شرح وظایف مشاور سئو و یا توصیف شغل مشاوران سئو در تجزیه و تحلیل، بررسی و بهبود وب سایت ها و لینک های ورودی آن ها برای ارائه مشاوره، راهنمایی و توصیه هایی برای افزایش رتبه سایت و جذب ترافیک طبیعی از موتور های جستوگر خلاصه می شود.

توصیف شغلی مشاوره سئو نیازمند و شامل مهارت های تفکر استراتژیک، تحلیل، یکپارچه، تاکتیکی و انتقادی برای بهینه سازی ارتباطات بین رسانه های اجتماعی، کیفیت محتوا،، رقابت شدید، رفتار و تجربه کاربر و در عین حال توجه به تغییر مداوم الگوریتم موتور جستجو و پیامدهای آن می باشد.

 

مشاوره SEO چیست؟ وظایف شغلی شرح وظایف و مسئولیت ها

وظایف و مسئولیت های یک مشاور سئو طیف وسیعی از رشته ها را برای دیجیتال مارکتینگ پوشش دهی می کند. آن چه که در طول زمان ثابت باقی مانده است نیاز به دستیابی به یک رتبه بالاتر در موتورهای جستجوگر گوگل، تولید محتوای بیشتر به شکل آنلاین برای ایجاد کسب و کار، ایجاد نتایج بهتر و پایدار و همینطور بهبود نرخ تبدیل مشتری در حلالی که رقابت بازاریابی آنلاین روز به روز بیشتر می شود.

اصطلاح صنعت سئو و بهترین شیوه هایی که به توضیحات شبیه سازی شغلی ختم می شود و در مورد وبلاگ های صنعت معتبر نوشته شده شامل رشته های پیچیده می باشد مانند Web Apps Progressive (PWA) | Geofencing | رابط کاربری صوتی | داده های ساختاری | فهرست اولیه تلفن همراه | تکه های ویژه | مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) | روانشناسی بازاریابی | نتایج جستجو شخصی | بهینه سازی تبدیل نرخ | امنیت وب سایت | سرعت بارگذاری صفحه وب | ابر رایانه | معماری اطلاعات | بازاریابی Hyperlocal | صفحه های سریع موبایل (AMP) | اتوماسیون بازاریابی | فهرست نویسی معنایی | میانبرها | Google Quick Answers Box | دانش پانل | تبلیغات مجدد هدفمند | هوش مصنوعی | آموزش ماشین | طرح – نشانه گذاری ساختار داده | RankBrain | | اینترنت | برنامه پیامرسانی | تبلیغات بومی | Chatbots | بهینه سازی قصد کاربر | صلاحیت، اقتدار، قابلیت اطمینان.

 

مسئولیت های شغلی متخصصین سئو و شرح وظایف آنها – 50 وظیفه شغلی سئوکاران

1. اهداف بازاریابی مشتری را درک کنید. دانستن اهداف و اهداف بازاریابی جستجو در مشتری، موقعیت رقابتی صنعت، روابط تجاری، اهداف آگاهی برند و مزایای رقابتی برند، اهداف بازاریابی جستجو که باید قابل اندازه گیری، واقع بینانه و قابل دسترسی باشند.

2. بهینه سازی وب سایت. در هنگام استفاده از مهارت های سازماندهی محتوای وب سایت، عناصر مکانیزم جستجوگر روی صفحه یعنی برچسب ها، تصاویر، ساختار متن و قالب بندی را اجرا کنید. ادغام کلید واژه عبارات، کلید واژه برجسته، نمایه سازی معنایی نهفته (LSI) کلمات کلیدی، کلمات کلیدی بنیادی و کلید واژه مترادف.

3. تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی. پیدا کردن کلمه کلیدی و اولویت بندی استراتژی هدفمند سازی برای کلمات کلیدی verticals و عبارات کلیدی long-tailed. شناسایی اهداف بالقوه جدید برای کلمات کلیدی با رقابت کم و سودآوری بالا که ارزش تجاری را بالا می برد.

