مصاحبه با دیوید براون (TemplateMonster)
TemplateMonster  با بیش از 22،000 قالب طراحی و 20 میلیون مشتری، یکی از بزرگترین بازارهای طراحی وب در اینترنت است. در حالی که هزاران سرویس ارائه دهنده خدمات وجود دارد TemplateMonster یکی از شرکت های پیشگام در زمینه معرفی و ارائه تم ها و قالب های آماده به بازار می باشد.

در رأس موفقیت های TemplateMonster مدیر عامل این شرکت آقای دیوید براون قرار دارد.
دیوید براون شرکت TemplateMonster را در سال 2002 تأسیس نمود و آن را در طول 16 سال گذشته توسعه داده است به طوری که درآمد آن سالانه به 10 میلیون دلار رسیده و بیش از 400 کارمند دارد.
می خواهم بدانم دیوید چگونه کسب و کار خود را مدیریت می نماید که تا این اندازه موفق شده است و چگونه موفق به تاسیس و راه اندازی چنین تیم بزرگی شده است، بنابراین مصاحبه کوتاهی را با او ترتیب دادم و ایشان پاسخگوی سوالات من بود.
ابتدا سوال خود را درباره اینکه چگونه ایده فروش قالب های از پیش طراحی شده به ذهن او خطور کرد مطرح نمودم.
” ابتدا در یک استودیوی طراحی وب شروع به فعالیت نمودم که تجارتی نوین و بسیار موفقیت آمیز در شهر ما بود. اما با این حال نتایج و بازدهی کار هنوز کامل نبود، بنابراین شروع به ایده پردازی و اندیشیدن در باره پیشنهادات و راه کارهای موجود  نمودم.
در طول دوره فعالیت در آن دوره متوجه شدم یکی از طراحان ما روزانه درآمد قابل توجه و باورنکردنی کسب می نماید. یک روز او راز رشد و پیشرفت خود را بازگو کرد. راز موفقیت او مجموعه ای از اجزای آماده بود که در فتوشاپ طراحی و ایجاد کرده بود.
حقیقتاٌ در آن روزها من یک متخصص طراحی وب نبودم و قبلاٌ در رابطه با قالب های وب سایت چیزی نشنیده بودم. بنابراین ابتدا سعی کردیم تعدادی تم آماده استفاده را طراحی نموده و بعنوان فایل های فتوشاپ به فروش برسانیم. این همان چیزی است که من از آن ایده گرفتم که بعدها به یک تجارت و کسب و کار  فوق العاده تبدیل شد.
ماTemplateMonster  را در سال 2002 تاسیس و راه اندازی نمودیم و افرادی از کشورهای مختلف از خدمات ما استفاده می کردند (زمانی که هیچ کس در مورد فیس بوک یا یوتیوب چیزی نمی دانست). بدون شک در حال حاضر TM قدیمی ترین توسعه دهنده تم های از پیش بسته بندی شده بر روی وب است، اما در آن زمان ما هرگز  هیچ رقیبی نداشتیم.

این واقعیت که دیوید تیم بزرگی از طراحان، توسعه دهندگان و بازار یاب ها را از راه دور کنترل و مدیریت می نماید تا حدودی برای اغلب مردم غیرممکن به نظر می رسید. شما باید مهارت و تخصص های زیادی در امور استخدام، تدوین تیم و فرآیندهای ساده سازی برای ایجاد و اجرای چنین تیم بزرگی از فرهنگ ها و زمینه های مختلف داشته باشید.
” من فکر میکنم ارتباط با افراد و جامعه ارزشی به مراتب بالاتر از کسب چنین سرمایه هایی داشته باشند. گاهی اوقات این گونه به نظر نمی رسد، اما در بلند مدت این همان چیزی است که منجر به کسب موقعیت ایده ال و مناسب می گردد. این قانون در رابطه با مشتریان و شرکای تجاری صدق می نماید.
درواقع حقیقت این است که  چنان چه به دنبال کسب موفقیت هستید، باید همواره در مسیر رشد و تعالی باشید و معاملات خود را توسعه و گسترش داده و با افراد و کشورهای مختلف کار کنید.
