اگر اصول و مبانی اولیه سئو داخلی سایت On-page SEO را به درستی متوجه نشوید ، در کسب رتبه بندی و جستجو های برتر برای عبارات کلیدی، شانس بسیار کمی خواهید داشت. حتی اگر یک گسترش فوق العاده و کمپین روابط عمومی و یک نمایه با لینک عالی داشته باشید. این یک اشتباه شایع است که اصول و مبانی سئو را نادیده بگیرید و به جای استفاده از وسیله ای که در کنترل شماست و به بهینه سازی سایت تان کمک میکند، بر روی فراهم کردن لینک تمرکز کنید. سئو داخلی پایه و اساس رقابت تبلیغاتی شماست . اگر به درستی آن را فهمیده باشید موفق خواهید شد ، اگر اشتباه کرده باشید هر کار دیگری هم انجام دهید ،هرگز به صفحات برتر موتورهای جستجو نخواهید رسید .

مبانی سئوی داخلی سایت

با اين اندیشه ، یک راهنما و آموزش خلاصه از سئوی داخلی On-page SEO وجود دارد که به اندازه ملزومات ديگرى که نیاز به تضمین آن دارید، به دنبال اصول اولیه سئو است و می تواند کمک کند تا نسبت به رقیبانتان الويت داشته باشيد. سئو به طور مداوم در حال توسعه است و به هر حال چند ماه بعد برتری ازآن شماست ، مگر اینکه اتفاق غیر منتظره ای بیافتد.
مراحل زیر به ترتیب اولویت نیست ، اما تمام این موارد باید به عنوان بخشی از یک چک لیست سئو داخلی استفاده شود :

برچسب های عنوان در سئو داخلی سایت

اطمینان حاصل کنید که کلید کلیدی اصلی را در برچسب عنوان یک صفحه قرار داده اید . همیشه مطمئن شوید کلید واژه اصلی و تغیرات بر حسب یک صفحه هدف گذاری شوند ، و سعی نکنید موتور های جستجو را با بهینه سازی صفحات متعدد برای همان کلید واژه فریب دهید . برچسب عنوان را به یک روش طبیعی بنویسید که در آغاز از کلید واژه اصلی استفاده میکند و همچنین تغیرات به آن اضافه می شود. در مورد آنچه که طبیعی به نظر میرسد و کاربران را به کلیلک کردن روی سایت ترغیب می کند فکر کنید.
از لحاظ تجربه گوگل حدود 70 کاراکتر از یک تگ را نمایش می دهد ، اما در طراحی اخیر، نمایش گوگل بر اساس عرض پیکسل است. متأسفانه دیگر یک عدد جادویی برای اینکه تا چه زمانی یک برچسب باید موجود باشد ، وجود ندارد. اما مُز یک ابزار عالی دارد که به شما امکان پیش نمایش عنوان برچسب ها، شبیه آنچه که در آخرین طراحی گوگل ظاهر می شود را می دهد. ( می توانید آن را در اینجا پیدا کنید )
صرف زمان برای کنار هم قرار دادن برچسب هایی که کلید واژه اصلی برای یک صفحه را در بر دارد و پر از کلیدواژه نیست ، باعث می شود صفحه طبیعی به نظر برسد و به خوبی خوانده شود. هیچ چیز بدتر از اسپم بیش ازحد عنوان بهینه سازی شده وجود ندارد!

 متا توضیحات در سئو داخلی

متا توضیحات فرا توصیفات به عنوان یک عامل در رتبه بندی کمک نمیکند ، اما هنوز هم یک جنبه بسیار مهم در بهینه سازی و سئو داخلی سایت است . آنها اولین مقدمه بالقوه ای هستند که مشتری با توجه به نام تجاری شما کسب می کند. بنابراین به جذب آن ها می پردازد.
متا توضیحات باید به خوبی نوشته شده باشند ، حدود 156 کاراکتر و اساسأ یک تبلیغ فروش برای اینکه صفحه فرود درباره چه چیزی است ، به آن بستگی دارد. مطابق با عنوان برچسب ها اسپم و بهینه سازی زیادی نکنید و همیشه قبل از موتور های جستجو در مورد آنچه برای کاربران کار می کند فکر کنید .