4. نقشه برداری کلمه کلیدی. عبارات کلیدی را به صفحات شخصی اختصاص دهید. آن ها را مطابقت و یا مرتبط کرده تا در موضوعات خاص سازماندهی شوند. برنامه ریزی و پیاده سازی کردن کلمات کلیدی در زمان های بعدی از تمام مشکلات مربوط به انحراف از کلمات کلیدی پیشگیری کرده و باعث تقویت منبع محتوا می شود.

5. دستیابی به بالاترین رتبه گوگل. بدست اوردن رتبه در ده رتبه صفه اول گوگل برای کلمات کلیدی در صفحه اصلی، صفحات داخلی، برای مقالات منتشر شده و پست های وبلاگ، ایجاد کلمات کلیدی جدید برای رسیدن به رتبه بالای گوگل با تمرکز بر بهبود نرخ کلیک نتایج کارت گرافیک، و یا نتایج چرخ فلک ویدئو یوتیوب.

6. تمرکز بر تجربه کاربر برای تبدیل بهتر. بهینه سازی برای بهبود تجربه وب سایت بازدید کننده، کاهش تعداد صفحات، افزایش بازدید صفحات، افزایش زمان بازدید بازدیدکننده در وب سایت، افزایش نرخ کلیک در صفحات نتایج موتور جستجو، بحث در مورد مزایای محتوا و یا رسانه های غنی.

7. تشخیص مسائل فنی سئو و راه حل آن ها. Canonicalization، صفحه بندی، خطاهای 404، تغییر مسیر 301/302، خطاهای اسکن، لینک های خراب، خطاهای سرور، مطالب تکراری، فایل های Robot.txt، نقشه های سایت نادرست، محتوای تکراری، ویژگی های Alt از دست رفته، ساختار ضعیف URL، سرعت کم وب سایت.

8. سئو محلی و نشانه گذاری طرح. هدایت کردن Denver برنامه های بازاریابی محلی سئو که شامل صد در صد کامل نمایه Google My Business، لیست نقشه های گوگل، صفحات محلی شهر و یک نمایه NAP به معنی نام، ادرس و تلفن است. این کار روی مدیریت شهرت و بدست اوردن بررسی های محلی کسب و کار با استفاده از نرم افزار مثل Getfivestars.com، Grade.us، و یا Trustpilot تاثیر می گذارد. اعمال نشانه گذاری داده JSON-LD یا داده های ساختاری داده های کوچک.

9. بررسی وب سایت های جامع. بررسی، تست و تشخیص مشکلات مربوط به بازدید وبسایت. بازخوردهای سند و معیارها. بررسی کردن وضعیت نمایه سازی گوگل، کارایی کد HTML، موجودی محتوای وب سایت، عوامل موثر در دامنه Moz امار ترافیک و تطبیق کلمات کلیدی.

10. تجزیه و تحلیل رقابتی آنلاین را کامل کنید. مهندسی معکوس سایت رقبا برای تعیین نقاط قوت و ضعف به علاوه سهم مخاطبان. مقایسه پروفایل های بکلینک از منابعی مانند Spyfu.com، Compete.com و Semrush.com

11. دانش گرایشات صنعت شرکت های سئو. دانش درباره سئوکارهای White Hat، بروز رسانی الگوریتم های گوگل مثل Rankbrain، کافئین، مرغ مگس خوار، پاندا و پنگوئن. بدانید چه کار می کند و چه کار نمی کند. برایجلوگیری از هرزنامه ها، از تخصص و دانش های پیشرفته استفاده کنید. وبلاگ های برتر در زمینه سئو مثل موتور جستجوگر زمین، مجله موتور جستجو، وبلاگ Semrush، سازمان دیده بان موتور جستجو، Moz را دنبال کنید.

