اگر واژه ی بهینه سازی برای موتور جستجو (سئو) را در مقالات انگلیسی دنبال کنید، درباره ی پست ارسالی مت کاتز در 20 ژانویه 2014  با عنوان ” فروپاشی و سقوط وبلاگ نویسی مهمان ” اطلاعاتی کسب خواهید کرد. برای افراد بسیاری این یک شوک بود، اما صراحتأ این موضوع اجتناب ناپذیر بود. سپس در 19 مارس گوگل MyBlogGuest (انجمنی که وبلاگ نویسان مهمان را به صاحبان وبلاگ متصل می کند) را جریمه کرد.
اکثر این افراد بیشتر به این دلیل شوکه شده بودند که MyBlogGuest با اهداف اسپم طراحی نشده بود.

به هر حال به نظر می رسد کاربران از پلت فرمی برای انجام برخی از اسپم ها استفاده می کرده اند، بنابراین صرف نظر از هدف طراحی سایت، گوگل تصمیم گرفت آن را حذف کند. تعدادی از شیوه های وبلاگ نویسی مهمان و سایت ها،  بازدید کننده های بیشتری را در طول این سال کسب کردند.

یکی از بزرگترین مشکلات اجرای پست های مهمان برای سئو شیوه ی دستیابی افراد به آن بود. بسیاری از افراد دنبال دستیابی به حداکثر تعداد دامنه های مختلف بودند. این کار به ناچار مشکلاتی را در پی داشت.

با هم یک مثال را بررسی می کنیم. فرض کنید کسب و کار یک ناشر، 100 سایت مختلف دارد که درباره ی فضای بازار (بازار هدف) آن مطالبی را به صورت منظم ارسال می کنند و پیج آتوریتی سایت ها شبیه به جدول زیر باشد :

تعداد سایت پیج آتوریتی سایت
3  بالا
5 نسبتأ بالا
12 متوسط
20 ضعیف
25 خیلی ضعیف
35 واقعأ بد

حال تصور کنید این ناشر در هر سایت فقط یک پست ارسال کند، این ناشر ماهانه 6 پست مهمان می نویسد و بسیار خوش شانس است و سایت های با رتبه بالاتری خواهد داشت. با گذشت زمان از کیفیت سایتها کاسته می شود  ومقالات در سایت های رتبه پایین درج می شوند. در واقع در طول ماه چهارم به سطح ضعیف می رسد و در ماه یازدهم پست های جدید را در سایت های واقعأ بد ارسال می کند.

 

وبلاگ نویسی مهمان

تنها راه کار مقابله با این کار آغاز پست نویسی بر روی سایت هایی است که  به صورت منظم در رابطه با فضای تجاری نوشته نمی شوند. اما مشکل متفاوت تری وجود دارد و آن عدم وجود ارتباط است (سایت ها از نظر محتوایی به هم ربطی ندارند مثلا یک وب سایت در زمینه کارشناس سئو صبحت میکند و وب سایت دیگر در زمینه گردشگری). این کاری نیست که یک تجارت برای ارتقای خویش در دنیایی بدون موتورهای جستجو باید انجام دهد.  این کار برای کسب اطمینان است.

از اعلامیه مطبوعاتی چه چیزی می توان آموخت؟

اعلامیه مطبوعاتی (گزارش، خبر یا بیانیه‌ای که به‌صورت نوشته یا ضبط‌شده برای اعضاء رسانه‌های خبری فرستاده می‌شود) برای سئو چیزی است که گاهی اوقات افراد باید انجام می دادند و تبدیل به یک کار زیان آور می شد. با این حال همیشه یک راه قانونی برای استفاده از مطبوعات منتشر شده  وجود دارد.
اعلامیه مطبوعاتی می توانند باعث شوند وبلاگ نویس ها / رسانه ها در مورد تجارت شما آگاهی کسب کنند و آن را بشناسند و این خیلی مهم است. یک استراتژیِ هوشمند پست های مهمان می تواند چنین تاثیری داشته باشد. با این تفاوت که ممکن است کمی غیر مستقیم تر باشد اما ایده و مفهوم یکسان است.

سایتهای خبری

تمرکز بر روی ستون های سایتهای رتبه بالا قدرتمند و با نفوذ

در جدول بالا سه سایت با پیج آتوریتی بالا و پنج سایت با پیج آتوریتی نسبتأ بالا داشتیم. این نقطه قوت شماست. این سایت ها مخاطبین زیادی را جذب کرده و قدرت نفوذی که آنها به شما می دهند، فوق العاده است. انتشار یک مقاله بزرگ به احتمال زیاد اشتراک گذاری اجتماعی بالایی را در پی دارد و شما را در معرض عوامل صنعتی دیگر و مخاطبان دیگر قرار می دهد و این چیزی است که در جستجوی آن هستید.
ممکن است کسب سایت های با نفوذ بالا  برای شما آسان نباشد و ممکن است لازم باشد کار خود را به آن سطح برسانید. راه حل این است که بدانید بزرگترین پیشرفت برای کسب شهرت و دیده شدن از سایت هایی  منتج میشود که خوب هستند.

خلاصه

آیا باید وبلاگ نویسی به صورت مهمان را برای سئو انجام دهید؟ به عنوان یک هدف اصلی ، خیر. اما چنانچه گوگل تمام لینک های پست های مهمان را غیر فعال کند واقعیت این است که تأثیر غیرمستقیم بسیار قدرتمند باقی می ماند.
هیچ چیز مانند کسب شهرت و دیده شدن برای جذب بیشتر افراد به محتوای تان وجود ندارد. بایستی مخاطب های خود را جذب کنید در نهایت تعداد زیادی از این افراد راه ورود به سایت تان را خواهند یافت، کافی است محتوای عالی ایجاد کنید و به آن لینک دهید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)