شهرت کسب و کار شما و افزایش دید آن ساده نیست، اما در کنار سئو و بهینه سازی سایت که سئو کار شما انجام می دهد، نظرات و بررسی های مشتری می تواند به شما کمک کند و اگر مورد استفاده قرار گیرد، می توانند عملکرد بازاریابی شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.
92 درصد از افراد برای خواندن بررسی ها و نظرات زمان میگذارند و 80 درصد از خریداران به نظرات مشتریان به عنوان توصیه های شخصی اعتماد می کنند. پس نقد و بررسی ها و نظرات به عنوان بخشی از هر استراتژی کسب و کار شرکت تجارت الکترونیک ضروری است. و به شما در بالا بردن کیفیت ارتباط با مشتری و شناسایی عوامل موثر بر رضایت مشتریان کمک خواهد نمود. از این رو این موضوع را در چک لیست سئو گنجانده ایم.

 

نظرات کاربران
جمع آوری نظرات آنلاین کاربران ممکن است ساده ترین راه برای افزایش حضور آنلاین کسب و کار شما باشد.
با دریافت نظرات و بررسی از کاربران به طور مداوم، حتی می توانید به اهداف خود در سئو و بالارفتن کلمات کلیدی خود (برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب خواند مقاله آموزش انتخاب کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می کنیم. :))) در نتایج جستجو و افزایش فروش خود شوید. اما صحبت اصلی اینجاست که چطور اینکار را بدون اذیت کردن مشتری، انجام دهیم ؟
گاهی اوقات درخواست بازخورد از مشتری و ارسال نظر، ممکن است ناخوشایند باشد، اما برای توسعه کسب و کار شما، مبارزه با خسارت های مشتری و افزایش احتمالی مشتری مهم است.

در این مقاله ما شما را روش هایی آشنا می کنیم که به استفاده از آنها می توانید نظردهی وب سایت خود را راحت و آسان افزایش دهید:

چند نکته برای درخواست ثبت نظر از کاربر:

1-     مستقیما از کاربر درخواست نظر گذاشتن کنید. اگر کسبو کار آفلاین یا آنلاینی داشته باشید، در خواست رو در رو و مستقیم راه خوبی برای دریافت کامنت است. خصوصا اگر فروشنده، مشاور و یا حتی توضیحاتی که در وب سایت گذاشته اید زمان زیادی را صرف راهنمایی کاربر کرده باشد، در پایان کار درخواست نظردهی از کاربر گزینه خوب و راحتی است.

2-    از طریق ایمیل و یا اس اس ام دعوتنامه بفرستید. در نظر داشته باشید خیلی مهم است که کاربر بداند نظردهی او چه تاثیری بر روی کسب و کار شما دارد؟ شما چقدر به نظر او اهمیت می دهید؟ و چرا از او می خواهید نظر خود را بگوید. این موضوع باعث ایجاد انگیزه و خوشحالی در کاربر می شود و تجربه و حس خوبی  به او القا میکند.

  • به کاربرانتان بگویید که در حال ارتقا و بهبود بخشیدن به وب سایت هستید و نظرات آنها، شما را در این راه یاری میکند. این موصوع خوشایندی برای کاربران خواهد بود.
  • اما چه زمانی ایمیل را ارسال کنیم؟ زمانی که مشتری سفارش خود را دریافت کرد این کار را انجام دهید.
  • با استفاده از ایمیل یک شخص واقعی اینکار را انجام دهید.
  • ایمیل را به صورت غیر رسمی بنویسید. تجربه نشان داده کاربران به ایمیل هایی را که به صورت رسمی ارسال شده کمتر توجه میکنند.

3-   ارسال ایمیل یادآوری. از این کار نترسید.  اگر پیگیری درست انجام شود باعث بهبود نظردهی وب سایت شما خواهد شد. 3 یا 4 روز بعد از ارسال اولین ایمیل این کار را انجام دهید. البته زمان ارسال یادآوری به کسب و کار شما نیز مربوط است. برای مثال، مطمئن شوید که ایمیل های یادآوری را در چند روز یا چند هفته برای هر خرید غذایی ارسال کنید، اما می توانید یک ماه منتظر بمانید تا مشتری بخواهد یک دستگاه شستشو / خشک کن را مجدد بررسی کند.

4-    آفر و پشنهاد ویژه ای برای این کار در نظر نگیرید. بیشتر کاربران اینکار را به صورت رایگان انجام می دهند. اگر شما پیشنهاد ویژه ای از کسب و کار خود را برای کاربر فقط صرف اینکه کامنت بگذارد، قائل شوید ممکن است به کسب و کار خود آسیب جدی وارد کنید . ( مثلا با اولین کامنت گذاری خود کد تخفیف 30 هزار تومانی دریافت کنید :|)

5-    نظر گذاشتن را برای کاربران آسان کنید. مثلا محدودیت اینکه اگر جیمیل خود را وارد نکنید نمیتوانید کامنت بگذارید را اعمال نکنید.

6-    بلافاصله جواب بدهید. بیشتر کاربران دوست دارد کامنت آنها زود جواب داده شود و مدام این مساله را چک میکنند و در طرف مقابل دیر جواب دادن شما باعث دلزدگی کاربر و عدم رجوع دوباره به وب سایت شما می شود.

راههای زیادی برای دریافت نظرات و تقد و بررسی های کاربران وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید میزان ضایتمندی مشتری را نیز بسنجید. ما در این مقاله به تعدادی از آنها بسنده کردیم.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)