(زمان خواندن: 6 - 11 دقیقه)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
مشاور سئو

مشاور سئو چیست؟

شرح وظایف مشاور سئو و یا توصیف شغل مشاوران سئو در تجزیه و تحلیل، بررسی و بهبود وب سایت ها و لینک های ورودی آن ها برای ارائه مشاوره، راهنمایی و توصیه هایی برای افزایش رتبه سایت و جذب ترافیک طبیعی از موتور های جستوگر خلاصه می شود.


توصیف شغلی مشاوره سئو شامل مهارت های تفکر استراتژیک، تحلیل یکپارچه، تاکتیکی و انتقادی برای بهینه سازی ارتباطات بین رسانه های اجتماعی، کیفیت محتوا، رقابت و تجربه کاربر و در عین حال توجه به تغییر مداوم الگوریتم موتور جستجو و پیامدهای آن می باشد.


وظایف و مسئولیت های مشاور سئو

وظایف و مسئولیت های یک مشاور سئو طیف وسیعی از رشته ها را برای دیجیتال مارکتینگ پوشش دهی می کند. آن چه که در طول زمان ثابت باقی مانده است نیاز به دستیابی به یک رتبه بالاتر در موتورهای جستجوگر گوگل، تولید محتوای بیشتر به شکل آنلاین برای ایجاد کسب و کار، ایجاد نتایج بهتر و پایدار و همینطور بهبود نرخ تبدیل مشتری در حالی که رقابت بازاریابی آنلاین روز به روز بیشتر می شود.


48 وظیفه شغلی سئوکاران


1. درک اهداف بازاریابی مشتری

 

اولین وظیفه یک مشاور سئو بررسی رقبای آن صنعت، دانستن اهداف مشتری است تا بتواند اهداف برند را شناسایی کند و مزایای رقابتی آن برند را با سایرین دریابد.


2. بهینه سازی وب سایت


در هنگام سازماندهی محتوای وب سایت، عناصر مکانیزم سئو on-page یعنی برچسب ها، تصاویر، ساختار متن و قالب بندی را اجرا کنید.همچنین از کلمات مشابه با کلمه کلیدی در محتوا استفاده کنید. (LSI)


3. تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی


پیدا کردن کلمه کلیدی و اولویت بندی استراتژی ، هدفمند سازی برای کلمات کلیدی verticals و عبارات کلیدی طولانی، شناسایی اهداف جدید برای کلمات کلیدی با رقابت کم و سودآوری بالا که ارزش تجاری را بالا می برد.

 

4. نقشه برداری کلمه کلیدی


عبارات کلیدی را به صفحات شخصی اختصاص دهید. آن ها را در موضوعات خاص مطابقت دهید تا متن شما سازماندهی شود. برنامه ریزی و پیاده سازی کلمات کلیدی در زمان های بعدی از تمام مشکلات مربوط به انحراف از کلمات کلیدی پیشگیری کرده و باعث تقویت محتوا می شود.

 

5. دستیابی به بالاترین رتبه گوگل


بدست اوردن رتبه در صفحات اول گوگل برای کلمات کلیدی در صفحه اصلی، صفحات داخلی و پست های وبلاگ، ایجاد کلمات کلیدی جدید برای رسیدن به رتبه بالای گوگل با تمرکز بر بهبود نرخ کلیک (CTR)


6. تمرکز بر تجربه کاربر


بهینه سازی برای بهبود تجربه بازدید کننده وب سایت، افزایش بازدید صفحات، افزایش زمان بازدید وب سایت، افزایش نرخ کلیک در صفحات نتایج موتور جستجو، بحث در مورد مزایای محتوا و رسانه های غنی.


7. تشخیص مسائل فنی سئو و راه حل آن


چک کردن خطاهای 404، تغییر مسیر 301 و 302، خطاهای اسکن، لینک های خراب، خطاهای سرور، مطالب تکراری، فایل های Robot.txt، نقشه های سایت نادرست، محتوای تکراری،Alt از دست رفته، ساختار ضعیف URL، سرعت کم وب سایت.


8. سئو محلی و ایندکس گذاری


هدایت کردن برنامه های بازاریابی سئو محلی که شامل ایندکس گذاری، لیست نقشه های گوگل، صفحات محلی شهر و یک نمایه NAP به معنی نام، ادرس و تلفن است. این کار روی مدیریت شهرت و بدست اوردن آنالیزهای محلی کسب و کار تاثیر می گذارد.