برچسب ها ی سرفصل یا تگ های عنوان و سئو داخلی

اگر به شیوای استراتژیکی از تگ های عنوان استفاده نمی کنید ، باید این کار را بکنید! با شروع تگ های عنوان صفحه ی خود ، مطمئن باشید که به درستی و بدون بهینه سازی بیشتر از سرفصل ها استفاده می کنید. کلیدواژه اصلی خود را در تگ عنوان 1 (H1) قرار دهید و دوباره مطمئن شوید که قبل از موتورهای جستجو برای کاربران کار می کند ، و بقیه مطالب خود را به صورت تگ های عنوان صعودی تقسیم کنید . پس از نمایش H 2  , سرفصل H3 به نمایش در می آید .بخاطر داشته باشید فقط از یک H1 استفاده کنید . تگ های عنوان بعدی را می توان در صورت نیاز چندین بار استفاده کرد.
کلید کلیدی اصلی موردنظرتان را در هر برچسب تکرار نکنید ، بلکه از تغییراتی استفاده کنید که ارزش محتوا را افزایش میدهد و به تفکیک آن به بخش های قابل فهم و خوانا کمک می کند. این برچسب ها در اصل اهمیت نزول سرفصل های صفحه را نشان می دهند پس دقت کنید در هر نمونه کدام برچسب تگ H بایستی استفاده شود.

محتوا با اصول سئو

احتمالأ شنیده اید که محتوا پادشاه است و این نمیتواند خیلی درست باشد . با الگوریتم پاندای گوگل دیگر نمی توانید با محتوای ضعیف پیشروی کنید ، و برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و آموزنده باید زمان زیادی صرف کنید. محتوا باید در وهله اول برای کاربارن و در وهله دوم برای موتورهای جست جو و سئو نوشته شود ، و این بدین معنا نیست که شما نباید به هسته های کلیدی عبارات اشاره کنید . فقط مطمئن شوید که به شیوه ای ارگانیک و طبیعی محتوا را تولید کنید .
تکنیک انباشتی از واژه های کلیدی دیگر جوابگو نیست .به طوری که حتی اشاره به عبارت اصلی را در هر جمله دیگری در نظر نمی گیرد. الگوریتم گوگل بر روی فهرست سازی معنایی نهفته کار می کند ، بنابراین ساده نویسی در مورد موضوع صفحه طبیعتأ باید به معنی نوشتن محتوای مرتبط باشد. تا زمانی که بی نظیر است و از جای دیگری کپی نشده است ، نباید به مشکلی بربخورید.
در باره پیغامی که میخواهید بوسیله آن ارتباط برقرار کنید فکر کنید و آن را در جلوی تمامی محتوایی که می نویسید نگه دارید. آیا اهداف اولیه تان مستقیمأ به فروش میرسند و سرنخ ها را برای اطلاع و یا آگاهی از نام تجاری تحریک می کنند؟ اهداف تان همواره باید سبکِ نوشتن و شیوه ساخت محتوا را تحمیل کنند. همان طور که در بالا ذکر شد ، استفاده از برچسب های سرفصل، برای تفکیک محتوا به بخش های قابل فهم را فراموش نکنید وهمواره از افراد دیگری بخواهید که محتوا را قبل از ارسال و ثبت کردن ویراستاری کنند.

 استاندارد سازی محتوای تکراری

این یک واقعیت متداول است که بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا ( مانند مگنتو) اجازه می دهند صفحات از طریق تعدادی از آدرس های مختلف در دسترس باشند، هرچند که از دیدگاه بازار یابی جستجو این خبر بدی است . در چنین مواردی تلاشی برای دستکاری نتایج جستجو از طریق داشتن یک صفحه فعال در آدرس های تکراری نکنید، بنابراین نباید با اضافه کردن یک برچسب متعارف به مرجع یک صفحه اصلی گوگل برای فهرست بندی و اختصاص رتبه مشکلی داشته باشید. در اینجا گوگل مثال بزرگی در اجرای استانداردسازی ارائه میدهد و منطقی است که به جای انتشار دوباره مطالب ، ده دقیقه پیرامون فهم این موضوع وقت بگذارید . به هر حال حصول استانداردسازی درست ، چیزی است که باید با اهمیت ویژه ای در نظر گرفته شوند.

