اگر یک وب سایت تجاری محلی را مدیریت می نمائید، بنابراین به احتمال زیاد دارای مجموعه ای از صفحات برای موقعیت های مورد نظرتان خواهید بود. حتی ممکن است تعدادی صفحات تکمیلی برای هدف گذاری شهرستان های اطراف محدوده ی مکانی تان داشته باشید. این امر می تواند یک استراتژی منسجم برای سنجیدن تجارت تان و آگاه کردن مشتری های محلی از کسب و کارتان باشد.

متأسفانه این صفحات همیشه به خوبی ایجاد نمی شوند و اغلب همه ی آنها صفحات نمونه ی ساده ای  هستند که با یک یا دو جزئیات کلیدی برای هر موقعیتی تغییر یافته اند. گاهی اوقات با فزون خواهی صفحات زیادی ایجاد می شوند متأسفانه از این دستاورد اغلب بواسطه تجارت ها سوء استفاده می شود و انواع سئو ناکارآمد و ناهنجار برای کسب نتایج بیشتر و آمارهایی فراتر از آنچه که شایسته آن هاست، در صفحات نتایج موتور جستجو بروز می نماید.
برای پیشگیری از این معضل  گوگل به روزرسانی الگوریتم صفحات ورودی را ارائه نموده است که همچنین می تواند بسیاری از تجارت های محلی بدون ضرر را درگیر این مشاجره نماید.
هدف از این مقاله ارائه واضحی در مورد آنچه گوگل از موقعیت صفحات فرود می خواهد و برنامه مبارزه برای ایجاد صفحات محلی و شهرستانی در موقعیتی پایدار و ایمن است.

داستان تا این اندازه؟

گوگل همواره صفحاتی كه كيفيت نتايج جستجو را پايين مي آورند (صفحات کم کیفیت) را مورد هدف قرار داده است اما مصر به یادآوری این است که به زودی این اقدامات را گسترش می دهند. گوگل مظنونین متداول را مورد هدف قرار می دهد: صفحات با کیفیت پایین یا سایت هایی که در تلاش هستند تا موقعیت جستجوی خود را فراتر از آنچه که واقعأ سزاوار آن هاست ترفیع نمایند.
گوگل مثال هایی از این صفحات را مطابق با اسناد کنسول جستجوی خود ارائه می نماید و این نمونه ها بسیاری از اطلاعاتی که لازم است بدانیم را در اختیارمان قرار می دهند :
•    داشتن دامنه های متعدد یا صفحات هدفمند در شهرها و مناطق مخصوص که کاربران را بر روی یک صفحه متمرکز می نماید.
•    صفحات ایجاد شده به منظور متمرکز کردن کاربران به بخش واقعی قابل استفاده و مرتبط با سایت.
•    صفحات مشابه قابل ملاحظه که به نتایج جستجوی یک سلسله مراتب قابل مرور که به وضوح تعریف شده است، نزدیک تر است.

چنانچه کاربرد نمونه ای از یک وب سایت که مکان های متعددی را دربر دارد در نظر بگیریم الگوهای نسبتأ سازگای می بینیم : صفحاتی که مناطق یا شهرهای مخصوصی را با محتوای قابل ملاحظه مشابه و خارج از سلسله مراتب قابل مرور هدف گذاری می نمایند. همچنین هدف تمامی این صفحات هدایت کاربران به بخش های مرتبط با سایت است.
چنانچه وب سایت تان با این اختلالات روبرو است بنابراین ممکن است با مشکل بزرگی مواجه شوید  اگر این اختلالات متمایل به سایت های رقیب تان باشند بنابراین ممکن است شما یک فرصت بزرگتری داشته باشید.