9. بررسی و تحلیل سایت


بررسی، تست و تشخیص مشکلات مربوط به بازدید وبسایت. بررسی کردن وضعیت ایندکس سازی گوگل، کارایی کد HTML، موجودی محتوای وب سایت، عوامل موثر در امار ترافیک و تطبیق کلمات کلیدی.


10. تجزیه و تحلیل رقابت آنلاین


مهندسی معکوس سایت رقبا برای تعیین نقاط قوت و ضعف. مقایسه پروفایل های بک لینک از منابع معتبر به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک


11. دانش گرایشات شرکت های سئو.


بررسی دانش و اطلاعات درباره سئو کلاه سفید، بروز رسانی الگوریتم های گوگل مثل Rankbrain، پاندا و پنگوئن. برای جلوگیری از هرزنامه ها، از تخصص و دانش های پیشرفته استفاده کنید.


12. اطمینان از یک وب سایت SEO freindly


تضمین یک وب سایت با Seo-friendly برای موتورهای جستجو. حذف خطاهای فنی سئو، اطمینان از محتوای فهرست بندی شده که اسکن شده و به صورت غیر مستقیم روبات های وب را مسدود نمی کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای مهم به راحتی در دسترس است.


13. اطمینان از قوانین کپی رایت


برچسب های عنوان خاص، توضیحات متا و برچسب های H را برای نتایج جستجو ایجاد کنید. مخاطبان خود را بشناسید، مطالب بیشتری بنویسید و پاراگراف ها را کوتاه کنید، از فرمت متن مانند bold، lists و Italic استفاده کنید، تصاویر و ویدئو به مطلب اضافه کنید.

 

14. ایده های جدید برای محتوا


توسعه محتوا و آموزش برای نوشتن مطالب مرتبط و منحصر به فرد. پیشنهاد می شود که محتواهای کوتاه را به صفحات قوی اضافه کنید. شکاف هایی که محتوا داشته و نیاز به پر شدن دارد باید شناسایی شوند. الگوریم های ارزیابی کیفیت گوگل و گواهینامه های کیفیت گوگل که به محتوا اعتبار و اعتماد می بخشند از این رو آنها را مورد بررسی قرار دهید.


15. بهبود محتوای وب سایت


در ویرایش محتوا برای خوانایی مهارت داشته باشید. متن اصلاح شده و با دوام را ایجاد کنید. محتویات را بروز رسانی کنید تا کاربران با استفاده از زیرشاخه ها بتوانند آن ها را به راحتی تجزیه و تحلیل کنند. خطاهای دستور زبان را حذف کرده و از نقطه چین های پر رنگ استفاده کنید.


16. نظریه های استراتژی سئو


ارائه مشاوره و راهنمایی مداوم برای تغییرات جزئیات جهت ایجاد صفحات وب بهتر. پیشنهاد استراتژی بازاریابی دیجیتال، تاکتیک ها و جدول زمان بندی برنامه. ارزیابی پیشرفت بر اساس اقدامات انجام شده.


17. بهبود فرایند مداوم


با استفاده از معیارهای داده مثل اندازه گیری ترافیک و تکمیل CTA به طور مداوم ترافیک هدفمند را از طریق تمام کانال های بازاریابی دیجیتال بهبود خواهد بخشید که همین باعث جذب محتوا می شود.


18. سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و سیستم های بازاریابی دیجیتال


درک ویژگی های عملیاتی، مزایا و معایب سیستم های مدیریت محتوا مثل WordPress، Drupal، Joomla. از بهترین استراتژی های توسعه وب برای انواع مختلف سیستم های بازاریابی دیجیتال مثل b2b، b2c، تجارت الکترونیک، صفحات فرود و مراحل فروش، استفاده کنید.


19. طراحی دوباره وب سایت و توسعه آن


درک پایه ای از توسعه وب و طراحی وب سایت و پردازش مجدد فرایندها، اصطلاحات استفاده شده توسط وب مسترها، و داشتن مهارت های اساسی HTML کدگذاری را داشته باشید.


20. سیستم های تجارت الکترونیک


درک جنبه های کلیدی از وب سایت های تجارت الکترونیک، خدمات پردازش آنلاین، گالری عکس، سیستم عامل های تجارت الکترونیک و فروشگاه ها.


21. اعمال تکنیک های پیشرفته سئو


استفاده از روش های پیشرفته برای به حداکثر رساندن بازدید موتورهای جستجو.


22. استفاده از ابزار و نرم افزارهای سئو.


داده های نرم افزاری را برای ارائه توصیه های ارزشمند تعریف کنید. هدف از ابزار وب مستر برای گوگل، Google Analytics، Header Response Checkers، تجزیه و تحلیل Backlink ، Crawling سایت و... را مشخص کنید.


