بدون بحث تاثیر رسانه های اجتماعی بدون در نظر گرفتن نقش اساسی فیس بوک و تسلط آن در جستجو ، کامل نیست، در یک معنای عامیانه افراد الگوریتم عمومی گوگل را دور می زنند.
پایگاه جستجوی اجتماعی داخلی فیس بوک با 250 میلیون کاربر و قابلیت جدید جستجو در سطح شبکه های کلان و ریز کاربران، ممکن است مدل های دیگر جستجو را، بواسطه مشارکت عظیم و اعتماد کاربران به دوستان شان و شبکه های توسعه یافته، به خوبی تهدید کند.

چرا در حال حاضر سئو برای فیس بوک حیاتی است ؟

اکثر متخصصین سئو بر این باور هستند که هنگامی گوگل و دیگر موتورهای جستجو تاثیر رسانه های اجتماعی بر روی صفحات نتایج موتورهای جستجو را اندازه گیری می کنند، فیس بوک به سرعت به یک محیط اینترنتی همگام و سازمانی تبدیل می شود.
طبق آمار منتشر شده، فیس بوک اعلام می کند 120 میلیون نفر از اعضای آن، حداقل یک بار در روز وارد سیستم می شوند.  ماهانه کاربران یک هزار میلیارد عکس و ده میلیون ویدئورا به شتراک می گذارند. در هر شرایطی، کاربران غیر فعال بیش از یک میلیارد محتوا، رویداد های خبری، لینک و وبلاگ، ارسال می کنند. بیش از 45 میلیون گروه کاربری فعال وجود دارد. کم ترین فعالیت فیس بوک توسط گوگل و دیگر موتور های اصلی نشان داده می شود. مشهود است که چرا نتایج جستجوی سازمانی اعضای فیس بوک شایان توجه است.
ریشه این ملاحظات جدید، واقعیتی است که اکنون فیس بوک به کاربران امکان جستجوی رویداد های 30 روز اخیر در ارتباط با به روزرسانی وضعیت، عکس ها  لینک ها، ویدئوها و یادداشت های به اشتراک گذاری شده توسط دوستان و صفحاتی از فیس بوک که طرفدار ان هستند  را فراهم می نماید.

ده نکته ی سئو فیس بوک

1.    نتایج جستجو همانطور که صفحات مرتبط به فیس بوک، گروه ها و برنامه ها را در بر می گیرد، پروفایل افراد را نیز در بر دارد. بنابراین هر آنچه که تا امروز انجام داده اید ، هنوز فعالیت می کند. اهمیت و جاذبه گروه های فیس بوک ، مخصوصأ آن هایی که ضعیف به نظر می رسند ، همان طور که در جستجوی داخلی فیس بوک پذیرفته شده ، افزایش خواهد یافت.

2.    فیس بوک تعدادی راه حل برای توجه به الگوریتم عوامل رتبه بندی در اختیار ما قرار می دهد. با خواندن و درک این راه حل ها، سرعت تغییرات در وبلاگ فیس بوک را همانطور که به طور مسلم اتفاق می افتند ، افزایش دهید. خوشبختانه فیس بوک همزمان با رشد و پیشرفت خود یک تیم رهبری جستجوی با کیفیت و در دسترس، مشابه تیم مت کاتز در گوگل و ساسی پارتزاراتزی ایجاد خواهد کرد. هنگامی که  کاربران یاد می گیرند این نتایج را اسپم کنند ، فیس بوک واکنش نشان خواهد داد و متخصصین سئو خواهان اطلاعات بیشتری خواهند شد.

3.    علاوه بر  پروفایل ، سئو بروز رسانی های وضعیت، لینک ها و یادداشت ها را نیز در نظر می گیرد.

4.    محتوای سطحی پروفایل مانند پست های وبلاگ و رویداد ها، مخصوصأ عناوین محتوا باید برای کلمات کلیدی مهم ، بهینه سازی شوند. در صورت امکان محتوای ارسالی یا اطلاعات مربوط به محتوا در تگ عنوان قرار گیرند . اینکار باعث می شود شما در نتایج جستجو نمایش داده شوید.

5.    اگر به دنبال توسعه وسیع تر داده های فهرست بندی خود هستید، اطمینان حاصل کنید که در تنظیمات “everyone” in privacy settings > search را انجام داده اید. اگرچه ممکن است کاربران با آگاهی از این موضوع ابراز رضایت نداشته باشند، حساب های کاربری به صورت پیش فرض بر روی گزینه ” همه ” قرار گرفته اند، درک این موضوع یک نکته درونی مناسب در کسب موفقیت اولیه است.