در رابطه با تیم TM از اشتیاق و تعهد کاری، تفکرات خارج از چهارچوب و توانایی کار تیمی افراد قدردانی می نمایم. بنابراین توصیه می نمایم از انجام هر کاری که مخالف آن هستید اجتناب نمائید، زیرا موجب می شود در رابطه با فعالیت هایی که کارکنان انجام می دهند بی تفاوت باشد(یا موجب بی توجهی می شود).بدون شک تمامی کارکنان و توسعه دهندگان ما کارکنان سخت کوشی می باشند. بنابراین نباید نگران افزایش تعداد کارکنان خود باشید، زیرا این گامی اساسی در موفقیت و کامیابی کسب و کار تان خواهد بود.

 به نظر من مهمترین پیشنهاد فروش منحصربفرد TemplateMonster پشتیبانی مشهور مشتری است که آنها به مشتریان خود ارائه می نمایند. می خواستم بدانم این امر تا چه میزان در پیشرفت کسب و کار به آنها کمک کرده است.
خب هر قلب داری یک راهنمای ساده و ثبت شده است که به منظور کمک به مشتریان در نصب و راه اندازی تم ها به پکیج  اضافه شده است.
علاوه بر این ما همچنین دوره های آموزشی مفصلی برای افرادی که به تازگی وب سایت خود را راه اندازی نموده اند ارائه نموده ایم.
به عنوان مثال، ما یک وبلاگ داریم که در آن اطلاعات آموزشی را با راهنمایی های آن به اشتراک می گذاریم و همچنین کانال رسمی TM در YouTube  که شامل اطلاعات مفید و عملی است در اختیار کاربران قرار گرفته است.
همچنین ممکن است در مجموع نیازی به پشتیبانی مشتریان نباشد.با ان حال تیم TemplateMonster داری یک سرویس پشتیانی است که شما را در روند ایجاد یک وب سایت جالب توجه و بهینه کمک می نماید. هدف ما این است که مردم از روند ایجاد وب سایت خرسند باشند و به آنها کمک نمائیم تا به مدیرانی خوب و کامل در پروژه های اینترنتی تبدیل شوند.
به همین دلیل ترجیح می دهیم برای تمامی افراد کمک های انفرادی ارائه نمائیم. در واقع، TM تنها تیم توسعه دهنده تم است که برای مشتریان پشتیبانی مادام العمری را بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی فراهم می نماید.
تیم پشتیبانی ما به صورت شبانه روزی در هفته آماده کمک به مشتریان است و هدف متخصصان ما جلب رضایت کاربران می باشد. این امر به این دلیل است که سرویس ممتاز مشتریان ما در TrustPilot جزء سه سرویس برتر در دسته بندی طراحی وب قرار گرفته است. ما به مشتریان خود احترام می گذاریم و آنها از خدمات TM رضایت کامل دارند. آیا این معامله ای عادلانه نیست؟“
دقیقاٌ همین طور است . این امر همچنین یکی از اصول کاری ما در TechWyse است.
جذب مشتری و  فروش های اولیه برای کسب و کار های نوپا دشوار است ، اما بهترین روش برای آنها استفاده از روابط موجود است. شروع اولیه TemplateMonster نیز وابسطه به روابط بود.
”همانطور که قبلاٌ ذکر شد تیم TM به عنوان یک استودیوی کوچک ویدئویی شروع به فعالیت نمود. TemplateMonster در سال 2002 به طور رسمی تاسیس و راه اندازی شد، اما ایده فروش تم های ازپیش بسته بندی شده وب سایت از قبل مطرح شده بود، بنابراین تلاش ما این بود که بهترین کار ممکن را انجام دهیم.
ما قالب های خود را در سراسر جهان به فروش می رسانیم ، اما اولین مشتری خود را دقیقاٌ بخاطر دارم که از برزیل بود و هنوز هم مشتری ما است. چند سال قبل او از طریق پیام رسان ICQ (I Seek You) پیغام داد و درخواست کرد در صورت امکان یک قالب رایگان دریافت نماید.
