شاخص اول موبایل در گوگل و تاثیر آن در وب سایت : گوگل به تازگی الگوریتم ایندکس اول موبایل را ارائه کرده است. با این آپدیت جدید، گوگل اکنون تمام نسخه های نصب شده روی موبایل شما را برای اولین بار شمارش می کند. این بروز رسانی به این معنیست که گوگل نسخه دسکتاپ وب سایت شما را نادیده میگیرد. اما سوال اینجاست که چگونه بفهمیم که سایتمان برای برای موبایل بهینه سازی شده است؟ بسیار خب، گوگل برای اینکه کار کاربران را راحت تر کند، یک ابزار رایگان در اختیار آن ها قرار داده که کاربران میتوانند با استفاده از آن mobile first indexing وب سایت را بررسی کرد. این ابزار Mobile Friendly نام داشته و به راحتی با استفاده از آن میتوان فهمید که وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی شده است یا نه. علاوه بر این، توصیه هایی هم برای بهینه سازی سایت شما ارائه میدهد.

 

شاخص اول موبایل در گوگل و تاثیر آن در وب سایت

کدام روش های طراحی سایت برای mobile first indexing مناسب تر می باشد؟

وب سایت هایی که به شکل ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی شده اند، برای mobile first indexing شانس بیشتری دارند. هرچند گوگل به اینکه وب سایت ریسپانسیو طراحی شده یا نه اشاره ای نکرده ولی الگوریتم های گوگل در رابطه با سایت هایی که به شکل ریسپانسیو طراحی شده اند، سازگاری بیشتری دارد. در زمان طراحی وب سایت خود از AMP و یا صفحات موبایلی پر سرعت استفاده کنید. استفاده از این صفحات موجب بیشتر شدن سرعت بارگذاری سرعت بارگذاری صفحات در تلفن های همراه می شود و به بهتر کردن ایندکس موبایل وب سایت بسیار کمک می کند.

شاخص اول موبایل در گوگل و تاثیر آن در وب سایت

 

mobile first indexing و تاثیر آن روی سرعت بارگزاری سایت

چگونگی عملکرد ایندکس اول موبایل بستگی به سرعت بارگذاری وب سایت داشته، بنابراین در صورتی که سرعت بارگذاری وب سایت شما بالاتر باشد، mobile first indexing امتیاز بیشتری برای وب سایت شما در نظر میگیرد و روی سئو آن تاثیر گذار نیز می باشد. بهینه سازی تصاویر سایت، حذف کردن کاراکترهای غیر ضروری در دستورات سایت و بروز رسانی وب سایت روی سرعت بارگذاری و ارتقا یافتن امتیاز mobile first indexing شما موثر هستند.

شاخص اول موبایل در گوگل و تاثیر آن در وب سایت

تاثیر ایندکس اول موبایل بر سئو سایت

این الگوریتم به خاطر ارتقا یافتن کیفیت نتایج جستجوی گوگل ساخته شده و در آینده ای نه چندان دور، به طور کامل و مستقیم روی رتبه های وب سایت ها تاثیر گذار می شود. به همین خاطر وب سایت هایی که قابلیت نمایش روی گوشی های تلفن همراه را نداشته باشند، با پایین آمدن رتبه خود روبرو می شوند.

شاخص اول موبایل در گوگل و تاثیر آن در وب سایت

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

[mc4wp_form id="517"]

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)