سئو برای سایت شما خوب است اما تمام روش های سئو همیشه خوب نیستند.
بعضی روشهای بهینه سازی برای ایجاد نتایج به دست می آید اما در بلندمدت موثر هستند. بعضی روش ها هم ممکن است خیلی سریع جواب بدهند و شما به نتیجه مطلوبتان برسید ولی در بلند مدت جایگاه سایت شما افول خواهد کرد.

وب مسترهایی که اطلاعات کمی درباره سئو دارند ممکن است بگویند که سئو ناعادلانه است. اما حقیقت اینگونه نیست. موتورهای جستجو می توانند سایت های خوب را از سایت های بد تشخیص دهند. گوگل به طور ویژه یک متخصص است. متخصص در اندازه گیری ارزش سایت ها.

الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل تا به امروز تغییرات بی شماری کرده است. در گذشته هیچکس نمیتوانست تمام روشهای ممکن را برای هدایت سایتهای با کیفیت پایین به سمت بالا از نتایج جستجو پیش بینی کند، اما Google با بروزرسانی الگوریتم به همراهی آنها پرداخت.

در حال حاضر راه های بسیار کمتری در مورد اصل “quality first”  که بیانگر مهم بودن کیفیت است، نسبت به گذشته وجود دارد و این موضوع باعث کمتر شدن سردرگمی های شده است. بی تردید شما در مورد الگوریتم های اصلی گوگل مثل الگوریتم پاندا، الگوریتم کبوتر و الگوریتم پنگوئن شنیده اید. اگر در هنگام مشاهده آمار سایت خود متوجه کاهش ناگهانی ترافیک و رتبه بندی شده باشید، ممکن است از فیلترهای یکی از این حیوانات رد نشده باشید. 🙂
می پرسید کدام الگوریتم؟ این بستگی به این دارد که شما روی وب سایتتان چه کاری انجام داده اید. در بسیاری از موارد آبدیت الگوریتم گوگل موارد بسیاری را پوشش می دهد.

بیایید به هفت بروز رسانی بزرگ الگوریتم گوگل که تا کنون ثبت شده، نگاه کنیم.

الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم پاندای گوگل چکار میکند؟

بروزرسانی این الگوریتم ممکن است به ضرر شما باشد. الگوریتم پاندا وب سایت ها را براساس کیفیت آن ها ارزش گذاری میکند. صفحات با محتوای با کیفیت بالا در موقعیت های بالاتر رتبه و جای می گیرند و بالعکس.
این به چگونگی فعالیت شما و متخصص سئو سایت شما در بهینه سازی وب سایتتان مربوط می شود.

چه چیزی باعث می شود شما از فیلترهای الگوریتم پاندا رد نشوید؟

1-    محتوای کم و کوتاه – این لزوما به معنای محتوای کم نیست. به توضیح بیشتری نیاز دارید؟ عبارت “دیجیتال مارکتینگ” را در گوگل سرچ کنید و سایتهایی که در رتبه اول نمایش داده می شوند را بررسی کنید. نتایج اولیه توضیحات جامع و کامل داده اند و نیاز کاربر را برطرف میکنند.
ما پیشنهاد نمیکنیم که خیلی خیلی تخصصی و حرفه ای مقاله و محتوا تولید کنید. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهید و نیاز او را برای موضوعی که سرچ کرده است برطرف کنید.

2-    محتوای کیفیت پایین – منظور محتوایی است که کاربران قبل از خواندن، حتی با دیدن آن هم اذیت می شوند. اشتباهات گرامری، عکس های بزرگ و بی کیفیت و … تجربه کاربری منفی دارند. دیدن سایت و مطالب شما باید برای کاربر لذت بخش باشد.

3-    محتوای غیرقابل اعتماد و غیر مفید – محتوایی که به کاربران کمکی نمیکند و به اصطلاح دردی از آها دوا نمیکند. گوگل هیچ تردیدی درمورد بی کفایتی و نقص فنی ندارد. تلاش کنید که یک نیروی مثبت باشد.

