند. اگر تعاریف مختصر و مفید و کارآمدی ایجاد کنید، تقریبأ ترافیک عمده ای را برای همیشه ثبت خواهید کرد. یک صفحه تعریف نباید مختصر و کوتاه باشد. محتوا بایستی با تعریفی مختصرهمانند آنچه گوگل انتخاب می کند، آغاز شود. اما در ادامه باید یک محتوای کاملا مفید و دقیق داشته باشیم.

چگونگی نگارش مقاله. اینترنت سرشار از روشهای نگارش مقاله است که کسی قادر به شمارش تعداد آنها نخواهد بود. خوب، چون گوگل هنوز مقالات را دوست دارد و خوانندگان را نیز دوست دارد. نحوه نگارش مقاله  به خاطربهره مندی مخاطب از آن بسیار مهم است. هر چقدر مقالات مرتبط بیشتری ایجاد کنید به نفع شماست.

گزارش ها. مانند مطالعه موردی، یک گزارش شکلی از محتواست که پس از تاریخ انتشار برای مدت طولانی بر روی سایت یا وبلاگ وجود دارد. اکثر اوقات گزارش ها در یک بازه زمانی یا فقط به مدت یک سال موجود هستند.
علی رغم محدودیت زمانی در این موضوع ، گزارش ها منابع طلایی برای جستجوها هستند . این بدین معناست که گزارش های شما منبع بزرگی برای جذب لینک ها و نقل قول ها از سراسر وب است.

نکات و راهنمایی ها. چه کسی راهنمایی را دوست ندارد؟ مقاله راهنمایی را امتحان کنید، خواهید دید که مدت زمان زیادی ترافیک در آن برقرار خواهد شد. مثلا راهنمایی تنظیم لینک های وردپرس برای کسب نتیجه بهتر در سئو

مقالات غیرفنی با رفتار ، نگرش یا سایر مشخصات شخصی مواجه هستند. اگر در موقعیت حساسی هستید، تولید و ایجاد محتوای ماندگار کار دشواری به نظر می رسد.
در مورد موضوعاتی همچون باغبانی، اشیا می توانند به مدت طولانی ماندگار و همیشه سبز باشند. هم چنین این مسئله در خصوص آشپزی، نظافت، مراقبت از کودک، روابط، نجاری و در بسیاری از زمینه های دیگر صادق است.
تکنولوژی یکی از حوزه هایی است که به طور مداوم علی الخصوص در عرصه بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)، درحال تغییر است.

فهرست ها. فهرست مقالات محبوب، شیوه بسیار خوبی جهت بهره مندی از یک سبک همیشه ماندگار است. به این فهرست ها گرایش خواهیم داشت و به خواندن شان علاقمند شده و توجه ویژه ای به آن ها خواهیم داشت. مقالات پربازدید را در قسمتی از سایت لیست کنید و در معرض نمایش قرار دهید.

چگونه محتوای ماندگار ایجاد کنیم؟

مهمترین عناصر ایجاد محتوای ماندگار کیفیت و تناسب است. اهمیت موضوع چیست و چگونه نوشته می شود ؟ در ادامه به تکنیک هایی اشاره می شود که  با استفاده از آنها صفحات ماندگارتری خواهید داشت.

نمایش تاریخ.
  در گام اول تاریخ مقاله را نمایان کنید. هیچ دلیل منطقی برای پنهان کردن تاریخ انتشار مقاله وجود ندارد. زمانی که تاریخ را مخفی می کنید ، سوالاتی را در خصوص ماهیت محتوای ماندگار در ذهن کاربران بر می انگیزد. کاربردر صدد این است که بداند آیا این محتوا متناسب با سلیقه و علاقه من است یا نه ؟
در صورت عدم نمایش تاریخ، ممکن است کابران نادیده گرفتن محتوا و ترک صفحه  سایت را به گمراهی با اطلاعات منسوخ و قدیمی ترجیح دهند .
زمانی که تاریخ انتشار مقاله را نمایش دهید، در واقع از کاربران استقبال کرده و به کاربر حق انتخاب می دهید که با توجه با تاریخ انتشار مقاله و نیازش، در صفحه بماند یا آن را ترک کند.

محتوا را طبق اصول عادی و روتین بروزرسانی کنید. داشتن یک محتوای خوب و ماندگار به این معنی نیست که شما نباید آن محتوا را بروزرسانی کنید. بعد از مدت مشخصی به محتوای خود بازگردید و آن را ویرایش کنید و اطلاعات جدیدی که نیاز است را به آن اضافه کنید.

فاکتور سنجش تازگی گوگل (freshness factor) صفحاتی را که به صورت مکرر به روز رسانی می شوند را بر می گزیند. جهت فعال نمودن محتوا در فهرست صفحات نتایج موتورهای جستجو، همواره تغییرات جدید را اعمال کنید. هرچقدر محتوای بیشتری را تغییر دهید ، به روز رسانی بهتری از مقالات در موتورهای جستجو را خواهید داشت.

توضیح دهید که صفحه مربوطه به روز رسانی شده است. برخی از محتواها با موضوعاتی که دائمأ در حال تغییر هستند، مواجه می شوند. در این موارد همچنین می توانید محتوایتان را تغییر دهید. محتوا را مطابق با موضوع تغییر یافته تنظیم کنید و یادداشتی در بالای مقاله  بنویسید.
می توانید از عبارت زیر استفاده کنید :
تذکر : این مقاله جهت ارائه اطلاعات جدیدی که در اردیبهشت 95 منتشر شده بود، تغییر یافته است.
 ارتباط صفحه با موضوع قبلی را بیان کنید، سپس لینک مقاله جدید را فراهم کنید. اگر محتوای تان منسوخ شده است و به آسانی نمایان نمی شود، بایستی بخشی را برای توضیح این موضوع در بالای صفحه اضافه کنید. در بالای صفحه عبارتی را اضافه کنید و اعلام کنید که اطلاعات زیر تغییر یافته است، سپس لینکی مشابه لینک زیر برای صفحه جدید فراهم کنید :
تذکر:
  اطلاعات زیر در ارتباط با مقاله اردیبهشت 95 است. جهت دسترسی به آخرین تغییرات، اینوفگرافی ما را دنبال کنید و برند تجاری خود را بهبود ببخشید.

بسیار حیاتی است که گوگل هنوز در صفحات نتایج موتورجستجو از مقاله قدیمی حمایت کند. هنگامی که یک کاربر بر روی آن نتیجه کلیک می کند، قسمت های قدیمی محتوا که نمی خواهید دیده نمی شوند. برای مثال برای اینکار می توانید از منوی آکاردئونی استفاده کنید و محتوای جدید را در ادامه دکمه آکاردئون قرار دهید. با اینکار محتوای قدیمی در صفحه است ولی نمایش داده نمی شود.

نتیجه گیری

ایجاد محتوای ماندگار نگرشی است که می تواند شیوه ی دیجیتال مارکتینگ شما را به طور کامل تغییر دهد. با ایجاد ذهنیت ماندگاری، محتوای تجاری تان به شیوه ای پایدار خواهد ماند.
به خاطر داشته باشید کار کردن برای ایجاد محتویات ماندگار طول می کشد. همان طور که اشاره شد نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و انتظار نرخ کلیلک 100 درصد (CTR)و زمان ماندگاری بیشتری داشت. پس فراموش نکنید ماندگاری به مواردی از جمله تازه و بروز بودن مطلب، نوع مطلب، رویکرد ها بستگی دارد.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)