23. بهینه سازی ساختار لینک های داخلی


از بهترین روش های لینک داخلی استفاده کنید تا قابلیت استفاده از وب سایت بهتر شود. ایجاد یک ساختار لینک قابل گسترش که پیوند را به صفحات داخلی تضمین می کند.


24. توسعه لینک و سایت از نظر سئو


یک مشاور ارشد سئو به مشتریان خود توصیه می کند که چطور یک لینک ورودی متنوع را با استفاده از انواع استراتژی ها و تکنیک های ساخت لینک های سفارشی مانند Blogger ، بازاریابی محتوا و Infographics طراحی و چاپ کنید. تلاش برای کسب و جذب لینک های طبیعی به صفحات اصلی و محتوای مرتبط مثل Infographics و استفاده از لینک دهنده های باکیفیت از سایت های مجاز.

 

25. عملکرد وب سایت و تکمیل آن


در صورت لزوم، توصیه هایی برای نویگیشن، طرح بندی سایت، منو و سبک نویگیشن، قسمت فوتر، تصاویر، ترکیب رنگ، آرم ها و فاوآیکون ها را ارائه دهید.


26. کارشناسی برای رفع مشکلات


بررسی عوامل متعدد، مشکلات و شناسایی موانعی میتواند روی رتبه بندی موتورهای جستجو در مدت زمانی مثل شش تا دوازده ماه تاثیر بگذارد. هنگامی که راه حل مشکلات را پیدا کردید، نقاط پیشرفت را اندازه گیری کنید.


27. شاخص های عملکرد کلیدی (KPIs)


معیارهای شاخص عملکرد کلیدی را نه تنها برای عملکرد وبسایت، بلکه برای ارزیابی اثربخشی کمپین جستجوگرها نیز قبول کنید مثل اشتراک عمومی، منابع ترافیکی و ROI، کلمات کلیدی که به رتبه یک تا سه گوگل رسیده اند و ... .


28. ایجاد کنوانسیون نامگذاری


تعیین توافق نامگذاری و طبقه بندی برای ساختارURL ، محتوا، زیر شاخه ها یا زیر دامنه ها، نام فایل ها، تصاویر گرافیکی، چند رسانه ای و نام های ویدئویی و عناوین و نام کاربری.


29. نقشه URL را ایجاد کنید


نقشه URL نقشه اسناد و نقشه راه برای معماری اطلاعات است که سلسله مراتب محتوا را نشان می دهد.


30. تمرکز روی جستجوی تلفن همراه


از طراحی وب سایت responsive استفاده کنید و در دستیابی به بالاترین نتایج جستجوی تلفن همراه کار کنید. بهینه سازی محتوا برای طبقه بندی آن به طور صحیح در جستجوی صوتی و در فهرست اول.


31. گزارش های ماهانه و روزانه از سئو داشته باشید.


گزارشات سئو درحال انجام و گزارش پیشرفت پروژه را در اختیار مشتریان قرار دهید. مثل ردیابی تغییرات رتبه بندی کلمات کلیدی، بالاترین صفحات فرود ترافیک، روند ترافیک، لینک کردن دامنه ها و دریافت لینک های ورودی، منابع ترافیکی و مقایسه با رقبا آنلاین.


32. بهینه سازی حساب های رسانه اجتماعی


بهینه سازی رسانه های اجتماعی شامل پروفایل های رسانه های اجتماعی مثل یوتیوب، فیس بوک، توییتر و Pinterest است. تبلیغ و ارسال پیام های نام تجاری به مشتری از دیگر کارهایی است که باید انجام دهید.


33. استراتژی رسانه های اجتماعی و توزیع محتوا


باید بدانید که چطور محتوای کانال های بازاریابی دیجیتال را ارتقا دهید. به صورت پورتال های ویدئویی، رسانه های اجتماعی، خبرنامه های الکترونیکی، تبلیغات صفحه نمایش، روابط عمومی، اشتراک عکس و همچنین از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی.


34. مشاوره نام تجاری و استراتژی های تجاری برای بازاریابی آنلاین


اصول اولیه نام تجاری کسب و کار آنلاین خود و نحوه ایجاد آگاهی از نام تجاری را از طریق اعتبار و صحت قابل مشاهده بودن مورد بحث قرار دهید. فهرست موجودی منابع دیجیتالی را بررسی کنید تا ببینید که شما در مقایسه با رقبای آنلاین کجا ایستاده اید.


35. کنترل کیفیت، ضمانت کیفیت


تایید وظایف به طور کامل بر اساس نقش ها و مسئولیت های مورد توافق، اطمینان از مسئولیت پذیری و اجرای برنامه ها به صورت کامل. بعد از راه اندازی سایت جدید، کنترل کیفیت را از سر بگیرید.