6.    هنگامی که گزینه ی ” همه ” انتخاب شد، سایر کاربران صرف نظر از اینکه دوست شما هستند یا نه ، ممکن است داده های شما را ببینند. در مقابل ممکن است کاربران مایل باشند پروفایل خود را از این قضیه مستثنی کرده و در صفحات نتایج موتورهای جستجوی وسیع تری از فیس بوک را محدود کنند. عجیب نیست که کاربران زمانی که مردم عادی شروع به دیدن آنها کرده و ناگهان برخی از اشتراک گذاری شخصی آنها برای همه قابل نمایش باشد، اعتراض کنند.

7.    به خاطر داشته باشید که مسئله فقط جستجوی گسترده تر (فراتر از دوستان) فیس بوک نیست. دوستان شما، دوستان دوستان تان، شبکه ها و شبکه های دوستان تان، به احتمال زیاد اعتماد بیشتری نسبت به زمانی که به صورت محلی (Local)ظاهر شوید، به شما خواهند کرد. این کار مقایسه ی پیامد های “شبکه ی جستجوی شخصی محلی مورداعتماد” را جذاب می کند. به عنوان یک کاربر یا جستجوگر، از نحوه عملکرد تنظیمات حریم خصوصی جستجوی فیس بوک مطلع باشید.

8.    به دنبال ابزارهای دیگر، فیس بوک جلب توجه کاربران را به نمودارهای اجتماعی رایج ارائه می نماید. فرهنگ لغتی که در رابطه با فهم عمیق تر و پایگاه جستجوی فیس بوک است ، توجه ویژه درونی به مطالب داغ را پیشنهاد می کند.

9.    همکاری مداوم . بخش اعظم نتایج جستجوی فیزیکیِ تشکیل شده از نقاط نمودار اجتماعی ، در طول 30 روز اخیر تولید شده اند.
10.  منظم باشید ! در داخل و خارج از فیس بوک ، در ارتباط باشید ، ممکن است یک عامل در نتایج جستجو در فیس بوک تکامل یابد.

یک کانال حیاتی جدید برای ارتباط بازاریاب های جستجو با کارفرما

تمامی موارد بالا، از بازتاب های عظیم بالقوه ای برای اینکه بازاریاب ها چگونه ابزار گپ فیس بوک را ببینند، برخوردار است. با کاوش دقیق و عمیق در نحوه ی جستجوی محتوای درونی فیس بوک ، امکان بهره برداری از سطح بعدی توسعه ی وب، کشف منبعی غنی از اطلاعاتی که افراد درباره آن صحبت می کنند، آنچه کاربران به آن علاقه دارند یا علاقه ندارند و چگونه بر نظر دیگران تاثیر می گذارند را خواهید داشت. این روش به وضوح یک مرز جستجوی مهم است.
پیرامون این موضوع کاوش کنید. جزئیات فرم و عملکردِ نتایج جستجوی سازمانیِ فیس بوک  که اخیرأ افزایش یافته است را یاد بگیرید. به منظور بهینه سازی داخلی فیس بوک، آگاهیِ دقیق از حوزه های مشارکتی برای تمرکز بر روی عواملی که بیشترین تأثیر ممکن را دارند، بسیار مهم است. فیس بوک اطلاعات اندکی از معیارهای رتبه بندی در ارتباط با نحوه سیم کشی موتور در اختیار ما می گذارد. گروه های فیس بوک به عنوان نتیجه ی الگوریتم  جستجوی جدید، به محض اینکه جستجوی داخلی فیس بوک به سطح وسیع تری می رسد، مهمتر از قبل خواهند شد.
طبق روال معمول، در بازاریابی رسانه های اجتماعی، اعمال نظریه های خود و دوستان، بدون اینکه یک اسپم کننده باشید ، یک تجارت دشوار است. اصول متعارف بی انتهای مشارکت رسانه های اجتماعی را پیگیری کنید. با مشارکت متواضع و تکرار توصیه های محتوا برای استفاده سایر افراد، نتیجه ای فراتر از تلاش خویش کسب کنید. در نحوه بهبود محتوا کلی نگر باشید و قبل از هر کاری به فکر حمایت از جامعه باشید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)