مدیریت فروش و بازاریابی همواره یکی از ارکان اصلی هر کسب و کار کوچک وبزرگی است. یکی از دلایل اصلی استخدام متخصص سئو نیز بالا بردن رتبه سایت در گوگل با ترفندهای سئو داخلی و سئو خارجی و سئو محلی و … و در نتیجه آن فروش بیشتر سایت است.

 

|مقاله مرتبط : لوکال سئو ( سئو محلی )

|مقاله مرتبط : آموزش مبانی سئو داخلی سایت On-page SEO

|مقاله مرتبط : 9 سوال کلیدی که قبل از استخدام سئو کار باید از او بپرسید

این مسئله بر کسی پنهان نیست که من عاشق مصاحبه و برقراری ارتباط با افراد جدید هستم. فرقی ندارد که فردی باشد که در زمینه صنعت یا کسب و کار مشغول به فعالیت باشد یا یک خانم پا به سن گذاشته در یک ایستگاه اتوبوس، من همیشه آماده گپ زدن هستم. من به معنای اساسی عاشق شنیدن داستان های افراد مختلف هستم.
این موضوع مرا ترغیب کرد که از مهمان امروز آقای جیسون اوهار بخواهم در صورت تمایل مصاحبه ای با او انجام دهیم .
هنگامی که جیسون اقدام به ایجاد یک تیم فروش نمود، موفقیت هایش مخصوصاٌ در زمینه ایجاد فضای گروهی تولید نرم افزار، آمار باورنکردنی دارد. در سال 2010 به عنوان معاون فروش به یک استارت آپ با فناوری نرم افزار بعنوان یک سرویس(SaaS) و تحت عنوان Wordstream پیوست. جیسون در طول 5 سال سابقه حضور در این استارت آپ یک تیم فروش در سطح جهانی ایجاد نمود که بطور مستقیم در موفقیت های عظیم و شهرت و اعتبار Wordstream به عنوان یکی از بهترین استارت آپ ها در عرصه فناوری در بوستون نقش داشت.
در حال حاضر جیسون مدیریت عملیات فروش یک استارت آپ بازاریابی مبتنی بر موبایل در بوستون را تحت عنوان Mobile Monkey بر عهده دارد.

سوال: به نظر شما، از سال 2010 هنگامی که شما برای اولین بار به WordStream پیوستید، چشم انداز نرم افزار بازاریابی جستجو چه تغییری کرده است؟

جواب: امروزه بازاریاب های دیجیتالی بسیار با تجربه تر از چند سال قبل هستند. آنها این مسائل را آموزش نمی دهند و بدین ترتیب هنوز هم برای اکثر مشتریانی که با آنها صحبت می نمائیم مسئله ای جدید است.
سال 2010 پایانی بر بازاریابی تبلیغاتی ایالات غربی بود. کسب در آمد بواسطه پرداخت بر مبنای هر کلیک  (PPC) دیگر آسان نبود و بازاریاب ها شروع به جستجوی ابزارهایی نمودند که در کسب درآمد به آنها کمک نماید.
و الیته در سال 2010 گوگل در این زمینه سرآمد بود و اکون در سال 2018 فیس بوک نقش بسزایی در این زمینه ایفا می نماید.

سوال: من همیشه معتقدم که این استارت آپ ها  فرصتی استثنایی و متمایز برای افرادی که قدرت رهبری و مدیریت بالایی برای پیشرفت و تاثیر گذاری موثر دارند فراهم می نماید. جنبه های مورد علاقه شما در رابطه با کار در محیط یک استارت آپ در مقایسه با پیوستن به یک شرکت تاسیس شده چیست؟

جواب: از کجا شروع کنم؟ من فقط می خواهم همه چیز به نحو احسن پیش برود. تمام تلاش من حل و فصل سریع مسائل روزانه، مسئولیت پذیری و توانایی داشتن ایده های بزرگ است و در همان روز بر روی تمام مسائل تمرکز نمایم. این فعالیت ها سخت تر و بزرگتر از آن است که در یک سازمان صورت پذیرد و برخی فعالیت ها باعث رشد و پیشرفت در محیط یک استارت آپ می شوند که باید همواره آنها را ادامه داد. سرانجام هدف اصلی این است که روزی تبدیل به یک شرکت بزرگ شویم.

سوال: در رابطه با Good Will Hunting ، علاقه ای به این فیلم دارید یا نه ؟ این فیلم یکی از فیلم های مورد علاقه من است اما همیشه کنجکاو بودم آیا ماساچوست آن گونه است یا نه ؟

جواب: هنگامی که این فیلم اکران شد من در لس آنجلس زندگی می کردم که یک باره همه فکر می کردند که من باید از جنوب کشور باشم چون من در بوستون زندگی می کنم(من از جنوب نیستم). اما برای پاسخ به این سوال بله من هم به این فیلم علاقع دارم.

سوال: به عنوان یک معاون فروش، هنگامی که به مدیریت فیک تیم فروش چند سطحی در فضای بازاریابی دیجیتال می پردازیم، بزرگی این نقش انگیزه ای ایجاد می نماید؟

جواب: بله زیاد. فروش کار سختی است و مدیریت فروش به مراتب از آن سخت تر است. مدیران موفق با توجه به موفقیت کسب شده انگیزه می گیرند و ترغیب می شوند. راهکار مناسب برای ترغیب مدیران کمک به موفقیت آنها است.