12. اطمینان از یک وب سایت با سئو دوستانه. تضمین یک وب سایت با Seo-friendly برای موتورهای جستجو برای انسان ها. حذف خطاهای فنی سئو، اطمینان از محتوای فهرست بندی شده که اسکن شده و به صورت غیر مستقیم روبات های وب را مسدود نمی کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای مهم به راحتی در دسترس و قابل دسترس است.

13. مهارت های کپی رایت. عناوین موثر، متاتگ ها و زیرنویس های پاراگراف بنویسید. برچسب های عنوان خاص، توضیحات متا و برچسب های H را برای ایجاد نتایج در نتایج جستجو ایجاد و یا ارسال کنید. مخاطبان خود را بشناسید، مطالب بیشتری بنویسید و پاراگراف ها را کوتاه کنید، از فرمت متن مانند bold، lists و Italic استفاده کنید، تصاویر عکس را اضافه کنید، از کلمات کلیدی استفاده نکنید.

14. ایده های جدید برای محتوا : توسعه محتوا. 14مربیگری و آموزش برای نوشتن مطالب مرتبط، اصلی، منحصر به فرد، ارزش افزوده. پیشنهاد میکنیم محتوای نازک را در صفحات کمتر و قویتر تثبیت کنید. پیشنهاد می شود که محتواهای کوتاه را به صفحات قوی اضافه کنید. شکاف هایی که محتوا داشته و نیاز به پر شدن دارد باید شناسایی شوند. الگوریم های ارزیابی کیفیت گوگل و گواهینامه های کیفیت گوگل که به محتوا اعتبار و اعتماد می بخشند را مورد بررسی قرار دهید.

15. بهبود محتوای وب سایت. در ویرایش محتوا برای Readability مهارت داشته باشید. متن اصلاح شده و با دوام را محکم کنید. محتویات را بروز رسانی کنید تا کاربران با استفاده از زیرشاخه ها بتوانند آن ها را به راحتی تجزیه و تحلیل کنند. خطاهای دستور زبان را حذف کرده و از نقطه چین های پر رنگ استفاده کنید.

16. پیشنهاد بهبود عملکرد Call-to-Action (CTA). روی افزایش سرعت و ویژگی آن تمرکز کنید. در صورتی نیاز آزمایش تبدیل را انجام دهید.

17. نظریه های استراتژی سئو توصیه کنید. ارائه مشاوره و راهنمایی مدام برای تصویر بزرگ همراه با تغییرات جزئیات افزایشی برای ایجاد صفحات وب بهتر. پیشنهاد استراتژی مبارزات انتخاباتی بازاریابی دیجیتال، تاکتیک ها، و جدول زمان بندی برنامه. ارزیابی پیشرفت بر اساس اقدامات انجام شده. برای ایجاد یک تیم بازاریابی دیجیتال topnotch، کارشناسان شخص ثالث برای خدمات تخصصی پیشنهاد می کنند.

18. بهبود فرایند مداوم. با استفاده از معیارهای داده مثل اندازه گیری ترافیک و تکمیل CTA به طور مدام ترافیک هدفمند را از طریق تمام کانال های بازاریابی دیجیتال بهبود خواهد بخشید که همین باعث جذب محتوا می شود.

19. درباره سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و سیستم های بازاریابی دیجیتال اطلاعاتی کسب کنید. درک ویژگی های عملیاتی، مزایا و معایب سیستم های مدیریت محتوا مثل WordPress، Drupal، Joomla، Concrete5، DotNetNuke، Hubspot.com، Marketo.com، Raventools.com، Webceo.com، Buzzsumo.com، Sproutsocial.com، Instagram.com ، Linkedin.com. از بهترین استراتژی های توسعه وب برای انواع مختلف سیستم های بازاریابی دیجیتال مثل b2b، b2c، تجارت الکترونیک، صفحات فرود و مراحل فروش، استفاده کنید.