صفحات فرود محلی

صفحات فرود محلی

سئو محلی مایل است برای مکان های فیزیکی بهتر کار کند. بنابراین رتبه بندی مناطق مجاورتان نیاز به ترکیبی از سئو محلی (نتایج نقشه) و سئو سازمانی دارد. هنگامی که یک استراتژی ترکیبی از سئوی محلی و سازمانی اعمال می شود ممکن است موقعیت های اصلی تان را در مجموعه ی محلی پیدا کنید اما شهرهای موردنظر در نتایج سازمانی و طبیعی در زیر مجموعه یافت می شوند .
مشکل فرارو این است که صفحات فرود مخصوص موقعیت اغلب کیفیت چندانی ندارند در نتیجه سایت های تجارت محلی چند منطقه ای تمام لیست بازبینی صفحه ورود گوگل را علامت می زنند:
•    هدف گذاری ( مشخص نمودن) مناطق یا شهرستان های متعدد
•    وجود صفحاتی برای متمرکز کردن و سوق دادن کاربران به بخش اصلی سایت
•    محتوای مشابه قابل ملاحظه بر روی تمامی صفحات
بنابراین با صفحات زیادی که اساسأ مشابه هستند و کمی فراتر از یک گام نسبت به سایر موضوعات ارزش دارند کار خود را به پایان می رسانید و به اجزای کیفی مختلفی از الگوریتم بر می خورید.

توجه کردن به پیش گویی ها

تفکیک و تقسیم بندی مشکل و درک آنچه که ممکن و عملی است مهم ترین گام در برخورد با هر گونه مشکل رتبه بندی است. خوشبختانه گوگل تقریبأ جزئیات کاملی از آنچه که نمی خواهد دارد بنابراین می توان ماهیت دستورالعمل صفحه ورود را شناخته و سپس مغایرت های موجود را استنتاج نمود.

1.    پرهیز از هدف گذاری مناطق و شهرهای متعدد

اینکه بخواهیم مناطق و شهرهای متعددی را هدف گذاری کنیم مسئله ای بغرنج و پیچیده است. راهکار این است که خیلی مصر نباشیم . تنها شهرهای مهم را انتخاب نموده و از آنجا شروع نمائیم.
هنگام انتخاب چندین شهرستان در نزدیکی محل کسب و کارتان، بر روی شهرستان هایی که احتمال می رود بهترین بازدهی را داشته باشند تمرکز نمائید. این کار امکان کاهش قابل ملاحظه ی تعداد صفحات دردسرساز را فراهم می نماید.

2.    اجتناب از ایجاد صفحاتی که فقط به منظور متمرکز کردن کاربران به بخش های اصلی سایت وجود دارند.

این موضوع کاملأ واضح است. صفحات بایستی به خودی خود ارزشمند و دارای اعتبار باشند. چنانچه صفحه اصلی تان مطالب جزئی و بی کیفیتی دارد، آن صفحه عمدتأ شامل عناصر الگوبندی شده و تعدادی متون بهینه سازی شده است بنابراین با مشکل مواجه خواهید شد.
صفحات بایستی پاسخگوی سوالات و نیازهای بازدیدکننده باشد. چنانچه در حال ارائه خدمات در منطقه معینی هستید، اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات موردنیاز بازدید کننده بر روی صفحه ی فرود دیگر موجود می باشد. در غیر این صورت چرا گوگل پیگیر عودت آن صفحه در نتایج دقیق خود است؟

3.    اجتناب از ایجاد صفحات مشابه که نقشی در بازدید از صفحه اصلی ندارند.
اطمینان حاصل کنید که صفحه ی فرودتان به آسانی پیدا می شود.( فرم ایده آل بازدیداز بخش اصلی سایت). با استفاه از مناطق تحت پوشش، کاهش منوی بازدید می تواند روش مناسبی برای نیل به این منظور باشد. اگر سایت بزرگی با تعداد زیادی از مکان های فیزیکی داشته باشید بنابراین مناطق تحت پوشش منو و زیر منوی بازدید در همان صفحات می توانند همان کار را انجام هند.

متصل کردن نقاط
صفحات فرود محلی را فقط برای شهرستانها/ مکان های بسیار مهم بسازید. اطمینان حاصل کنید که این صفحات منحصر به فرد هستند. صفحات فرود را در بازدید اصلی برجسته نمائید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد  نیاز مخاطب و مشتری را برای رسیدن به اهدافشان فراهم نموده اید.

صفحات فرود محلی

اکنون ما می توانیم نحوه ی ایجاد صفحات فرود منحصر به فرد و با کیفیت را طرح ریزی نمائیم که به مشتریان آینده برای دسترسی به اهدافشان کمک خواهد کرد و امید می رود در لیست نتایج برتر جستجوی گوگل قرار گیرند. همچنین بایستی نحوه ی اجرای این طرح ریزی ها بر روی کسب و کار و موقعیت ها  تعیین گردد.