36. امنیت وب سایت


امنیت وب سایت به معنی محافظت از مشتری در برابر مسائل امنیتی سایت می باشد. به گواهی SSL و https: // رسیدگی کنید. ارتباط کنسول Google Search را برای اعلان ها هرزنامه نظارت کنید. لینک امن و کلمه عبور امن داشته باشید. نرم افزار را به روز نگه دارید. از وب سایت به طور منظم بکاپ داشته باشید.


37. هاستینگ وب و دامنه


بررسی شرکت میزبانی وب، تاریخ تمدید دامنه و ثبت دامنه برای مسائل مربوط به کیفیت. اطمینان حاصل کنید که برای مشتری به طور کامل روی وضعیت دامنه وب سایت و تنظیمات DNS کنترل داشته باشید.


38. پشتیبانی از تیم بازاریابی دیجیتال


به طور موثر با تیم بازاریابی دیجیتال مشتری همکاری کرده و یک همکار معتبر باشید. اعضای تیم معمولا شامل صاحب کسب و کار، طراح وب، آژانس بازاریابی، تیم رسانه های اجتماعی می باشد.


39. هزینه تبلیغات برای جستجو


در مورد ارزیابی نیازهای مشتریان برای تبلیغات جستجو شده، پرداخت برای هر کلیک و ادوردز مهارت داشته باشید. توصیه های کلیدی برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین را شبیه یک آژانس تبلیغاتی کامل کنید.


40. مزایای سئو


به مشتری مزایای سئو را توضیح دهید که چرا این استراتژی بازاریابی مهم واقع شده است.


41. بازاریابی آنلاین


انجام بازاریابی آنلاین در مناطقی که شرکت های بازاریابی اینترنتی تاثیر سنگینی در رتبه بندی مشتریان دارند مثل انجام جلسات ماهانه سئو، بررسی کار، جلسات شخصی و کنفرانس تلفنی.


42. اصلاح وب سایت قدیمی در مقایل تجزیه و تحلیل سایت جدید


کسب و کار مشتری را در نظر بگیرید که امروز در مقایسه با جایی که باید در آینده باشد در چه وضعیتی قرار دارد.


43. بودجه سئو


مدیریت کردن بودجه برای کمپین، کمک به تنظیم اولویت ها، تغییر مسیر منابع در صورت لزوم، مدیریت پروژه، مدیریت تمام تغییرات وب سایت و ... .


44. انتظارات واقعی را تعیین کنید


زمان بندی و داشتن برنامه به شما کمک می کند تا در تحویل دادن پروژه سر قول و وعده خود بمانید.


45. ارتباطات مشتری

 

توانایی توضیح مفاهیم پیچیده و مفاهیم مرتبط در سطح دانش مشتری، پاسخ به سوالات، آموزش و مربیگری داشته باشید. چندین بار مفاهیم کلیدی را توضیح دهید تا معنی برای آن ها درک شوند.


46. مالکیت دامنه


در مورد چگونگی استفاده از دامنه های تحت مالکیت مشتری مشورت کنید.


47. برنامه ریزی استراتژیک


مراحل بازاریابی را به ترتیب منطقی انجام دهید. ابتدا با در نظر گرفتن هدف کار، سپس کمپین پیگیری را با استفاده از داده های وب تجزیه و تحلیل انجام دهید.


48. گواهی سئو


تعهدات سئو را برای رتبه بندی کلمات انجام ندهید. تنها آنچه که در کنترل مستقیم شماست، تضمین کنید. هیچ گاه در ایتدای کار تضمین رتبه خاصی (به عنوان مثال رتبه 1 یا 2 ) را نکنید

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

Location

Share:
امتیاز این آیتم :
0
  • هیچ نظری یافت نشد

منتظر اخبار جدید دنیای سئو باشید،ممنون از اینکه از سایت ما بازدید کردید.

 

 

تقی مولوی هستم متخصص سئو و بازاریابی اینترنتی و بیش از 7 سال است که در حوزه سئو سایت , طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی بصورت حرفه ای فعال هستم و بیش از 350 پروژه موفق سئو داشته ام .

در این وب سایت قصد دارم تجربیات خودم در زمینه های فوق و بیشتر سئو منتشر کنم . هدف این وب سایت بهبود کسب و کار آنلاین شما می باشد لذا از شما دوستان عزیز درخواست دارم با نظرات و پیشنهادات خود به من کمک کنید.

 موفق و پیروز باشید .