20. طراحی دوباره وب سایت و توسعه آن. درک پایه ای از توسعه وب و طراحی وب سایت و پردازش مجدد فرایندها، اصطلاحات استفاده شده توسط وب مسترها، و داشتن مهارت های اساسی HTML کدگذاری را داشته باشید.

21. سیستم های تجارت الکترونیک. درک جنبه های کلیدی از وب سایت های تجارت الکترونیک، چرخ دستی های خرید، خدمات پردازش خدمات آنلاین، گالری عکس، سیستم های عامل تجارت الکترونیک و فروشگاه ها و همینطور گزینه های حمل و نقل و مقررات مالیاتی در راستای اجرای قوانین.

22. اعمال تکنیک های پیشرفته سئو. استفاده از روش های پیشرفته برای به حداکثر رساندن بازدید موتور جستجو.

23. استفاده از ابزارهای جستجوگر و نرم افزارهای سئو. داده های نرم افزاری را برای ارائه توصیه های ارزشمند تعریف کنید. هدف از بزار، نوع ابزار جستجوگر و انواع نرم افزارها را توضیح دهید. ابزار وب مستر برای گوگل، Google Analytics،، Header Response Checkers، تجزیه و تحلیل Backlink و Backlink، Crawling سایت، ردیابی Rank، Analysis Keyword. ابزارهای محبوب شامل Brightlocal.com، Moz Linkexplorer، Semrush.com، Woorank.com، Ahrefs.com، Alexa.com، Gtmetrix.com، Screamingfrog.co.uk، Sproutsocial.com، Spyfu.com، SEOQuake، Ubersuggest.io ، Hootsuite، Kwfinder.com، Yoast.com، SEObook.com، Neilpatel.com و Backlinko.com هستند. برخی از این ابزارها پولی و بعضی ها رایگان می باشند.

24. بهینه سازی ساختار پیوند داخلی. از بهترین روش های پیوند داخلی استفاده کنید تا قابلیت استفاده از وب سایت بهتر شود. ایجاد یک ساختار پیوند قابل گسترش که سهم پیوند را به صفحات داخلی تضمین می کند. استفاده از کانال های بازاریابی و ویژگی های پیوند مناسب.

25. Off سایت سئو و توسعه لینک ساختمانی. یک مشاور ارشد سئو به مشتریان خود توصیه می کند که چطور یک نمایه پیوند ورودی متنوع را با استفاده از انواع استراتژی ها و تکنیک های ساخت لینک های سفارشی مانند Blogger یا Influencer Outreach، بازاریابی محتوا و Infographics طراحی و چاپ کنید. مشکلات مربوط به مدیریت کردن شهرت را برطرف کنید که به اعتماد آنلاین شما صدمه میزد. تلاش برای کسب و جذب لینک های طبیعی به صفحات اصلی و محتوای مرتبط مثل Infographics و استفاده از لینک دهنده های باکیفیت از سایت های مجاز.

26. عملکرد وب سایت و تکمیل آن. در صورت لزوم، توصیه هایی برای ناوبری موثر جهانی، طرح بندی سایت، منو و سبک ناوبری، منطقه پاورقی، تصاویر، ترکیب رنگ، آرم ها و فاویکون ها را ارائه دهید. با شرایط و خصوصیات مورد نظر برای ارائه بصری و جذاب که به طور حرفه ای ارائه شده کمک کنید.

27. یک کارشناس برای رفع مشکلات باشید. بررسی عوامل متعدد، مشکلات بالقوه و شناسایی موانعی میتواند روی رتبه بندی موتورهای جستجو را در مدت زمانی مثل شش تا دوازده ماه تاثیر منفی بگذارد. هنگامی که راه حل مشکلات را پیدا کردید، نقاط پیشرفت را اندازه گیری کنید.

28. شاخص های عملکرد کلیدی (KPIs). معیارهای شاخص عملکرد کلیدی را نه تنها برای عملکرد وبسایت، بلکه برای ارزیابی اثربخشی کمپین جستجوگرها نیز قبول کنید مثل اشتراک عمومی، منابع ترافیکی، سود و ROI، کلمات کلیدی که به رتبه یک تا سه گوگل رسیده اند و … .