آنچه گوگل می خواهد

به نظر می رسد که گوگل اغلب مقصودش را به صورت رمزی بیان می دارد. گوگل از اینکه به ما بگوید چه کاری نمی توان انجام داد خیلی خوشحال می شود اما توصیه های واقعی کمتری برای اینکه چه کاری را می توان و باید انجام داد ارائه می نماید. در رابطه با کسب و کارهای محلی با این شیوه مخالف است و دستورالعملی برای نحوه ی ایجاد صفحات موقعیت برای تجارت های محلی ارائه نموده است.
مسئله ی اصلی این است که به نظر می رسد عامه مردم شامل متخصصین سئو نسبت به این موضوع آگاهی ندارند. راهنمای مذکور خیلی طولانی نیست و مطمئنأ ارزش خواندن دارد اما بنیادهای اصلی عبارتند از :
•    موقعیت و جزئیات قابل دسترسی شعبه بر روی صفحات خاص.
•    صفحات موقعیت توسط گوگل کشف و شناسایی می شوند.
•    اطلاعات باید به شیوه ای قابل فهم ارائه شوند.
•    استفاده از طرح سازمان یافته نشانه گذاری اطلاعات.
•    صفحات موقعیت باید سازگار با تلفن همراه باشند.

اطلاعات معمولی در این صفحات فرود متمرکز شامل موارد زیر است :
•    آدرس
•    ساعت کاری
•    شماره تلفن
•    خدمات در دسترس در آن شعبه

اگرچه دستورالعمل ها برای تجارت های محلی منفرد به اندازه ی کسب و کارهایی با هزاران محل و شعبه جایگزین عملی و قابل اجرا است، برخی از این دستورالعمل ها به طور مخصوص برای مورد دوم هدف گذاری شده اند. به عنوان مثال سایت های بزرگ با شعبه های جایگزین ممکن است دارای صفحات محلی پنهانی در یک جستجو باشند که غیر قابل دسترسی یا فهرست بندی هستند. در این موارد اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در یک آدرس منحصربفرد وجود دارد و گوگل می تواند هر صفحه ی موقعیت اختصاصی را جستجو و کشف نماید.
برای کسب و کارهایی که شعبه های متعددی دارند، گوگل می تواند صفحات موقعیت با شعبه های متعدد را شناسایی نماید اما با افزایش این پیچیدگی صفحات سازمان یافته که از طرح نشانه گذاری استفاده می نمایند بیشتر از همیشه اهمیت پیدا می کنند.

موقعیت و صفحات شهرستانی : بخش های اساسی

قبل از اینکه غرق در مطالب شویم باید وقفه کوتاهی داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که بخش های اساسی سئو در جای خود هستند.

1.    آدرس های اینترنتی و سلسله مراتب ها
نمونه ی ساده ای از آدرس و سلسله مراتب :

/
/locations/
/locations/tehran/
/locations/esfahan/
/locations/tabriz/
/locations/mashhad/

اگر بخواهیم بر روی منطقه بزرگتری مانند تهران و حومه آن تمرکز نمائیم، سلسله مراتب آدرس ممکن است به شکل رابطه والدین و فرزندان بین این مناطق دربیاید.

/
/locations/
/locations/tehran/
/locations/tehran/damavand/
/locations/tehran/shemiran/
/locations/tehran/firuzkuh/

نکته این است که تعیین کنید چه چیزی در چارچوب تجارت و مخاطبین تان منطقی است و ساختاری که بدین منظور ترسیم شده است را مشخص کنید. مهمتر این که اطمینان حاصل کنید که هر صفحه موقعیت بر روی یک آدرس منحصربه فرد و قابل جستجو قرار دارد.

