محتوای ویروسی منتشر کنید! : شاید بارها اسم محتوای ویروسی به گوشتان رسیده باشد اما معنی و مفهوم آن را به خوبی نمیدانید. در این مقاله سعی داریم تا شما را با محتوای ویروسی آشنا کرده و استراتژی آن برای جذب ترافیک به وب سایت را شرح دهیم. درواقع محتوای ویروسی به این معنی نیست که محتوای شما مخرب بوده و دارای ویروس های بد باشد! محتوای ویروسی به هر نوع از محتوای نوشتاری، تصویری و یا ویدئویی می گویند که در فضای انلاین به سرعت رو منتشر شده و در مدت زمان بسیار کوتاهی بازدید بسیار بالایی دارد! این محتواها معمولا در فضای مجازی، توسط کاربران بسیاری به اشتراک گذاشته می شوند و همینطور وب سایت ها لینک آن را قرار میدهند. به طور کلی هر نوع محتوایی که بسیار جذاب باشد و مخاطب را به اندازه کافی برای اشتراک گذاری جذب کند، محتوای ویروسی نام دارد.

در ادامه باید بگوییم که یک محتوا ممکن است به چند دلیل وایرال و یا ویروسی شود. از رایج ترین محتواهای ویروسی، محتواهای سرگرم کننده هستند که به سرعت و به راحتی وایرال می شوند. از دیگر دلایل وایرال شدن محتوا میتوان به مفید بودن آن، زیبایی ظاهری و هنری یک تصویر، تخفیف، فروش ویژه و یا … باشد. با اینکه برخی از محتواها به تنهایی پتانسیل وایرال شدن را دارند اما به هر حال محتوایی که نکات مهم را رعایت کرده باشد میتوان وایرال شود.اکنون با محتوای ویروسی و نحوه وایرال شدن محتوا آشنا شدید، اما سوالی که اینجا پیش می اید این است که آیا یک قانون کلی و یا فرمولی برای ایجاد کردن محتوا به صورت ویروسی وجود دارد؟ جواب خیر است. سوال بعداینکه آیا دیگران هم میتوانند به راحتی اینکار را انجام دهند؟ بله شما میتوانید برای بهبود وضع سئو سایت خود، با رعایت کردن سه نکته که در ادامه توضیح خواهیم داد، محتواهایی ایجاد کنید که مثل جرقه های آتش همه را فراگیرند.

 

محتوای ویروسی منتشر کنید!

 

1- محتوای وایرال باید دارای تعداد زیادی عکس باشد

این عکس ها میتواند به صورت دسته ای باشند و یا میتوان از یک عکس اینفوگرافیکی و یا یک ویدیو استفاده کرد. شما میتوانید نحوه ایجاد و تاثیر محتوای جذاب اینفوگرافیکی برای جذب کاربران را در وبلاگ ما بخوانید. در ادامه باید بگوییم که مهم نیست نوع عکس چیست، مهم استفاده درست از عکس در متن است. استفاده درست از عکس در متن محتوا اهمیت بسیار دارد چرا که امارهای صنعتی نشان داده که محتوای کامل شد نود درصد بیشتر از عکس در برابر محتوای متنی اشتراک گذاری می شود.

محتوای ویروسی منتشر کنید!

 

2- محتوای وایرال باید مفید باشد

مقید بودن و سودمند بودن محتوا به این معنی است که برای کاربر و مخاطب باید کارآمد باشد و بدرد او بخورد. حتی اگر در محتوای خود میخواهید نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی را توضیح دهید و یا آموزش صحیح مصاحبه کاری برای موفق شدن را دهید، باید محتوای وایرال سودمندی ایجاد کنید.

3- محتوای ویروسی به یک انگیزه اولیه برای به جریان انداختن احتیاج دارد

منظور از انگیزه اولیه یا initial push اشتراک محتوای خود در سایت های معروف است. به عنوان مثل فردی به اسم کریس گیمر هم اکنون بیشتر از هفده هزار بازدیدکننده برای وب سایت خود دارد. کریس گیمر محتوای وبلاگی خود را در سایت هایی مثل Reddit پروموت کرد و در عرض چند ساعت هزاران بازدید از سایتش اتفاف افتاد!

محتوای ویروسی منتشر کنید!

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)