افزایش محتوای حک شده : اعمال اقدامات پیش گیرانه سئو  برای محافظ از سایت

اخیرأ گزارش های زیادی در خصوص ظهور محتوای هک شده در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل بوجود آمده است. حتی شاهد احیای تاکتیک های قدیمی همچون محتوای حک شده فریبنده هستیم . گوگل اعلام کرده است که افزایش مطالب اسپم، ارتباطی با بروزرسانی های اخیر الگوریتم هایش ندارد.
تصویری که مشاهده می کنید هشداری ست که یک کاربر در گوگل وب مستر خود مشاهده می کند. این هشدار هر دو روز یک بار یا بیشتر در کنسول جستجوی گوگل ناپدید شده و سپس ظاهر می شود.

اخطار گوگل وب مستر

مسئله ی عجیب درباره ی این هشدارها این است که گوگل هیچ لینک ساده یا اطلاعاتی که به شناسایی بدافزار بر روی سایت کمک کند را فراهم نمی کند و خیلی عجیب است که ابزارهای وب مستر بینگ موضوع یک بدافزار را گزارش نمی نمایند.

با استفاده از ابزار ابزار تشخیص ایمنی سایت، تا حدود بیشتری قادر به تشخیص بدافزار خواهید بود. ابزار گوگل مسئله ی بد افزار را تحت عنوان ” دانلود های نامتعارف ” برجسته کرده است.

ابزار گوگل

نمونه ای از سایتی که هک شده است  : Quench Water

وب سایت سرویس تامین آب آشامیدنی کانادا با نام Quench Water، یکی از سایت هایی است که شدیدأ هک شده است. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می نمیائید، گوگل این سایت را در صفحه نتایج موتور جستجو در لیست سایت هایی که احتمال می دهد هک شده باشند، قرار داده است.
 

اخطار سایت هک شده توسط گوگل در نتایج جستجو
وقتی بر روی نتایج کلیک نمایئد ، به صفحه ای با مطالب اسپم و سپس با مطالب غیر اخلاقی بر خواهید خورد. و  سرانجام به صفحه ی خطای  503 می رسید.

جاوا اسکریپت هک شده

 

صفحه فرود سایت هک شده

با کاوش های دقیق و اجرای ابزار بررسی سایت Sucuri معلوم شد که سایت مذکور در واقع آلوده به بدافزار است.

سایت securi
 
با توجه به مدت زمانی که سایت Quench Water در معرض هک بوده است، به نظر می رسد هیچ کس ایمنی سایت، سئو و ایمنی کلی سایت را نظارت نمی نماید.

گام هایی برای تامین امنیت سایت

به عنوان صاحب یک سایت، برای جلوگیری از اتفاقات مشابه ، اقدامات پیشگیرانه زیر را اعمال نمائید :

•    مراقب و هوشیار باشید. بایستی هر روز وب سایتتان را از نظر ایمنی ، سئو و قابلیت استفاده بازبینی نمائید. ممکن است نیاز به یک فرد متخصص و یا استخدام یک نمایندگی داشته باشید. همچنین باید یک بررسی ایمنی روزانه را بر روی وب سایت خود اجرا نمائید.

•    کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای وب مستر بینگ . اطمینان حاصل کنید که هر دو کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ به وب سایت تان اضافه شده است. هر دو سیستم عامل امکان تشخیص ایمنی سایت را فراهم می نمایند که کمک می نماید به راحتی اتفاقاتی که بر روی وب سایت تان رخ می دهد را نظارت نمائید.

•    بروز رسانی نرم افزارها . یکی از  دلایلی که منجر می شود سایت در معرض هک قرار گیرد ، وجود نرم افزارهای قدیمی است. اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل، پلاگین ها و افزونه ها به صورت مرتب بروزرسانی می شوند.

•    پسوردها (رمزهای عبور) . پسوردهایی مانند ” website1234″ و ” password1234″  مناسب و کافی نیستند. پسوردهای قوی، منحصر به فرد و طولانی در پیشگیری از ورود هکر ها به وب سایت تان کمک می نمایند. یک پسورد قوی ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نشانه ها است.

•    ارائه دهنده خدمات میزبانی- هاست . یک سرویس دهنده هاست شناخته شده که مزایای امنیتی و پشتیبانی با کیفیتی ارائه می نماید را انتخاب نمائید.

•    پشتیبان گیری سایت . در صورت وجود تناقض در سایت، باید اطمینان حاصل کنید که تمامی اطلاعات سایت پشتیبان گیری شده اند و در جای دیگری ذخیره شده اند که بعدأ نسخه ی قبلی سایت بازگردانده شود. همچنین از فایروال های ( ضدهکر ) ایمنی که به صورت منظم بروزرسانی می شوند استفاده نمائید.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)