2.    هدایت و لینک دهی داخلی (تبادل لینک)
با نگاهی به مثال Sutton Coldfield در بالا در زمان بازدید از زیر منوهای مناطق تحت پوشش از گزینه های ساده ای برخورداریم. بنابراین کادر مربوطه را برای دریافت این صفحه در سلسله مراتب قابل مرور تیک می زند و شیوه ساده ای برای کاربران فراهم می نماید تا صفحات مناطق مخصوص را بیابند.
مناطق تحت پوشش
– تهران
– اصفهان
– تبریز
– مشهد

با توجه به گزینه های تهران و مناطق و حومه های آن ، ممکن است بخواهیم از یک منوی پیمایشی منظم یا از منوهای فرعی بر روی خود صفحات ، برای حفظ بازدیدهای سایت و جلوگیری از دست رفتن آنها استفاده نمائیم. به خاطر داشته باشید که فقط به دنبال مکان های حیاتی و شهرستان های اطراف هستیم ، اما بایستی برای شرکت های بزرگ ملاحظات نحوه ی مقیاس گذاری و سنجش آن ایجاد شود.

مناطق تحت پوشش
– تهران
– – دماوند
– – شمیرانات
– – فیروزکوه
– Bمنطقه
– – B1 بخش فرعى منطقه
– – B2 بخش فرعى منطقه
– – B3 بخش فرعى منطقه
– Cمنطقه

3.    استفاده از کلمه کلیدی ( کلید واژه)
مباحث زیادی در رابطه با چگونگی بهترین استفاده از کلیدواژه وجود دارد، اما معمولأ شیوه هایی که منطقی به نظر می رسند به کار گرفته می شوند. مثال زیر به بررسی تفاوت صفحات خانگی محلی و شهرستانی می پردازد :

صفحه خانگی:
کارشناس سئو

صفحه محلی:
کارشناس سئو در تهران

صفحات شهرستانی:
کارشناس سئو سعادت آباد – تهران
کارشناس سئو دماوند – تهران
کارشناس سئو فیروزکوه – تهران

گوگل در درک معانی بسیار هوشمند است بنابراین از یک زبان توصیفی خوب برای توضیح آنچه که در یک محدوده ی خاص انجام می دهید استفاده نمائید.
اطمینان حاصل کنید که تمامی تغییرات کلیدواژه ی متداول را شناسایی کرده اید و سعی کنید از آن ها در تمام برچسب های سرفصل فرا توصیفات و هر یک از عناصر موجود دیگر بر روی صفحاتی که در آن انجام چنین کاری طبیعی است استفاده نمائید.

4.    طرح ریزی و نشانه گذاری ساختاری

به طور خلاصه استفاده از طرح امکان توصیف دقیق مطالب را برای الگوریتم های گوگل فراهم می نماید و شانس درک کامل و استفاده از آن محتوا را برای گوگل افزایش می هد. برای تجارت های بزرگتر فهم مطالب توسط گوگل مسئله ی بزرگی است بنابراین انجام هر کاری برای توضیح مطالب عاقلانه است . Schema.org این توضیحات را ارائه می نماید.

5.    عوامل خارجی

سئوی محلی به شدت وابسته به لیست Google My Business برای هر موقعیت و پیشنهادات تجاری است. (متاسفانه در ایران امگان بهره مندی از گوگل بیزنس نیست.)
مطمئن شوید که لیست Google My Business شما 100 % کامل است و واقعأ متناسب است . این کار دشواری نیست و این اطلاعاتی است که گوگل از آن استفاده و به آن اعتماد می نماید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تکمیل شده است و به طور واضح توضیح داده شده است و تصویری از تجارت هایتان است.
همچنین پیشنهادات تجاری بایستی بی نقص و پایدار باشند. این کار به اندازه ی کافی برای تجارت های کوچک دشوار است اما برای شرکت های بزرگ می تواند کابوس باشد بنابراین موقعیت خود را ارزیابی نموده و یکی از ابزارها یا سرویس های محبوب برای دریافت پیشنهادهای تجاری که با آن مواجه هستید لحاظ نمائید.
مطالب و محتوای مفید، منحصر به فرد و با کیفیت
مثل همیشه مطالب و محتوای مرتبط با کیفیت و منحصر به فرد به کاربران موتور جستجو در رسیدن به اهدافشان کمک می نماید. چنانچه می خواهید گوگل صفحات شما را رتبه بندی نماید بنابراین اطمینان حاصل کنید که صفحه مورد نظرتان اهداف کاربر را برآورد نماید.

