لوکال سئو ( سئو محلی ) local seo : اگر شما یک وبسایت دارید که مخاطب های محلی دارد مثل یک مغازه کفش فروشی در محل زندگیتان ، یک راه حل عالی برای اینکه از محل زندکیتان بعنوان موقعیتی مناسب برای اهداف سئوی تان استفاده کنید دارید .!! در حالت کلی نیازی به رتبه جهانی برای کلید واژه ترکیبی “مغازه کفش فروشی ” نیست. سایت شما در بین خرده کفش فروش های بزرگ دیگر که میلیون ها تومان برای ترویج سایت خود هزینه کرده اند گم می شود. با استفاده از موقعیت فروشگاهتان ، شما باید بر روی نتایج اهداف محلی تمرکز کنید. مثل بهینه سازی کلید واژه ترکیبی کفش فروشی ( شهر زندگیتان ) که خیلی هم راحت تر به هدف خواهید رسید. اگر روند رتبه بندی شما برای ” مغازه کفش ” خوب باشد ، این بهترین روش است.

شما می توانید با استفاده از شهرتان در موقعیت های استراتژیک سایت تان ، بر روی نتایج محلی تمرکز کنید . مثلا واژه ” تهران ” در عناوین و سر فصل ها و متن های تصویری و غیره استفاده کنید. گرچه این روش به تنهایی رتبه سایت شما را در نتایج جستجوها بالا نخواهد برد اما در گوگل مپس لیست خواهد شد.
بنابراین شما اول باید بر روی صفحه سئوی خود که تحت کنترل خودتان است تمرکز کنید که موقعیتتان بعنوان یک کلید واژه اصلی در اهداف و استفاده از آن در عنوان ، توصیف های چندگانه ، میکرو دیتا ، و غیره بصورتی که توضیح داده شد را شامل می شود.

روشهای بهبود سئو محلی:

استفاده از میکرو دیتا برای آدرس تان:
استفاده از میکرو دیتا می تواند خیلی موثر باشد. موتورهای جستجو عاشق آنها هستند چون اآنها میتوانند موتورهای جستجو را خوب تفهیم کنند . یک روشی که می تواند موقعیت شما را در بالا و پایین هر صفحه تکرار کند استفاده از میکرو دیتا است. همچنین می توانید از ماژول html استفاده کنید. تکه کد زیر را بعنوان یک قالب در نظر داشته باشید.
<div itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<span itemprop=”name”>Your business here</span><br>
<span itemprop=”streetAddress”>Your address here</span><br>
<span itemprop=”addressLocality”>Your city here</span>,
<span itemprop=”addressRegion”>Your State here</span>
<span itemprop=”postalCode”>Your postal code here</span><br>
<span itemprop=”addressCountry”>Your country here</span>
</div>

گوگل بیزنس:
شناسایی سایتتان به وسیله گوگل بیزنس روش فوق العاده دیگر است برای اینکه بتوانید رتبه بندی سایتتان را در بین فروشگاه های محلی بالا ببرید. که نیاز به یک آدرس فیزیکی هست. در این صورت شما شانس بالایی دارید چون به احتمال زیاد گوگل صفحه نتیجه را با یک عکس نشانه دار گوگل مپس نشان خواهد داد. مانند مثال زیر : طراحی سایت در تهران

می توانید فروشگاهتان را در www.google.com/business/placesforbusiness. شناسایی کنید . می توانید فهرست خودتان را با اطلاعات اضافی مثل ساعات کاری و لوگو افزایش بدهید . می توانید برای فهرست خود به یک صفحه Google+ page متصل شوید. مطمئن شوید که اطلاعات موجود در گوگل بیزنس با اطلاعات سایت شما همخوانی دارد. ( شماره تلفن ، آدرس و… ) همچنین اطمینان حاصل کنید که فهرست های تکراری ندارید. هنگامی که کسب و کارتان ارتقا یافت ، فهرست موجود خود را به روز رسانی کنید ، فهرست جدید نسازید. ! گوگل به منظور فعال نگه داشتن فهرست تان ، توصیه میکند که حداقل هر 6 ماه یکبار به حساب خود ورود داشته باشید. علاوه بر این اماکن BING در اکثر کشورها قابل دسترسی است. و این میتواند یک راه حل خوب دیگر باشد : www.bingplaces.com.

مفاهیم دیگر برای توسعه سئو محلی:

برای سئوی محلی فرصت های بسیاری وجود دارد که میتوانید برای تبلیغ سایت خود استفاده کنید. درحالیکه ساخت لینک میتواند بسیار سخت عمل کند منابع خاص زیادی برای فهرست کسب و کارها وجود دارد که می توانید به راحتی در آنها ثبت نام کنید که یک لینک در اختیار شما قرار می دهد گرچه برخی از آنها nofllow هستند اما اکثرشان لینک های قابل پیگیری هستند . اگر شما در وب ، فهرست راهنمای کسب و کار جستجو کنید چه در سطح جهانی چه در حد کشورتان ، نتایج زیادی خواهید یافت.
بهترین مفهوم توسعه محلی سایت Yellow Pages است. برای این مجموعه باید مبلغی را پرداخت کنید ولی همچنان فهرست های رایگان زیاد دیگر و یا فهرست های پایه وجود دارد این فهرست ها معمولا بعنوان سند معرفی می شوند . چند توسعه گر برای شروع کار شما : ( به یاد داشته باشید بعضی از این ها مختص آمریکا هستند )
• Bing Places
• Yellow Pages
• Yelp.com
• Local.com
• Hotfrog.com
• Yahoo small business directory (paid)
• Superpages.com
• Mapquest.com
• Angies list
• Manta.com
• Foursquare.com
• And many, many more, see this list on the www.whitespark.ca site

اگر ترجیح میدهید که این عناوین را بصورت دستی نگهداری نکنید میتوانید در Moz.com نام نویسی کنید. آنها سرویس Moz Local را ارائه می دهند ( قبلا به نام Getlisted شناخته می شد) که با پرداخت یک ساله ، تعدادی از این سرویس ها را بصورت اتوماتیک وار برای شما در نظر می گیرد. معمولا سرویس ، محدود به کسب و کار های پایه ای ایالات متحده و بریتانیا است.
علاوه بر این فهرست های عمومی سرویس های تجارت خاص دیگری را نیز جستجو کنید. یک نمونه مناسب برای هتل ها و رستوران ها Tripadvisor است. اما برای مشاغل دیگر نیز فهرست های زیادی وجود دارد.
جزئیات NAP منسجم:
اگر در سرویس های چندگانه (om multiple ) مذکور نام نویسی کنید مطمئن باشید که آنها را با جزئیات منسجم nap ساخته اید که با جزئیات سایت شما هماهنگی داشته باشد. جزئیات NAP متناقض ، استفاده از این سرویس ها را بی ارزش خواهد کرد. آنها تصحیح کنید یا از طریق مالک سرویس ، به تصحیح آنها بپردازید. استفاده درست از جزئیات NAP حتی می تواند اعتباری برایتان درست کند که حتی لینک به سئوی محلی تان نمیتواند در آن حد به شما کمک کند.

ارزیابی و استناد:
نهایتا ، ارزیابی هم در سایت خودتان هم در سایت های نمونه بسیار مهم است. آنها بعنوان یکی از رده بالاترین سایت ها که دارای موقعیت خوبی در موتورهای جستجو هستند معرفی می شوند. همچنین نمونه ها هم می توانند کمک کنند. نمونه ها شرکت یا برند شما را معرفی میکنند. که این روش حتی به لینک هم نیاز ندارد!

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)