سئو ساختار آدرس (Url)

اگر سایت تان از علایمی بی معنی برای آدرس صفحه استفاده می کند ، سئو آدرس لینک های سایتتان چیزی است که باید به عنوان یک اولویت در نظر داشته باشید . به مراتب بهتر است برای یک موتور جستجو است از یک ساختار آدرس های دوستانه مانند www.domain.com/page-name/ استفاده شود. و در مقابل www.domain.com/index.php?id=1 . این هم برای کاربارن و هم موتورهای جستجو منطقی تر است و باید به عنوان یک اولویت در سئو داخلی سایت درنظر گرفته شود.
همیشه به جای آندرلاین ( _ ) از خط تیره ( – ) استفاده کنید و سعی نکنید که صفحات اصلی را با بسیاری از دایرکتورهای عمیق در سایت قرار دهید . به هر حال فراموش نکنید برای اجرای تغییرات لینک های سایتتان از ریدایرکت  301 از آدرس قدیمی به جدید ، استفاده  کنید ، در غیر این صورت خطاهای جستجو در ابزارهای وب مستر ظاهر می شوند و کاربران با صفحات 404 مواجه می شوند.

 تفکیک خطای جستجو

پس از موارد بالا ، همواره باید ابزار وب مستر یا سرچ کنسول گوگل را برای خطاهای جستجو بررسی کنید و راه حلی برای هر کدام پیدا کنید. داشتن خطاهای جستجو از دیدگاه کاربر و موتور جست جو خوب نیست و معمولأ تعمیر و بازسازی این خطاها با تغیر مسیر 301 کار آسانی است. ( با فرض اینکه صفحات به طور دائم حذف شده باشند . اگر فقط به صورت موقت حذف شده باشند ، از 302 استفاده می شود. )
زمانی که تصمیم می گیرید که کدام صفحه تغییر مسیر داشته باشد ، از روش های منطقی و عاقلانه استفاده کنید . لازم نیست یک صفحه را فقط به خاطر تغییر مسیرش به نزدیکترین جایگزین ، دوباره تغییر بدهید . درصورتی که یک صفحه وجود نداشته باشد ، تغییر مسیر دائمی را مدنظر قرار دهید.

بررسی فایل ربات سایت

وقتی برای اولین بار سایت خود را سئو می کنید ، فایل ربات را که معمولأ در مسیر www.domain.com/robots.txt قرار گرفته ، بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ صفحه ی کلیدی ای برای موتور های جستجو مسدود نشده است. اگر این را نپذیرفتید : هر پوشه و یا نام هر صفحه را دنبال کنید و از خود بپرسید آیا موتورهای جستجو به آن دسترسی دارند ؟ وقتی فهرست سازی موتورهای جستجو را نمی خواهید ، بهتراست پانل مدیریت و صفحات با کیفیت پایین را که باید در جای خود باشند ، مسدود کنید، به هر حال هر چیزی که تلقی می کنید به عنوان یک صفحه اصلی موجود است، آن را خارج کنید . 

طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا) سایت

ممکن است برخی استدلال کنند از لحاظ فنی، این یک عامل در سئو داخلی سایت نیست ، مسلمأ چند واکنش گرا بودن برای یک سایت، پیش زمینه رسیدن به بیشترین جستجو و قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو نیست ، اما همواره از دیدگاه بهینه سازی و سئو سایت باید آن را مد نظر قرار داد.
در صورت امکان یک نسخه ریسپانسیو از سایت تان انتخاب کنید ، که اندازه هر دستگاه را تغییر دهد. تیم Koozai اخیرأ در یک پست ( نظریه ) فوق العاده به اهمیت داشتن سایت ریسپانسیو و چگونگی کسب 7 نسخه عظیم از سایت شان برای دستگاهای مختلف ، اشاره می کنند.
ما در یک جهان چند وسیله ای که سرشار از شایعات است ، کار و زندگی می کنیم وافزایش استفاده از تلفن همراه نسبت به رایانه در بعضی موارد در سال جاری به چشم می خورد . آیا در حال حاضر زمان آن فرا رسیده که طراحی سایت برای تلفن های همراه در اولویت باشد؟

تاثیر سرعت صفحه در سئو

سرعت صفحات سایت خود را با استفاده از ابزار تشخیص سرعت صفحه گوگل ، آنالیز کنید ، تا توضیح دهند که می توانند با همان سرعتی که فضای میزبانی تان دارد ، سایت تان را بارگذاری کنند و چگونه میتوانید همه چیز را بهتر کنید. به عنوان یک قاعده کلی سعی کنید سرعت بالای 90 را کسب کنید که حتی الامکان مطمئن شوید سایت شما در موقعیت جستجوی پایین تر از چیزی که باید باشید نیست ، در غیر این صورت سرعت سایت کند است .

نظرتان در مورد سئوی داخلی سایت چیست ؟ آیا چیزی برای اضافه کردن دارید؟ آیا چیزی وجود دارد که بخواهید به آنچه در بالا ذکر شد ترجیح دهید ؟

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)