ما جوان بودیم و بتازگی کار فروش قالب را شروع کرده بودیم، بنابراین یک قالب رایگان به ایشان دادم. او بار دیگری پیغام داد و  گفت یک طرح شسته رفته از آن قالب ساخته است و با استفاده از ان از مشتری خود پولی دریافت کرده است و می خواهد سهم ما را برای ما ارسال نماید. آن رویداد برای من و شرکت آینده ما رویداد مهمی بود، زیرا متوجه شدم که رابطه با مشتری مهم تر از پول است.“
شرکت TemplateMonster ماهانه بالغ بر 150 هزار  بازدید دارد و در رتبه بندی TrustPilot در رتبه اول قرار دارد. این کمپانی طی چند ماه گذشته ترافیک بالایی را تجربه کرده است.
بازاریابی بازار کاملا متفاوت از محتوای بازاریابی، خدمات یا محصولات است.همانطور که دیوید اذعان داشت، استراتژی که برای TemplateMonster استفاده می شود به شدت وابسته به بازاریابی محتوا است.
”نمی تون گفت تمام وبلاگ های ما ناگهانی رشد کرده است، ما مشتریان و منابع معتبر فراوانی برخورداریم که کل ترافیک سازمانی را به وب سایت ارجاع می نماید.
واقعیت این است که طی شش ماه گذشته وب سایت رشد کرده است، زیرا ما بر ترافیک ارجاع از بعضی از وبلاگهای برتر، انجمن ها و دیگر منابع محبوب در مورد طراحی وب متمرکز شده ایم.
در نتیجه، طی امسال بیش از هزار پست در سایت منتشر شد که شرکت، خدمات و محصولات ما را در سطح جهانی اطلاع رسانی کرده است. علاوه بر این یک مرکز مستعد صدور گواهی نامه و کاتالوگ استودیوی وب ایجاد کرده ایم.
صرف نظر از این ، سرمایه اجتماعی ما هنوز با موفقیت در جریان است و ترافیک مطلوب ما را از شبکه های اجتماعی جذب می نماید.”
علاوه براین، دارای طرح جامع بازاریابی هستند و همچنین با گذشت چندین سال روش های فراگیری مدیریتی را با دقت سازماندهی نموده اند که شامل پیگیری قیمت های ارائه شده توسط رقبا و سپس ارائه قیمت های رقابتی و معاملات فصلی و نظارت بر فیدبک های منفی است.
”نیازی به گفتن این موضوع نیست اما برای کسب شهرت و اعتبار در زمینه کسب و کار بهترین استراتژی احترام به حقوق مشتریان و حمایت از مشتری است. مسائل همیشه برای TemplateMonster مناسب نیستند، اما واقعیت این است که بازخورد منفی به ما کمک کرد تا نیازهای مشتریانمان را درک کنیم و تغییرات و تصمیمات مناسب را اتخاذ نمائیم.
علاوه بر این ما سیاست اقتصادی مناسبی دنبال می کنیم. ما هیچ وقت قیمت هایی بالاتر از آنچه که رقبای ما اعلام می نمایند تعیین نمی کنیم. ما همچنین کدهای تبلیغاتی را برای کاهش قیمت قالب ها ارائه می نمائیم و همواره تخفیف های بزرگی در کریسمس، سال نو، روز استقلال و سایر تعطیلات ارائه می کنیم.
در نتیجه، انتخاب سرویس ما به نظر می رسد یک تصمیم سودمند برای افرادی است که می خواهند نه تنها یک سایت پرمحتوا و جالب توجه داشته باشند، بلکه در هزینه های خود صرف جوئی نمایند“
بهینه سازی صفحات و طرح بندی وب سایت شما برای اعمال تغییرات ضروری است. هنگامی که حجم فروش بالا است، تغییرات طراحی ساده می تواند باعث افزایش حجم بالای فروش شود. این امر همچنین در رابطه با جذب فروش و ترافیک واقعی صدق می نماید. دیوید در این زمینه تجربیات و راهکارهای ارزیابی شده و صورت گرفته ای ارائه می نماید:
”چندین قاعده کلی در مورد بهینه سازی سایت وجود دارد که باید قبل از شروع کار خود در وب سایت خود، آن را بررسی نمائید.