4-    محتوای تکراری –  این مورد بیشتر به محتوای تکراری بر میگردد، اما الگوریتم پاندا روی بخش کپی شده محتوا نیز تمرکز دارد. حساسیت بر روی تصاویر و فیلم ها (بجز فیلم های یوتیوب) مانند حساسیت بر روی متن نیست. تولید محتوای متنی جایی ست که شما باید خیلی دقت کنید. خوب است که بخش های کوچکی از متن را به عنوان نقل قول بکار ببرید -البته اگر به درستی آنها را به عنوان نقل قول در متن بنویسید. استفاده مجدد از متن و ارسال آن به عنوان کار اصلی خود، اصلا کار خوشایندی نیست. این کار را در صفحات مختلف سایتتان انجام دهید تا کیفیت سایتتان را مختل کنید، و پاندا را وارد عمل کنید. 😐 و سایت پنالتی شده خود را تحویل بگیرید. 😐

5-    بازنویسی مقالات سایت های دیگر –  این مورد به تلاش برای جلوگیری از مسائل با محتوای تکراری با بازنویسی متن از سایت دیگری اشاره دارد. متاسفانه انجام این کار خیلی کارآمد نیست و در اکثر موارد محتوای اصلی کیفیت بهتری دارد و بازنویسی کیفیت را کاهش میدهد.

برای بهبود چکار کنیم؟

آیا وب سایت شما تحت تاثیر الگوریتم پاندا امتیاز منفی گرفته است؟ خب شما باید روی کیفیت محتوای سایتتان کار کنید. اگر برای شما واضح است که کدام صفحات نیاز به کار بیشتر دارند، آنها را ویرایش کنید. همه مواردی را که کاربران و الگوریتم را مورد آزار و اذیت قرار می دهند حذف کنید و موارد بیشتری را که مورد تایید قرار می گیرید، اضافه کنید.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن چه کاری انجام می دهد؟

این دومین آبدیت الگوریتم گوگل است که ممکن است به سایت شما آسیب وارد کند. الگوریتم پنگوئن در بیشتر موارد ارزیابی، مانند الگوریتم پاندا است ولی فاکتورهای دیگری را نیز ارزیابی میکند، بک لینک های سایت شما.

بک لینک ها تاثیر مثبتی روی وب سایت شما خواهند داشت اگر:
–    بک لینکها در صفحات و وب سایتهایی درج شده باشند که با سایت شما ارتباط معنایی داشته باشد.
–    بک لینکهای شما از وب سایتها و منابع معتبر باشد. (نه سایت های اسپم)
–    بک لینک های شما از دامنه های متفاوت باشد.
–    لینک سازی شما با محتوای مرتبط به صفحه لینک شده انجام شود.

در نهایت می شود گفت بک لینک های مشکوک و بی کیفیت از وب سایتهای اسپم، رتبه پایین و … به رتبه های وب سایت شما آسیب میزند و الگوریتم پنگوئن این موضوع را دقیق بررسی و ارزیابی میکند.

چه چیزی باعث می شود شما از فیلتر های الگوریتم پنگوئن رد نشوید؟

1-    خرید بک لینک : این کار نقض دستورالعمل های وب سایت گوگل است و اقدامی ست برای به دست آوردن لینک هایی است که رتبه PageRank را در عوض پول یا محصولات به دست می آورند.

2-    عدم تنوع در متن لنگر یا anchor text : عنوان بک لینک، فاکتور دیگری ست که روی کیفیت لینک سازی شما تاثیر گذار است. اگر این متن در همه جا یکی باشد گوگل اینطور برداشت میکند که شما در حال دستکاری رتبه سایت خود هستید.

3-    بک لینک بی کیفیت : بک لینک بی کیفیت یا بک لینک در صفحه ای که از نظر محتوا با بک لینک شما مرتبط نیست توسط الگوریتم پنگوئن رد می شود. شما نمی توانید همیشه لینک هایی که به وب سایت شما راهنمایی می شوند را کنترل و بررسی کنید اما شما باید تمام تلاشتان کنید تا لینک های مضر برای وب سایتتان را شناسایی کنید.