سوال: توصیه شما برای افرادی که می خواهند برای خود در دنیای فروش فناوری و تکنولوژی اسم و رسمی داشته باشند چیست؟

جواب: اول از همه چنانچه هدف شما “کسب شهرت” است، بنابراین توصیه من این است که فردی بازیگر یا سیاستمدار باشید نه یک مدیر فروش. اما چنانچه بخواهید در زمینه فروش موفق باشید و درآمد بالایی داشته باشید، توصیه می نمایم به نکات زیر توجه نمائید:
•    یافتن یک محصول مناسب در یک فروشگاه یا بازار بزرگ برای فروش. آنچه که شما در جستجوی آن هستید را من یک ” محیط باشکوه هدفند” می نامم. از انتخاب محصولات خاص پرهیز نمائید.
•    پیوستن به یک استارت آپ. در یک استارت آپ عضو شوید و شروع به فعالیت نمائید و هر آنچه که لازم است کشف نمائید.
•    و الیته در نهایت بر روی صنعت خود تمرکز نموده و ان را عملی نمائید و از سایر افراد کسب تجربه نمائید. فروشندگی مانند شروع به فعالیت ورزشی یا نوازندگی است که بواسطه تمرین و ممارست پیشرفت می کند و موجب رشد و توسعه یک مهارت می شود.

سوال: معلم بودن در مدرسه دبیرستان در اواخر دهه 90 چه تجربیاتی برای شما به ارمغان داشته است؟ آیا در حال حاضر هنوز هم هیچ گونه تجربه ای در این زمینه دارید؟

جواب: تجربه فوق العاده ای بود . من خاطرات زیادی از آن سال ها دارم. یکی از خاطرات من مربوط به سال اول فعالیت می باشد که به کلاسی از دانش آموزان استثنایی تدریس می کردم و نا امید شده بودم، چون آنها نیاز به آموزش های بیشتری از سایر داشن اموزان داشتنند. یکی از معلمان با سابقه کنارم نشست و به من گفت که کار کردن با دانش آموزان ممتاز کار آسانی است و آنها بدون توجه به کاری که ما انجام می دهیم به زندگی ادامه می دهند. اما این دانش اموزان استثنایی هستند که نیاز به معلمان بزرگی دارند

سوال: به نظر شما ارزش گذاری مادام العمری مشتری در زمان رشد و توسعه موفقیت آمیز عضویت در یک کسب و کار SaaS چقدر حائز اهمیت می باشد؟

جواب: مسلماٌ مهم و حیاتی است. اما در مراحل اولیه تصمیم گیری در مورد آن سخت است، بنابراین نرخ ریزش ماهانه واحدها و درآمد باید نظارت و بازرسی شوند.

سوال: مسیر پیشرفت مدل تجاری SaaSرا در 5 -10 سال آینده چگونه می بینید؟

جواب: رقابتی تر از همیشه خواهد بود. مواجه شدن با ساخت و ارائه تکنولوژی های این کسب و کار هر ساله آسان تر می شود. SaaS در حال تبدیل شدن به یک مدل کامل و دستورالعمل مکتوب اساسی می باشد. این مدل در رابطه با این است که چه کسی بهترین عملکرد را خواهد داشت و چه کسی بیشترین فروش را خواهد داشت و بهترین خدمات را ارائه می نماید.

سوال: احساس می کنید روابط میان بازاریاب ها و فروشندگان در محیط یک استارت آپ تا چه اندازه ای مهم باشد؟

جواب: در یک استارت آپ این عملکردها باید توسط 1 یا 2 نفر که 100 درصد سازماندهی شده و وابسته به تیم می باشند صورت گیرد.

سوال: بنا به تجربه شما مهمترین عواملی که موجب نرخ ریزش بیش از حد متوسط در یک کسب و کار اینترنتی می شود چیست؟

جواب: ارزش محصولات SaaS باید برحسب نیاز و زمان رشد و توسعه داشته باشند. ریزش بالای محصولات SaaS ممکن است ناشی عواملی به شرح زیر باشد:
•    فروش این محصولات به افراد اشتباهی. گروهی از افرادی که عضو شده اند را بررسی کنید. چنانچه تعدادی از آنها به عنوان ریزش های فوق العاده بالا ظاهر شدند، فروش به انها را متوقف نموده و بر روی گروهی از افراد که ریزش پایین تری دارند تمرکز نمائید.
•    قیمت گذاری اشتباه است. قیمت های بسیار بالا ممکن است موجب شود مشتریان بالقوه نخواهند در  محیط استارت آپ بمانند. و قیمت های خیلی پایین موجب جذب مشتریان کاذب می شود.
•    محصولات با گذر زمان ارزش خود را از دست می دهند، این موضوعی بدیهی و انکار نشدنی است اما اغلب دیدگاه ها نسبت به سقوط ارزش محصولات عجیب و شگفت آور است.

سوال: اگر به گذشته برگردیم و از جان اوهار 10 ساله بپرسیم  وقتی بزرگ شد می خواهد چه کاره شود ، جواب چه خواهد بود؟

جواب : RockNRolla !

سوال: به عنوان سوال آخر ، من بیشتر غذاها را دوست دارم،  غذای مورد علاقه شما یا رستوران مورد  علاقه تان در بوستون چیست؟

عاشق غذا های دریایی جدید انگلیسی ها هستم.

با تشکر و قدردانی دوباره از جیسون اوهار که زمان خود را صرف پاسخ گویی به سوالات ما نمود و برخی از تجارب شخصی خود را با اعضا و مشتریان به اشتراک گذاشت.

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)