29. ایجاد کنوانسیون نامگذاری. تعیین توافق نامگذاری و طبقه بندی برای ساختار URL، سیلوهای محتوا، زیر شاخه ها یا زیر دامنه ها، نام فایل ها، تصاویر گرافیکی، چند رسانه ای و نام های ویدئویی و عناوین و نام کاربری. کمک در فرایند کشف نام دامنه.

30. نقشه URL را ایجاد کنید. نقشه URL نقشه اسناد و نقشه راه برای معماری اطلاعات است که سلسله مراتب محتوا را نشان می دهد.

31. تمرکز روی جستجوی تلفن همراه. از طراحی وب سایت پاسخگو استفاده کنید و در دستیابی به بالاترین نتایج جستجوی تلفن همراه کار کنید. بهینه سازی محتوا برای طبقه بندی آن به طور صحیح در جستجوی صوتی و در فهرست اول Google Mobile.

32. گزارش های ماهانه و روزانه از سئو داشته باشید. گزارشات سئو درحال انجام و گزارش پیشرفت پروژه را در اختیار مشتریان قرار دهید. مثل ردیابی تغییرات رتبه بندی کلمات کلیدی، بالاترین صفحات فرود ترافیک، روند ترافیک، لینک کردن دامنه ها و دریافت لینک های ورودی، منابع ترافیکی. مقایسه با رقبا آنلاین.

33. بهینه سازی حساب های رسانه های اجتماعی درجه یک. بهینه سازی رسانه های اجتماعی شامل پروفایل های رسانه های اجتماعی مثل یوتیوب، فیس بوک، توییتر، نمایش مشخصات عمومی و Pinterest است. تبلیغ و ارسال پیام های نام تجاری به مشتری از دیگر کارهایی است که باید انجام دهید. دکمه ها و ویژگی های به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را به محتوای دیجیتالی خود اضافه کنید.

34. استراتژی رسانه های اجتماعی و توزیع محتوا. باید بدانید که چطور محتوای کانال های بازاریابی دیجیتال را پخش و ارتقا دهید. به صورت پورتال های ویدئویی، رسانه های اجتماعی، خبرنامه های الکترونیکی، تبلیغات صفحه نمایش، روابط عمومی، تبلیغ وبلاگ نویس، از طریق تاثیر گذار بر صنعت، اشتراک عکس و همچنین از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی.

35. مشاوره نام تجاری و استراتژی های تجاری برای بازاریابی آنلاین. اصول اولیه نام تجاری کسب و کار آنلاین خود و نحوه ایجاد آگاهی از نام تجاری را از طریق اعتبار و تمایز، صحت و قابل مشاهده بودن مورد بحث قرار دهید. فهرست موجودی منابع دیجیتالی را بررسی کنید تا ببینید که در آن شما در مقایسه با رقبای آنلاین کجا ایستاده اید. چه کسی اطلاعات مفید و آموزنده ای دارد؟

36. کنترل کیفیت، کیفیت ضمانت. کیفیت تمام خروجی تیم بازاریابی دیجیتال را کنترل می کند. تایید وظایف به طور کامل بر اساس نقش ها و مسئولیت های مورد توافق، اطمینان کامل مسئولیت پذیری و اجرای برنامه ها به صورت کامل. بعد از راه اندازی سایت جدید، کنترل کیفیت را از سر بگیرید.

37. امنیت وب سایت. امنیت وب سایت به معنی محافظت از مشتری در برابر مسائل امنیتی سایت می باشد. به گواهی SSL و https: // رسیدگی کنید. ارتباط کنسول Google Search را برای اعلان ها هرزنامه نظارت کنید. لینک امن و کلمه عبور امن داشته باشید. نرم افزار را به روز نگه دارید. از وب سایت به طور منظم بکاپ داشته باشید.