4-    کلمات کلیدی : حتما تعجب کردید و با خود گفتید که کلمات کلیدی مربوط به سئو داخلی و الگوریتم پاندا است اما الگوریتم پاندا هم، کلمات کلیدی و استفاده بیش از حد و غیر طبیعی از آن ها را زیر نظر دارد. آیا تا به حال با صفحاتی با جملاتی طولانی و تقریبا بی معنی با جستجوهای زیاد مواجه شده اید؟ این جاست که به نظر می رسد کلمات کلیدی در بدترین حالت هستند.

|مقاله مرتبط : آموزش مبانی سئو داخلی سایت On-page SEO

برای بهبود چکار کنیم؟

اگر مشکل در بخش لینک ها باشد شما باید از طریق مواردی که پیش رو دارید مشکلتان را حل کنید.راحت ترین راه بررسی بک لینک های وب سایتتان با ابزارهایی همچون https://checkup.tools/ و یا http://ranksignals.com/  است. شما ابتدا باید سیب های خراب سبدتان را پیدا کنید سپس به هر طریقی که ممکن است آنها را از سبد خارج کنید.
اگر خودتان می توانید بک لینک بی کفیت را پاک کنید. اگر می توانید با کسی که لینک را درج کرده تماس بگیرید تا آن را پاک کند. اگر هیچکدام از این کارها نمیتوانید انجام دهید از گوگل یعنی ابزار Google Disavow tool کمک بگیرید .
سپس اگر لینکسازی بالایی در وب سایتتان انجام داده اید آنها را کم کنید طوری که تعداد لینکها طبیعی به نظر بیاید.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر چه کاری انجام می دهد؟

اگر راجع به سئو داخلی مطالعه داشته باشید حتما راجع فاکتورهای دخیل در بهینه سازی داخلی اطلاعاتی دارید. اما آیا می دانید گوگل از آن ها در یک الگوریتم جداگانه استفاده میکند؟ 2 الگوریتم – یکی برای جستجوی روتین و عادی وب، دیگری برای جستجوی محلی است. این مثل این بود که گوگل نتایج جستجو رو تقسیم کرده است و چندان جالب نبود.
بنابراین برای دو الگوریتم نیاز به یک آبدیت احساس میشد که خب آبدیت الگوریتم کبوتر هم آمد. 🙂

| مقاله مرتبط : لوکال سئو ( سئو محلی )

نتیجه؟

رتبه بندی وب سایت در حال حاضر توسط محل کسب و کار و فاصله خود آن از کاربر تعیین می شود: کسب و کار نزدیک تر در نتایج جستجوی گوگل بالاتر است.
علاوه بر این، گوگل 7 بسته و پک خود را کوتاه کرده و آن را به 3 بسته تبدیل کرده است. مطمئنا کمک بزرگی برای کاربران بود … اما برای کسب و کارهارقابت ها برای کسب رتبه های اول در نتایج جستجو سنگین شده است.

الگوریتم کبوتر چه تاثیری رو سئو سایت دارد؟

راهکارهای زیادی در مورد فاصله بین کسب و کار شما و کاربر وجود ندارد اما برای جذب کاربرانی که به اندازه کافی نزدیک هستند، همه چیز برای کمک به سایت شما و نمایش شما در نتایج جستجو محیاست.

موقعیت های رتبه بندی خود را با استفاده از SEO نرمال و طبیعی تقویت کنید:
1-    محتوای با کیفیت و مرتبط با حرفه و کسب و کار خود تولید کنید.
2-    از کلمات کلیدی که شامل محل کسب و کار شما هستند استفاده کنید. (مثلا طراحی سایت سعادت آباد)
3-    سایت خود ر برای موبایل بهینه سازی کنید.
4-    در وب سایتهای معتبر لینکسازی کنید.