ایده هایی برای محتوای منحصر به فرد برای این صفحات به شرح زیر است :
1.    یک توضیح منحصربفرد واقعی از خدماتی که ارائه می نمائید و چگونگی ارتباط آن با موقعیت مکانی. از لینک دهی به عناصر داخلی از قبیل پستهای وبلاگ یا مطالعات موردی مشاغل در این موقعیت نهراسید. همچنین به هر یک از منابع خارجی که با خدمات ارائه شده و آن محل بسیار مرتبط هستند لینک دهید.

2.    بازدیدهای مشتریان. بازدیدها امتیازات اضافی را با بخش های پرباری در نتایج جستجو برای صفحه فرودتان فراهم می نمایند.

3.    رضایت نامه های مشتریان. این بخش از بازدیدهایی که ممکن است حاوی یک لینک به وب سایت مشتریان یا صفحات اجتماعی باشد متفاوت است. ممکن است یک دیدگاه یا امثال آن را مشخص نموده و به کل رضایت نامه ها بر روی صفحه مشخص شده لینک دهید.

4.    مطالعات موردی. این مورد میتواند بر روی خود صفحات موجود باشد یا دربردارنده ی بخشی از یک صفحه خدمات باشد. دوباره این مورد به شما کمک می نماید که کارتان را به مشتریان محلی مرتبط نمائید و موتورهای جستجو با سیگنال های محلی فراهم نمائید.

5.    نقشه ها. یک گوگل مپ عادی می تواند برای نشان دادن منطقه ی سرویس یا هر اجزای دیگری که احساس می کنید مفید است مورد استفاده واقع شود.

6.    تصاویر. تصاویر گرفته شده از مشاغل در محل مورد نظر می توانند یک برچسب جغرافیایی و حاوی یک گالری از کار محلی باشند.

7.    ویدئوها. می توانید برای هر موقعیت مکانی و برچسب جغرافیایی یک ویدئو ایجاد نمائید. اضافه نمودن این ویدئو ها با توضیحاتی از موقعیت مکانی و به اشتراک گذاشتن آن در کانال یوتیوب و آپارات می تواند به ایجاد روابط محلی کمک نماید. پس چه بهتر که  بتوانید از صاحبان مشاغل محلی رضایت نامه (اعتبارنامه) کسب نمائید.

8.    دستورالعمل ها یا جزئیات کسب شده. ممکن است دستورالعمل ها به صفحات شهرستانی هدف گذاری شده که در واقع موقعیت فیزیکی ندارند مرتبط نباشند، اما سعی کنید این اطلاعات را که در آن قابل اجرا هستند فراهم نمائید.

9.    مشتریان. مشخص کردن مشتریان شاخص یک عامل معتبر و قوی است و هرکدام از مشتریان محلی بیشتر به روابط محلی تان کمک خواهند کرد.

در واقع آنچه که مهم است شناسایی آنچه که برای مشتریان تان اهمیت دارد و ارائه تمامی اطلاعات مفید در یک پکیج کوچک و مرتب است. چنانچه دارای محتوای اضافی وسیعی (مانند مطالعات موردی) هستید، مطمئن شوید که به این مطالب لینک دهی شده است و تمام نقاط مابین محتوای خاص یک موقعیت مکانی به هم مرتبط شده اند.

صفحات موقعیت مکانی خود را بسازید

اکنون که می دانیم گوگل چه می خواهد همراه با برخی گزینه های محتوا برای حفظ 100 % انحصار می توان به نحوه ی کنارهم قرار گرفتن این صفحات پرداخت. چیزی که باید به خاطر داشت این است که اینها اساسأ صفحات فرود هستند و درس هایی از ایجاد صفحات فرود برای هر کمپین است که می توان اجرا نمود.