38. وب هاستینگ و دامنه. بررسی شرکت میزبانی وب، تاریخ تمدید دامنه و ثبت دامنه برای مسائل مربوط به کیفیت. اطمینان حاصل کنید که مشتری دارای به طور کامل روی وضعیت دامنه وب سایت و تنظیمات DNS کنترل داشته باشید. اگر مدت زمان بارگذاری وب سایت کمتر از سه ثانیه باشد، یک میزبان وب جدید را امتحان کنید.

39. پشتیبانی از تیم بازاریابی دیجیتال. به طور موثر با تیم بازاریابی دیجیتال مشتری همکاری کرده و یک همکار معتبر باشید. اعضای تیم معمولا شامل صاحب کسب و کار، طراح وب و یا وب مستر، آژانس بازاریابی، تیم رسانه های اجتماعی و احتمالا کپی رایت و یا مترجم ازاد باشد.

40. هزینه تبلیغات برای جستجو را بپردازید. در مورد ارزیابی نیازهای مشتریان برای تبلیغات جستجو شده، پرداخت برای هر کلیک و ادوردز مهارت داشته باشید. توصیه های کلیدی برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین را شبیه یک آژانس تبلیغاتی کامل کنید.

41. مزایای سئو. به مشتری از مزایای بسیاری از سئوها را توضیح دهید که چرا این استراتژی بازاریابی مهم واقع شده است.

42. اثبات بازاریابی آنلاین. انجام تظاهرات آنلاین زنده در مناطقی که شرکت های بازاریابی اینترنتی تاثیر سنگینی در رتبه بندی مشتریان دارند مثل انجام جلسات ماهانه سئو، بررسی کار، اثبات، جلسات شخصی و کنفرانس تلفنی.

43. اصلاح کردن وب سایت قدیمی در مقایل تجزیه و تحلیل یک سایت جدید. مشتری را در نظر بگیرید که چه چیزی برای کسب و کار او مناسبتر از آن چیزی است که امروز در مقایسه با جایی که باید در آینده باشد.

44. نگه داشتن بودجه سئو در راه. مدیریت کردن بودجه برای کمپین، کمک به تنظیم اولویت ها، تغییر مسیر منابع در صورت لزوم، مدیریت پروژه، مدیریت تمام تغییرات وب سایت و … .

45. انتظارات واقعی را تعیین کنید. زمان بندی و داشتن برنامه به شما کمک می کند تا در تحویل دادن پروژه سر قول و وعده خود بمانید.

46. ارتباطات مشتری. توانایی توضیح مفاهیم پیچیده و مفاهیم مرتبط در سطح دانش مشتری را بدون استفاده از اصطلاحات بی نظیر صنعت، پاسخ به سوالات، آموزش و مربیگری داشته باشید. چندین بار مفاهیم کلیدی را توضیح دهید تا معنی برای آن ها درک شوند.

47. در دفاع و حمله بازی کنید. به مشتریان فرصت رهبری دهید و اجازه دهید بدانید که در آن آسیب پذیر هستند. اجاره دهید مشتری تصمیم بگیرد که باید سرمایه گذاری بازاریابی را به قسمت های دیگری مثل SEO Copy Writing، ایجاد محتوا و یا رسانه اجتماعی هدایت کند.

48. مالکیت دامنه. در مورد چگونگی استفاده از دامنه های تحت مالکیت مشتری مشورت کنید.

49. برنامه ریزی استراتژیک. مراحل بازاریابی را به ترتیب منطقی انجام دهید. ابتدا با در نظر گرفتن سخت کار، سپس کمپین پیگیری را با استفاده از داده های وب تجزیه و تحلیل انجام دهید.

50. گواهی سئو. تعهدات سئو را برای رتبه بندی کلمات انجام ندهید. تنها آنچه که در کنترل مستقیم شماست، تضمین کنید.

 

 

 

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)