بهینه سازی برای الگوریتم جستجوی محلی نیز:
1-    از متن، عکس و ویدئوهایی که مرتبط با محل کسب و کار شماست استفاده کنید.
2-    کسب و کار خود را در دایرکتوری های مربوط به کسب و کارها ثبت کنید.
3-    NAP (name, address, phone number) یا همان نام، آدرس و شماره تماس خود را در دایرکتوری ها و وب سایت خود ثبت کنید.
4-    نقد و بررسی های مثبت و توصیفات مشتریان خود را به دست آورید.

| مقاله مرتبط : 6 نکته فوق العاده برای دریافت نظرات بیشتر از کاربران

5-    استفاده از داده های ساختار یافته را در صفحات سایت خود به کار بگیرید.

| مقاله مرتبط : ساختار سیلویی برای وب سایت

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار چه کاری میکند؟

بر خلاف پاندا و پنگوئن، هدف Google Hummingbird تغییر نحوه رتبه بندی وب سایت ها نبود – حداقل به طور مستقیم نیست. هدف گذاری الگوریتم مرغ مگس خوار بهبود جستجو بوده است و میتوان گفت هدف این الگوریتم عبارت های جستجو شده است. این کار را هم با تفسیر سوالات و رفتار کاربران انجام داده است. متن اطراف کلمات کلیدی نیز مثل خود کلمات کلیدی دارای اهمیت هستند.

الگوریتم مرغ مگس خوار چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

Hummingbird  (مرغ مگس خوار) عصر جستجوی معنایی را آغاز کرد.

چطور به استاندارهای مرغ مگس خوار برسیم؟

نکته کلیدی این است که درک کنیم دقیقا کاربر چه چیزی می خواهد و در جستجوی آنلاین به دنبال چه چیزی است؟
اغلب اوقات این موضوع واضح است، به خصوص اگر پرس و جو در قالب یک سوال باشد. جواب سوال ها را در متن و مقالات خود بنویسید و از کلمات و عبارات مترداف و مرتبط نیز استفاده کنید. برای مثال اگر کاربر با سوال “سئو چیست؟” وارد وب سایت شما شود استفاده از کلماتی همچون سئو کار، متخصص سئو، بهینه سازی سایت نیز معقول است.
یک پیشنهاد خیلی خوب برای اینکار این است که قبل از تولید محتوا، راجع به موضوع مورد نظر سرچ کنید. این کار باعث می شود راحت و سریع به کلمات مرتبط برسید. (منظور در بخش دیگران جستجو کرده اند که در انتهای صفحه ائل گوگل است.)
نکته خیلی خیلی مهم : مواظب باشید!!! نکته اصلی کمک به کاربر است نه گیج کردن او. محتوای خوانا و روانی تولید کنید و میزان تخصصی بودن محتوا را با توجه به کاربرانتان بسنجید.

برای جستجوی معنایی و پیدا کردن کلمات و عبارات مناسب چه کار کنیم؟
1-    جاهایی که کاربران علاقه دارند مشکلات و سوالات خود را مطرح کنند مثل انجمن ها، شبکه های اجتماعی، ویکی پدیا و …
2-    استفاده از ابزار های آنلاین که در سطح اینترنت یافت می شود.
3-    بخش پیشنهادات گوگل و “Searches related to “

ویکی پدیا یک مثال خوب برای سایت بهینه شده از نظر جستجوی معنایی است. به لطف غنی بودن محتوا و برطرف کردن نیاز کاربران، سایت ویکی پدیا اکثر اوقات در جستجوهایی که با عبارت “چه چیزی” شروع می شوند در نتایج اول قابل مشاهده است. این موضوع برای سایتهای دیگری که در نتایج صفحات اول قابل مشاهده هستند نیز صدق میکند.

الگوریتمPayday Loan

الگوریتم Payday Loan چه کاری میکند؟

الگوریتم Payday Loan چند چیز مشترک با الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن را دنبال میکند اما نباید آن ها را با هم اشتباه گرفت. این الگوریتم در سال 2013 هنگامی که گوگل تصمیم گرفت با سایتهای مستجهن، اسپم و کازینو برخورد کند منتشر شد.
آبدیت این الگوریتم واضح و شفاف است. این الگوریتم وب سایتهایی که از روش های همراه با ریسک (مثل لینکسازی اسپم) برای رتبه بندی کلمات کلیدی خود استفاده میکردند: مثل سایتهای با محتوای مستجهن، سایتهای کازینو، سایتهای پرداخت وام بالا و… را مورد هدف قرار داد.