اول از همه باید عناوین و توضیحات متا خود را بهینه سازی کنید. به طور خلاصه، این بدین معنی است که پیامی که می خواهید از طریق صفحه انتقال دهید و از طریق آن ارتباط برقرار کنید، نه تنها باید واضح و روشن باشد، بلکه باید در برچسب عنوان شما وجود داشته باشد.

|مقاله مرتبط :15 نکته مهم و کاربردی برای بهینه سازی تگ عنوان-Title tag

افراد وب سایت شما را از طریق موتورهای جستجو بازدید خواهند کرد و باید اطمینان حاصل نمائید که آنچه افراد به هنگام بازدید از صفحه سایت تان مشاهده می نمایند، باید با آنچه که قبل از کلیک بر روی لینک و در موتورهای جستجو مشاهده کرده اند مرتبط باشند. چنانچه چنین کاری کنید، کاربران نا امید نخواهند شد و و تجربه متقابل صفحه سازگار برای موفقیت صفحه بسیار مهم است.
در ادامه نکته بعدی بسیار ساده است اما چیزی است که اغلب افراد فراموش می نمایند. این نکته در رابطه با کسب اطمینان از این موضوع است که پیام صفحه شما روشن و مختصر است. فقط باید اطمینان حاصل شود که پیغام از اول واضح بوده و  این قانون را بخاطر داشته باشید که ” هر صفحه معادل یک پیغام است”. نباید انتظار داشته باشید صفحه سایت تان در رابطه با هر موضوعی باشد. بنابراین مطمئن شوید آنچه که می خواهید بازدید کنندگان انجام دهند، همان چیزی باشد که به طور برجسته در آن صفحه مشخص شده است.“
شاید یکی از مهمترین تصمیمات تیم TemplateMonster این بود که تبدیل به به یک مدل بازاری شود که برای فریلنسرها و طراحان برای فروش طرح های شان آزاد است. اگرچه این مسائل مانند یک انتقال منتقی به نظر می رسند،  ولی درنهایت هیچ مسئله و مشکلی مطرح نمی شود، زیرا آنها باید روشی برای تضمین کیفییت طراحی ها پیدا کنند.
”واضح است که مشتریان ما افرادی هستند که قالب ها را برای طراحی وب سایت برای مشتریان خود و کسب و کار آنلاین خودشان خریداری می کنند.
گاهاٌ مشاهده می کنم که بعضی از قالب ها توسط مشتریان ما به طرز حرفه ای اصلاح شده اند که اکنون این وب سایت ها نمونه های برجسته ای هستند که حتی از نسخه اصلی بهتر هستند.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم که مدل بازاری ما برای فریلنسر ها باز باشد، به طوری که طراحان و توسعه دهندگان قادر به ارسال تم هایی هستند که به طور مستقل طراحی شده است.
در رابطه با کیفیت، ما می خواهیم یک شاخص کیفیی برای ارزش محصول و پشتیبانی آن اضافه نمائیم. بنابراین، در آینده، تمام قالب ها توسط این شاخص رتبه بندی می شوند و کاربر می تواند تصمیم بگیرد که آیا باید تم خاصی را خریداری کند یا خیر.“
همچنان که به پایان مصاحبه نزدیک می شویم، گفتگوی ما به سمتی سوق داده می شود که من اغلب با هر کسی که مصاحبه میکنم از او  این سوال را می پرسم: چه ابزارهای سودمندی برای بهبود بهینه سازی توصیه می نمائید؟
”شرکت ما دارای بخش های متعددی است و سودمندی هر یک از ابزارها به وظایف تیم بستگی دارد.
نمونه هایی از پلت فرم های شناخته شده تجزیه و تحلیل گوگل عبارتند از ابزارهایی مانند Similarweb و Buzzsumo. ما همچنین برای تحلیل ارتباطات بین بخش های مختلف از تجزیه و تحلیل حرفه ای استفاده می نمائیم.
چنین اقداماتی برای هر نوع کسب و کار عاقلانه خواهد بود؛ زیرا آنها فرایند کاری را افزایش داده و به کیفیت آن کمک می کنند.“
موافق هستم. ما هم در TechWyse چنین پروسه هایی را دنبال می نمائیم، که با گذشت زمان به پیشرفت و بهینه سازی کارایی ما کمک می نماید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)