محتوای سرصفحه

( محتوایی که در بخش بالایی سایت و به صورت برجسته، تبلیغات یا یک تیتر مشخص قرار می گیرند و بلافاصله پس از بازدید از صفحه، نمایش داده می شوند و نیازی به پیمایش ندارند)
مرسوم ترین محتوای سرصفحه عبارتند از :
•    داشتن یک عنوان و عنوان فرعی واضح
•    تعدادی از تصاویر و عکس های موثر
•    قسمت کوچی از متن توصیف کننده پیشنهادتان
•    یک اقدام واضح، مختصر و بصری آشکار

محتوای پایین صفحه

در اینجا عناصر اضافی را اضافه می نمائیم. در این بخش می توانیم بررسی ها ، اعتبارنامه ها، مطالعات موردی و سایر مطالبی که به ایجاد صفحه اختصاصی برای هر موقعیت مکانی کمک نماید را مفصل تشریح نمائیم.
معمولأ بخش پایین صفحه مطالبی است که افراد کمتری آن را مشاهده خواهند نمود، بنابراین برخی ملاحظات برای قرار گرفتن عناصر در پشت مطالب را باید لحاظ نمود. شما نیازمند سازماندهی این بخش برای کاربران ویژه تان خواهید شد. توصیه می شود به ترتیب زیر عمل نمائید :
•    محتوای سرصفحه
•    مشتریان
•    اعتبار نامه ها و رضایت نامه ها
•    مطالعات موردی
•    بررسی ها
•    گالری کسب و کار محلی
•    نفشه / جهات و دستورالعمل ها
اگر واقعأ به دنبال ایجاد چنین صفحاتی هستید می توانید یک منوی پیمایشی فرعی به هر صفحه اضافه نمائید. این کار یک نشانه بصری برای دسترسی به مطالب انتهایی صفحه فراهم می نماید.
همچنین احساس نکنید که هر صفحه باید از الگوی دقیق همان صفحه پیروی نماید. هر آنچه را که برای ایجاد بهترین صفحه برای هر محل مناسب می بینید جدا کرده، تغییر دهید و دوباره مرتب نمایئد.

اعتبار پادشاه است

در بسیاری از موارد در رقابت با افرادی خواهید بود که ممکن است به جستجو کننده نزدیکتر باشند، اما موقعیت مکانی همه چیز نیست.
بر روی نشان دادن اینکه چرا شما انتخاب بهتری هستید تمرکز نمائید. نزدیکترین همیشه بهترین نیست. معروف ترین ارائه دهنده بودن اغلب از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 به عبارت دیگر فراتر از جذب ساده افراد به این صفحات فکر کنید و بر روی این موضوع تمرکز نمائید که چگونه می توانید اعتبار خود را اثبات نمائید.

رتبه بندی خارج از منطقه محلی

به عنوان یک قاعده ی کلی گوگل می خواهد شما صفحات موقعیت مکانی داشته باشید اینها صفحات مناطقی است که در آن یک یا چند موقعیت مکانی دارید. هیچ قانونی علیه طرز فکر صفحات هدف گذاری شده اطراف شهرها و شهرستانها و نقشه های منطقه خدماتی وجود ندارد.
با این حال این صفحات توسط سیگنال های محلی از نقشه ها پشتیبانی نمی شوند بنابراین باید تلاش بیشتری داشته باشند تا در نتایج جستجوی سازمانی و طبیعی نمایش داده شوند.

خلاصه

یک نقل قول از رید هافمن از بنیانگذاران لینکدین وجود دارد که می گوید : ” اولین منفعت پیشنهاد شده  برای اولین شرکتی که تاسیس میشود نیست، بلکه برای اولین شرکتی است که ترقی و پیشرفت می نماید.”
وب تلاش میکند که به سادگی پیشرفت نماید. در روزهای اولیه وب صفحات ماشینی به خوبی رتبه بندی می شدند. همچنان که حجم صفحات بیشتر می شد، کیفیت پایین می آمد. کافی است بگوئیم این روش بیشتر از این کارساز نیست.
درحال حاضر برای نمایان شدن در مکانهای مخصوص باید بر روی این مسئله کار کنید. بایستی به اعتبار خود بیافزایید و ثابت کنید که در بین گزینه های موجود بهترین انتخاب برای یک کاربر در یک موقعیت مکانی مشخص هستید.
صفحات موقعیت مکانی با توجه به سیگنال های محلی نقشه ها می توانند کمی از نتایج جستجو را کسب نمایند، اما صفحات شهرستانی باید جایگاه شان را در آن نتایج تثبیت نمایند. هرچه بهتر این صفحات را ایجاد کنید، شانس موفقیت شان بیشتر می شود.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)