برای بهبود چکار کنیم؟

به طور کلی اگر از سئو کلاه سیاه برای وب سایت خود استفاده نکرده اید این الگوریتم مشکلی برای شما بوجود نخواهد آورد. با این حال اگر به هر دلیلی از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید باید اسپم سازی را متوقف کنید و فعالیت های سئو سایت خود را در مسیری که برای کاربر مفید باشد انجام دهید.

| مقاله مرتبط : راهکارهای سئو

الگوریتم موبایل دوستانه گوگل (Mobilegeddon)

الگوریتم موبایل دوستانه گوگل (Mobilegeddon) چه کاری میکند؟

تمام چیزی که گوگل در فاکتورهای جستجو با موبایل مد نظر دارد این است که کاربران با صفحات نمایش مختلف راحت بتوانند از وب سایت شما استفاده کنند. در اصطلاح تجربه کاربری خوبی با تلفن همراه داشته باشند. این نوآوری ناشی از افزایش قابل توجه در تعداد جستجوهایی که در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، بوجود آمد.
گوگل احساس کرد که در آینده استفاده از تلفن همراه برای جستجوها افزایش خواهد یافت که البته کاملا درست بود.
می توان گفت نیاز به سازگاری وب سایت شما برای دستگاه های غیر از رایانه های شخصی کاملا توجیه شده است.
این به روز رسانی تلفن همراه، a.k.a. Mobilegeddon، در سال 2015 منتشر شد و از آن به بعد یک نشریه جدید و جداگانه برای وبسایتهای تلفن همراه مطرح شده است. در نهایت در سال 2018 سایت هایی که برای آن زود آماده شدند و کاربری موبایل مناسبی برای مخاطبان خود در نظر گرفته بودند به سرعت در این شاخص جدید اضافه شدند.

چگونگی تاثیر Mobilegeddon در سئو

اول از همه بهتر است که بررسی کنید آیا وب سایت شما از این الگوریتم پیروی می کند یا نه؟ برای این کار از WebCEO’s Mobile Optimization tool می توانید استفاده کنید.
فرض کنید نتیجه منفی است یا شما احساس می کنید که می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. چگونه سایت خود را برای این به روز رسانی Google بهینه سازی کنید؟
به عنوان کاربر وب سایتتان، وب سایت خود را با موبایل باز کنید و ببینید چه چیزهایی برای شما آزار دهنده است و نیاز به ویرایش دارد.

این چند مورد را در نظر بگیرید:
1-    طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا
2-    فونت های بزرگ
3-    قابل پخش نبودن فایل های صوتی و تصویری
4-    سرعت بارگیری که به بهینه سازی تصاویر و وجود کدهای زیاد و بهینه نشده مربوط می شود.

| مقاله مرتبط : 8 تکنیک بهینه سازی تصاویر وب سایت

الگوریتم گوگل فرد

الگوریتم گوگل فرد چه کار میکند؟

الگوریتم گوگل فرد تاکتیک های سئو سیاه را مورد هدف قرار می دهد. در مارس 2017 بسیاری از وب مسترها شاهد کاهش ناگهانی ترافیک وب سایتشان شدند. متخصص سئو و ب مسترهای حرفه ای می دانستند موضوع چیست؟ یک بروزرسانی دیگر گوگل!

چه چیزی باعث می شود شما از فیلتر های الگوریتم فرد رد نشوید؟

1-    تبلیغات تهاجمی و زیاد
2-    محتوای کوتاه و کم ارزش
3-    تجربه کاربری ضعیف (مثلا ریسپانسیو نبودن سایت)

برای بهبود چکار کنیم؟

مثل همیشه تاکید بر روی مختوای وب سایت شما است. تولید محتوای خود را با کفیت و رقابتی انجام دهید. فراموش نکنید گوگل همیشه در حال ارتقای نتایج جستجو است و سایت با کفیت تر در نتایج بالاتر نمایش داده می شود.

 

بروزرسانی های الگوریتم گوگل تاثیر مستقیم بر روی وب سایت شما میگذارد پس همیشه بروز باشید و بروز رسانی الگوریتم های گوگل را دنبال کنید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)